  • 11. Data: 2002-06-02 11:33:54
    Temat: Re: konto walutowe w GBP
    Od: <z...@p...onet.pl>

    z...@p...onet.pl <z...@p...onet.pl> pisze:

    > Tak, wiem, juz mam formularz, tylko czekam jeszcze pare miesiecy, az moj
    > BOK TPSA sie "przyzwyczai", bo oni sie bardzo powoli ucza, nie chce,
    > zeby sie uczyli na mnie.

    IMO nie widzę powodu do obaw - dla mnie sprawa jasna: upoważniasz wystawcę
    faktury do obciążania r-ku i załatwiasz z bankiem PZ. Od tej chwili sprawy
    płatności teoretycznie nie powinny Ci obciążać pamięci (oczywiście poza
    pilnowaniem salda r-ku). W razie wystąpienia jakichś pierepałek, to sprawa
    powinna się toczyć między wystawcą faktury i bankiem; o wszelkich sprawach&#8217; ,
    rzecz jasna, powinieneś być na bieżąco informowany.
    Aha.., nie zapomnij pobrać od obu kontrahentów potwierdzonych kopii zleceń.

    > Znam, tak, ale to mi nie pomaga, bo nie jestem w stanie z gory
    > przewidziec, jakiej wysokosci beda rachunki za prad+gaz. W tej sytuacji
    > rownie prosto jest edytowac zlecenie stale o stalej wysokosci - czy sie
    > myle?

    Aaa.., nie wiedziałem, że poznański ZE jeszcze nie dojrzał do uproszczenia
    sobie i klientom życia: do wystawiania tylko raz w roku faktury z terminami
    płatności i kwotami rat :o
    &#8216;Edytowanie zleceń stałych o stałej wysokości&#8217; dla prądu i gazu
    oczywiście
    odpada, właśnie z powodu, nie jednakowych rat. Ponadto ustalając stały termin
    płatności, np. dzień w miesiącu, można trafić nieopatrznie na początek
    weekendu, co się wiąże ze stratą %% o jakieś parę % gr ;)
    Tak czy owak, nie widzę potrzeby sponsorować &#8216;marmura&#8217;, no chyba, że
    masz na
    uwadze przelewy GBP; tu się nie wypowiadam, bo nie znam sprawy :)

    Pozdr.,
    zd.

  • 12. Data: 2002-06-02 11:44:19
    Od: <z...@p...onet.pl>

    Przepraszam za dziwne wtręty w poście, te pęczki znaków zastepujących 'krótkie
    cydzysłowy', to skutek przygotowywania postu na Wordzie.
    Pisanie wprost z newsa Onet nie przechodzi mi :(
    Limit czasowy na przygotowanie odpowiedzi ???

  • 13. Data: 2002-06-02 18:28:33
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    Wilczku i zd9, jeszcze raz dziękuję za wszystkie cenne porady!

    Wilczek <w...@i...com> pisze:

    > Tak, chodz definicje sa tragiczne bo trzeba opierac sie na "gotowych"
    > nazwach. Ja w BZWBK mam zdefiniowany Multi, eKonto i Lukasa i tyle
    > mi wystarcza.

    No, no... po raz pierwszy BZWBK mi się podoba: właśnie patrzę na
    e-wniosek "Wniosek o udostępnienie usług bankowości elektronicznej do
    posiadanego konta osobistego "
    https://form.wbk.pl/htbins/formularz?formularz=3&ref
    =BZWBK
    i widzę tam miejsce na 10 rachunków zdefiniowanych.

    O ile dobrze zrozumiałem z Waszych wypowiedzi i info na stronach BZWBK,
    to dostęp tego typu bez tokena (a do zwyklego konta BZWBK 24 jak ja mam
    za 3 złote miesięcznie tokena i tak nie wydają) nic nie będzie
    kosztował. Ale w punkcie trzecim wniosku mam 3 kwadraciki do
    zaznaczenia:

    * 3. Proszę o dostęp do konta przez:
    INTERNET oraz WAP
    TELEFON
    SMS

    Czy mogę zaznaczyć wszystkie trzy opcje i wszystkie trzy są bez opłat
    (pomijam oczywiście koszt SMSa i połączenia telefonicznego)? Czy tylko
    zaznaczyć "INTERNET oraz WAP" - na pozostałych mi tak bardzo w tej
    chwili nie zależy, ale gdyby nie było opłaty to chętnie bym wziął -
    proszę doświadczonych o radę.

    > Teoretycznie wymagana jest wplata 50 USD lub rownowartosci (czyli ze
    > 40 GBP) ale trudno mi powiedziec czy jesli wyjasnisz po co Ci konto
    > zgodza sie na brak wplaty czy nie.

    Raczej wątpię, skoro jest wymagana, to wymagana. Poszukam, może mam
    jakieś funty w skarpecie ;) Jak nie, to kupię.

    > Wszystko zalezy od oddzialu
    Aaa, to raczej bardzo wątpię w takim razie ;)

    > od innych grupowiczow slyszalem takie historie,
    > ze wlos sie jezy :-)
    Ja sporo opowiadałem takich (prawdziwych) historii o (BZ) WBK

    I ja tez w dalszym ciagu.

  • 14. Data: 2002-06-02 18:34:21
    Temat: Re: Re: konto walutowe w GBP
    Od: SunWoj <s...@w...pl>

    >Teoretycznie wymagana jest wplata 50 USD lub rownowartosci (czyli ze
    >40 GBP) ale trudno mi powiedziec czy jesli wyjasnisz po co Ci konto
    >zgodza sie na brak wplaty czy nie. Wszystko zalezy od oddzialu - w moim

    U mnie nikt nic nie wymagal do otworzenia /o. Koszalin/ a otwieralem w
    EUR i USD 2 tyg. temu.
    Ale sam sobie wplacilem kilka dni temu...

    Pozdrawiam.
    Wojtek

  • 15. Data: 2002-06-02 18:36:36
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    z...@p...onet.pl <z...@p...onet.pl> pisze:

    > IMO nie widzę powodu do obaw - dla mnie sprawa jasna: upoważniasz
    > wystawcę faktury do obciążania r-ku i załatwiasz z bankiem PZ.

    No ja to wiem, ale byłem parę razy w BOKu TPSA z bardziej oczywistymi
    sprawami, które zostały załatwione w sposób totalnie kretyński, więc na
    zimne dmucham.

    > Od tej chwili sprawy płatności teoretycznie nie powinny Ci obciążać
    pamięci
    > (oczywiście poza pilnowaniem salda r-ku).

    na szczęście mam tak od wielu lat dzięki stałemu zleceniu "tradycyjnemu"
    w (BZ) WBK, które w tej akurat dziedzinie ani razu nie zawiodło; dlatego
    aż tak bardzo nie palę się do PZ

    > Aaa.., nie wiedziałem, że poznański ZE jeszcze nie dojrzał do
    > uproszczenia sobie i klientom życia: do wystawiania tylko raz w roku
    > faktury z terminami płatności i kwotami rat :o

    Nie, nie dojrzał, nie dojrzał też do PZ; za to na jednym rachunku
    przysyła za prąd i gaz, co mi odpowiada. Rachunek wystawia co 2 miesiące
    i też od kilku lat płacę go zleceniem stałym w (BZ) WBK, ale gdyby to
    było jedyne użycie RORu w BZ WBK, to jestem w stanie przeżyć ręczne
    wpisanie jednej kwoty raz na 2 miesiące, a nie utrzymywać konta tylko po
    to (po przeniesieniu płatności TPSA na PZ do Lukasa).

    > sponsorować "marmura", no chyba, że masz na uwadze
    > przelewy GBP; tu się nie wypowiadam, bo nie znam sprawy :)

    Tez nie chcialbym, jednak do tej pory powstrzymywala mnie niechec do
    recznego wpisywania kwoty za rachunek telef. - jest to szczegolnie
    trudne jak mnie np. nie ma przez kilka tygodni. Teraz jak TPSA wprowadza
    polecenie zaplaty, to bede chcial zlikwidowac, choc z drugiej strony
    grupowicze polecaja mi tam konto walutowe, wiec chyba jeszcze zatrzymam
    tez ROR.

    dzięki za wszystkie cenne rady!

  • 16. Data: 2002-06-02 18:38:35
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "SunWoj" <s...@w...pl> wrote in message

    > U mnie nikt nic nie wymagal do otworzenia /o. Koszalin/ a otwieralem w
    > EUR i USD 2 tyg. temu.

    O, to fajnie, moze jednak i mnie si

  • 17. Data: 2002-06-02 21:59:12
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

> [...]
    > to dostęp tego typu bez tokena (a do zwyklego konta BZWBK 24 jak ja mam
    > za 3 złote miesięcznie tokena i tak nie wydają) nic nie będzie

    Tak.
    Aha - BTW, z tego co widze placisz 36 zl/rok za uzytkowanie tego konta.
    Jesli potrzebujesz VC to mozesz ja miec za 4zl / rok (po prostu kiedy
    do konta "zwyklego" jest wydana ta karta to nie pobieraja oplaty za
    prowadzenie ROR'u - opłata za kartę 40 zł. Tylko musiałbyś przerzucać
    tam te 500 zł na miesiąc (przynajmniej przed okresem wydania :-)).

> [...]
    > zaznaczyć "INTERNET oraz WAP" - na pozostałych mi tak bardzo w tej
    > chwili nie zależy, ale gdyby nie było opłaty to chętnie bym wziął -

    Szczerze mowiac sadze, ze wszystkie sa za friko ale ja telefonicznego
    nie mam aktywowanego (chociaz jakies piny kiedys dostalem ale nie potrzebuje
    z tego korzystac w ogole) ani SMS'owego (jak zakladalem to nie bylo, moze
    sobie uaktywnie jak bede w placowce niedlugo).

    > Raczej wątpię, skoro jest wymagana, to wymagana. Poszukam, może mam
    > jakieś funty w skarpecie ;) Jak nie, to kupię.

    No wlasnie niekoniecznie. Przepisow co do 1500 netto dla kredytowki tez
    sie nie czepiaja dokladnie jak ma sie dlugo konto.
    [...]

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 18. Data: 2002-06-03 04:47:08
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    Wilczek <w...@i...com> pisze:

> [...]
    > pobieraja oplaty za prowadzenie ROR'u - opłata za kartę 40 zł. Tylko
    > musiałbyś przerzucać tam te 500 zł na miesiąc (przynajmniej przed

    To interesujaca informacja, ale te 500 zl to tez jest koszt. VC mam u
    Lukasa na bardzo satysfakcjonujacych warunkach (tyle ze - wiem - bez
    podgladu netowego). Zastanowie sie - to zalezy jaki limit by mi dali, bo
    mniejszy niz 5000 mnie nie interesuje, a saldo od kilu lat nad wyraz
    skromne i ruch na koncie, chociaz kiedys to i owszem (konto to mam od
    kilkunastu lat, kiedys moje podstawowe). Ale nie sadze, zeby potrafili
    patrzec tak daleko wstecz, skoro nawet potwierdzenia przelewu z zeszlego
    roku nie potrafia wystawic ;P

> [...]
    > potrzebuje z tego korzystac w ogole) ani SMS'owego (jak zakladalem to
    > nie bylo, moze sobie uaktywnie jak bede w placowce niedlugo).

    Mnie to wkurza jak z usmiechem na wszystko mi mowia: to prosze napisac
    podanko (kiedys dawali jeszcze czysta kartke, teraz juz trzeba miec
    swoja).

    > No wlasnie niekoniecznie. Przepisow co do 1500 netto dla kredytowki
    > tez sie nie czepiaja dokladnie jak ma sie dlugo konto.

    Znalazlem 60 GPB w gotówce, wiec nie bedzie problemu. Jeden banknot
    porysowany troche (na twarzy krolowej) - ciekawe czy przyjma.

  • 19. Data: 2002-06-03 09:15:09
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

> [...]
    > kilkunastu lat, kiedys moje podstawowe). Ale nie sadze, zeby potrafili
    > patrzec tak daleko wstecz, skoro nawet potwierdzenia przelewu z zeszlego

    Nie - ta "darmowa" VC to karta debetowa czyli korzystajaca ze srodkow
    na ROR - nie kredytowka! Tak wiec jak bedziesz mial saldo=5000 to bedziesz
    mial taki limit :-). Ta karta, ze wzgledu wlasnie na mozliwosc swobodnego
    regulowania salda przelewami i podglad przez net idealnie nadaje sie do
    transakcji w sklepach internetowych.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 20. Data: 2002-06-03 09:34:20
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    Wilczek <w...@i...com> pisze:

> [...]
    > mozliwosc swobodnego regulowania salda przelewami i podglad przez net
    > idealnie nadaje sie do transakcji w sklepach internetowych.

    A tę to miałem dopóki się nie wkurzyłem, że przesyłają zwykłym listem
    pełne dane karty wystarczające do zapłacenia (oprócz expiry date, gdzie
    nie ma tak wiele możliwości), nie można było z tego zrezygnować, a na
    sugestie zmiany tego reagowali impertynencko. Wiem z pbb, że zaprzestali
    tej praktyki, ale w necie wolę płacić KK Lukasa albo VE Inteligo.

    Co do limitu, to mały pożytek z takiego kredytu "w drugą stronę" (tzn.
    najpierw spłacam na prawie nieoprocentowane konto, a potem dopiero
    płacę). W ten sam sposób mogę zrobić z KK Lukasa, wpłacając dowolną
    kwotę na rachunek karty, która zwiększa limit. Rachunek karty jest
    nieoprocentowany, czyli ma zbliżone oprocentowanie do Konta24 ;)