  • 1. Data: 2002-06-01 16:20:31
    Temat: konto walutowe w GBP
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    Planuje otrzymywac przelewy z Wielkiej Brytanii w GBP na kwoty rzedu
    1000GBP z czestotliwoscia ok. dwa razy do roku.

    Jakie konto walutowe polecilibyscie otworzyc, na ktore przychodzilyby
    bez przeszkod przelewy z zagranicy, najlepiej aby nie bylo stalych
    oplat? Nie musi byc z dostepem przez internet ze wzgledu na rzadkosc
    tych przelewow.

    Mam obecnie takie konta, same zlotowkowe: mBank, Lukas eKonto Pro,
    Inteligo, LGnet, BZWBK ROR (planuje zamknac). Mieszkam w Poznaniu.

    W mBanku mam zgode na przewalutowanie, ale obawiam sie, ze:
    1. strace na przeliczniku
    2. niedlugo zmieni sie numer banku i SWIFT, a nie chce zmieniac w
    trakcie danych konta

    Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2002-06-01 19:37:16
    Temat: Re: konto walutowe w GBP
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

    >BZWBK ROR (planuje zamknac). Mieszkam w Poznaniu.

    No to duzy blad bo BZWBK ma najlepsze konta walutowe.
    Nie wiem czy sa oplaty za przelewy przychoda (w TOiP nic nie
    znalazlem). Rachunek jest bezplatny, jesli masz konto
    zlotowkowe to masz podglad przez net no i oprocentowanie
    nawet ladne - 2,0%

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 3. Data: 2002-06-01 19:56:15
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    Wilczek <w...@i...com> pisze:

    > No to duzy blad bo BZWBK ma najlepsze konta walutowe.
    Jeszcze nie blad, bo "planuje". A moge zamknac ROR i miec tylko
    walutowe?

    > znalazlem). Rachunek jest bezplatny, jesli masz konto
    > zlotowkowe to masz podglad przez net no i oprocentowanie
    > nawet ladne - 2,0%
    To faktycznie niezle, ale jak to, zaloze konto walutowe i dostane
    podglad przez net mimo ze do RORa nie mam?

  • 4. Data: 2002-06-01 20:38:49
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

    > Jeszcze nie blad, bo "planuje". A moge zamknac ROR i miec tylko
    > walutowe?

    Tak, mozesz.

    > To faktycznie niezle, ale jak to, zaloze konto walutowe i dostane
    > podglad przez net mimo ze do RORa nie mam?

    No nie - jak zamkniesz ROR to podgladu przez net nie bedziesz juz
    mial chociaz... tak sobie mysle, ze jesli zatrzymasz sobie NIK
    i PIN do ROR'u to kto wie czy na ten numer nie bedziesz mogl
    sie zalgowac i podgladnac to co zostalo czyli walutowe... Trzeba
    by sprawdzic (ale stawiam jakies 10%, że to działa :-)))

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 5. Data: 2002-06-01 20:58:18
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    Wilczek <w...@i...com> pisze:

> [...]
    > i PIN do ROR'u to kto wie czy na ten numer nie bedziesz mogl
    > sie zalgowac i podgladnac to co zostalo czyli walutowe

    No ale ja nie mam NIK ani PIN, ponieważ nie mam dostepu netowego do
    RORu. Kiedys jak bylem w oddziale (a bylo to dawno), to mnie namawiali,
    ale za jakies straszne pieniadze. Ja akurat sie wynosilem z tego banku,
    zostalo tylko to, co zaden z moich "podstawowych" bankow nie robi, czyli
    "reczne" zlecenia stale o zmiennej wysokosci (TPSA, gaz, prad). TPSA juz
    wprowadza polecenie zaplaty u mnie, wiec niedlugo bede mogl to
    wyprowadzic, i mialem nadzieje zamknac to konto w BZWBK, ktore kosztuje
    ok. 6 zlotych miesiecznie (3 zl za prowadzenie i 2 x 1.50 za te dwa
    zlecenia), no i kosztuje jeszcze praktycznie nieoprocentowane saldo ok.
    300 zl (automatycznie uzupelniane zleceniem stalym z innego konta w
    wysokosci srednich platnosci w okresach tych platnosci)

    A ile musialbym placic miesiecznie za dostep netowy (nie jest to konto
    studenckie ani Young)?

    A jak wygladaja konta walutowe w Multi albo Fortisie, albo LG, bo te
    banki dosyc lubie :)

  • 6. Data: 2002-06-01 22:02:57
    Od: <z...@p...onet.pl>

    >...Ja akurat sie wynosilem z tego banku,
    > zostalo tylko to, co zaden z moich "podstawowych" bankow nie robi, czyli
    > "reczne" zlecenia stale o zmiennej wysokosci (TPSA, gaz, prad)...

    Skoro masz Pro w Lukasie, to nie ma problemu. Oni realizują 'polecenia zapłaty'
    o ile dogadasz się wystawcami faktur.
    Jeśli zaś chodzi o 'prąd' to Lukas ma świetną rzecz do tego: w tablicy
    płatności ustalasz terminy i kwoty na cały rok z góry.

    zd.

  • 7. Data: 2002-06-01 22:28:57
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

    > A ile musialbym placic miesiecznie za dostep netowy (nie jest to konto
    > studenckie ani Young)?

    Dostep netowy nie kosztuje nic!!! pod warunkiem, ze chcesz miec tylko
    podglad salda i operacji + przelewy zdefiniowane. Koszta pojawiaja
    sie wtedy kiedy chcesz miec dowolne przelewy a takie mozna miec tylko
    z tokenem i tlyko od konta "Plus" wzyz a to oznacza 6 zl za prowadzenie
    + 25 za wydanie tokena). Jesli masz duzo innych rachunku to zdefiniowane
    przelewy Ci wystarcza.

    > A jak wygladaja konta walutowe w Multi albo Fortisie, albo LG, bo te
    > banki dosyc lubie :)

    W Multi wygladaja tragicznie - 1 zl za prowadzenie + 0,5% prowizji od
    kazdej wplaty i wyplaty. Do tego brak kursu "dewizy". W LG sa rachunki
    ale tylko dla konta "marmurkowych" dla LGNetu - brak. W Fortisie nie
    wiem bo nie mam konta ze wzgledu na zaporowe oplaty za prowadzenie.

    Na prawde BZWBK ma najlepsze rachunki walutowe (znosne ma jeszcze KB).
    Jak nie chcesz miec ROR'u to go zamknij i zostaw tylko walutowy
    prowadzony za darmo.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 8. Data: 2002-06-02 04:05:31
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    Wilczek <w...@i...com> pisze:

    > Dostep netowy nie kosztuje nic!!! pod warunkiem, ze chcesz miec tylko
    > podglad salda i operacji + przelewy zdefiniowane.

    A to fajnie, to sobie sprobuje zrobic - a definiuje sie je osobiscie w
    oddziale przy zakladaniu dostepu, tak?

    > Na prawde BZWBK ma najlepsze rachunki walutowe (znosne ma jeszcze KB).

    OK, przekonales mnie! Dzieki serdeczne! Ale czy moge otworzyc "pusty"
    rachunek w GBP i czekac na pierwszy przelew, czy musze kupic funty, zeby
    na niego wplacic?

    > Jak nie chcesz miec ROR'u to go zamknij i zostaw tylko walutowy
    > prowadzony za darmo.

    Chetnie tak zrobie niedlugo - czy ktos moze potwierdzic, ze wtedy w
    BZWBK (byle WBK) pozostanie bierny dostep przez net do rachunku
    walutowego?

  • 9. Data: 2002-06-02 04:09:10
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    z...@p...onet.pl <z...@p...onet.pl> pisze:

    > Skoro masz Pro w Lukasie, to nie ma problemu. Oni realizują
    > 'polecenia zapłaty' o ile dogadasz się wystawcami faktur.

    Tak, wiem, juz mam formularz, tylko czekam jeszcze pare miesiecy, az moj
    BOK TPSA sie "przyzwyczai", bo oni sie bardzo powoli ucza, nie chce,
    zeby sie uczyli na mnie.

    > Jeśli zaś chodzi o 'prąd' to Lukas ma świetną rzecz do tego: w tablicy
    > płatności ustalasz terminy i kwoty na cały rok z góry.

    Znam, tak, ale to mi nie pomaga, bo nie jestem w stanie z gory
    przewidziec, jakiej wysokosci beda rachunki za prad+gaz. W tej sytuacji
    rownie prosto jest edytowac zlecenie stale o stalej wysokosci - czy sie
    myle?

  • 10. Data: 2002-06-02 10:48:52
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

    > A to fajnie, to sobie sprobuje zrobic - a definiuje sie je osobiscie w
    > oddziale przy zakladaniu dostepu, tak?

    Tak, chodz definicje sa tragiczne bo trzeba opierac sie na "gotowych"
    nazwach. Ja w BZWBK mam zdefiniowany Multi, eKonto i Lukasa i tyle
    mi wystarcza.

    > OK, przekonales mnie! Dzieki serdeczne! Ale czy moge otworzyc "pusty"
    > rachunek w GBP i czekac na pierwszy przelew, czy musze kupic funty, zeby
    > na niego wplacic?

    Teoretycznie wymagana jest wplata 50 USD lub rownowartosci (czyli ze
    40 GBP) ale trudno mi powiedziec czy jesli wyjasnisz po co Ci konto
    zgodza sie na brak wplaty czy nie. Wszystko zalezy od oddzialu - w moim
    np. wydanie VC trwalo 5 dni mimo ze teoretycznie nie spelnialem minimalnych
    wymogow - od innych grupowiczow slyszalem takie historie, ze wlos sie
    jezy :-)

    No tez jestem bardzo ciekawy :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-