  • 1. Data: 2002-06-01 14:23:15
    Temat: Bezpieczenstwo placenia (w sieci) karta wypukla?
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...com>

    Witam.

    1. Jakies zalecenia dla oprogramowanie (system opracyjny, przegladarka)?
    2. Jakie ustawienia w przegladarce? Jakies certyfikaty?
    3. Po czym poznac, ze strona www jest "bezpieczna" ?
    4. Karty dwie: Visa classic BZWBK i MC Pekao/Shell - ktora
    bezpieczniejsza?
    5. Czy sklepy typu Merlin , Vivid, WP sa bezpieczne (z punktu widzenia
    klienta)?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 2. Data: 2002-06-02 14:37:10
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > 1. Jakies zalecenia dla oprogramowanie (system opracyjny, przegladarka)?

    komputer z wszystkimi latkami, poza tym od ciebie raczej nikt nie bedzie
    wykradal tylko po drugiej stronie

    ze ma na dole klodeczke i https: w adresie

    > 4. Karty dwie: Visa classic BZWBK i MC Pekao/Shell - ktora
    > bezpieczniejsza?

    bezpieczenstwo moze tutaj polegac li tylko na tym jak zareaguja na
    ewnetualna reklamacje

    > 5. Czy sklepy typu Merlin , Vivid, WP sa bezpieczne (z punktu widzenia
    > klienta)?

    tak

  • 3. Data: 2002-06-02 14:43:22
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > bezpieczenstwo moze tutaj polegac li tylko na tym jak zareaguja na
    > ewnetualna reklamacje

    BZWBK podle rozpatruje ;-/

    JaKi
    --
    ________________
    A jeśli przyjdzie mój czas, nie mów że coś się stało. Zapłacz na moim grobie

  • 4. Data: 2002-06-02 15:07:01
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > tak

    Jezeli chodzi o ten ostatni to sie nie zgadzam. Opisywalem juz kiedys jak to
    Wirtualne Polska zabrala sobie pieniadze z mojej karty, a towaru nie
    wyslala. Na rozpatrzenie reklamacji czekalem rowne 6 m-cy. W tym czasie
    oczywiscie WP nawet nie zareagowala. Pieniadze odzyskalem tylko dzieki
    dobrej woli Kredyt Banku. Bank uznal moja reklamacje mimo, ze pieniedzy nie
    udalo mu sie odzyskac [do tego czasu] od Wirtualnej Polski. Dodam, ze po
    pewnym czasie informacje dotyczace tego zamowienia zostaly zupelnie
    wymazane.
    Hehe... kiedys WP napisal zebym dal spokoj z przypominaniem tego zdarzenia
    ;). No, i faktycznie przestalem pisac o moim zdaniu nt. tego 'sklepu'.
    Zdecydowalem sie nawet dac im druga szanse ;). I oto 2 tygodnie temu
    zlozylem zamowienie na sprzet ktory oferowali po promocyjnej [jak mi sie
    wydawalo] cenie. Zamowienie zostalo przyjete, autoryzacja przebiegla
    pozytywnie. Po 2 dniach zajrzalem zobaczyc na jakim etapie realizacji sie
    ono znajduje. I coz zobaczylem... 'ANULOWANO'. Otoz Wirtualna Polska doszla
    do wniosku, ze nie wysle mi towaru i nawet nie mieli zamiaru mnie o tym
    powiadomic, mimo ze maja moje numery telefonow [dom, GSM] i e-mail. Zeby
    nikt nie myslal, ze to drobnostka to napisze, ze wartosc rynkowa zamowionych
    rzeczy przekraczala 9 000 PLN. Pracownicy Wirtualnego Sklepu jak zadzwonilem
    dowiedziec sie o przyczyne anulowania nie widzieli nic zlego w swoim
    postepowaniu i stwierdzili, ze po prostu towaru zabraklo w magazynie.
    Tak wiec odradzam zakupy w tym 'sklepie'.

    Maciej

  • 5. Data: 2002-06-02 16:13:40
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 2 Jun 2002 17:07:01 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Jezeli chodzi o ten ostatni to sie nie zgadzam. Opisywalem juz kiedys jak to
    >Wirtualne Polska zabrala sobie pieniadze z mojej karty, a towaru nie
    >wyslala.

    Tak, pamietamy :-).

> [...]
    >dobrej woli Kredyt Banku. Bank uznal moja reklamacje mimo, ze pieniedzy nie
    >udalo mu sie odzyskac [do tego czasu] od Wirtualnej Polski.

    Ciagle nie rozumiem dlaczego nie mogli po prostu zrobic WP chargebacku
    ?

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 6. Data: 2002-06-02 16:39:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci

    > Ciagle nie rozumiem dlaczego nie mogli po prostu zrobic WP chargebacku
    > ?

    Nie wiem. To pytanie do KB lub Pekao [bo ono karte obslugiwalo].
    Prawdopodobnie chodzilo o to, ze to ja zlecilem jej obciazenie. jak
    pamietasz na kartach byly rozne zdania. Od tego, ze bank nie powinien
    zajmowac sie taka sprawa [SLuczak, PJO] do tego ze powinien po prostu
    wykonac chargeback [SebMal].
    O tamtej sprawie chyba napisalem juz wystarczajaco duzo. Przypomnialem ja i
    napisalem o ostatnim zdarzeniu tylko po to zeby zwrocic uwage, ze WS nie
    zasluguje [przyjamniej w mojej opinii] na miano wiarygodnego i bezpiecznego
    sklepu.

    MK

  • 7. Data: 2002-06-02 18:50:19
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Jun 02, 2002 at 05:07:01PM +0200, MK wrote:

    > Hehe... kiedys WP napisal zebym dal spokoj z przypominaniem tego zdarzenia
    > ;). No, i faktycznie przestalem pisac o moim zdaniu nt. tego 'sklepu'.

    WP zeszla juz na zdecydowanie najnizszy poziom jaki udalo im sie
    osiagnac. Ale czego sie spodziewac po firmie-corce tepsy?

    --

    --w

  • 8. Data: 2002-06-02 19:07:35
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > WP zeszla juz na zdecydowanie najnizszy poziom jaki udalo im sie
    > osiagnac. Ale czego sie spodziewac po firmie-corce tepsy?

    Czepiacie sie ja jestem zadowolony, a dokonalem kilk transakcji....

    Tak samo VIVID jest OK, chociaz swego czasu mieli duzego minusa u mnie...

    Ogolnie kupowanie roznych rzeczy przez Internet jak do tej pory przyebiegalo
    OK :)

  • 9. Data: 2002-06-02 20:04:01
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Czepiacie sie ja jestem zadowolony, a dokonalem kilk transakcji....

    Michal... Napisz nam to jeszcze raz jak przytrafi Ci sie przygoda podobna do
    jednej z moich ;).
    Tak prawde mowiac zastanawiam sie czy nie wystapic przeciwko WS na droge
    prawna, bo jest o co walczyc :). Sami zobaczcie [tylko zrzuty - ale
    postaram sie w przyszlosci dorzucic komentarz]
    http://www.netforia.pl/~m_m/ws/
    Najbardziej wkurzyl mnie sposob w jaki Wirtualny Sklep rozwiazal [we wlasnym
    mniemaniu] ten problem. Anulowali sobie zamowienie i siedzieli cicho.
    Podobnie bylo kiedy obciazyli karte, zamowienie nie zrealizowali. Facet mi
    wmawial, ze kasy nie zdjeli mimo, ze przed oczami mialem wyciag z banku.
    Potem obiecali, ze zwroca. Oczywiscie nie zwrocili, ani sie nie odezwali.
    Wszyscy zwracaja uwage na bezpieczenstwo zwiazane z przekazaniem numeru
    karty [tym przypadku jest to bezpieczne]. Nalezy jednak zwracac uwage
    rowniez na wiarygodnosc i solidnosc sklepu. W innym przypadku mozna sie
    obudzic z reka w nocniku, tak jak ja. Wirtualna Polska powie nie
    obciazylismy karty, a nawet jak tak to co nam zrobisz? I mecznie czlowieku
    przez kilka miesiecy aby odzyskac pieniadze i to pod warunkiem ze bank
    wspomoze. Jesli nie to pozostaje sad :(.

    Maciej

  • 10. Data: 2002-06-02 20:17:04
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Michal... Napisz nam to jeszcze raz jak przytrafi Ci sie przygoda podobna
    do
    > jednej z moich ;).

    To istotnie jest wielki bol. Ostatnio w Proficie wyczytalem list jakiegos
    mlodzienca, ktoremu fotoJecker nie oddal kasy od grudnia 2000 roku....

    Mysle, ze tutaj podobnie jest jak z bankami - czasem trafi sie na kompetenta
    obsluge i bedzie sie mowic, ze wszystko jest ok, a jak trafimy na jakies
    niedysponentki, to zaraz mamy podobne mniemanie o calym banku...

    W przypadku sklepow internetowych jest to mysle nie do pomyslenia :(

    JA pamietam, kiedys zamawialem na 14 lutego plyte - z wyprzedzeniem w VIVID.
    Zrealizowali ja jakos w maju :) Napisalem wczesnej, zeby sobie ja
    wsadzili.... :)

    Aczkolwiek musze przyznac, ze jak do tej porty wszystko wlasnie szlo OK. Do
    czasu pierwszej reklamacji jak to sie mowi....

    Ja jednak musze napisac, ze w sumie jestem dosc zadowolony i z VIVIDu i z WS
    i dawnewgo Empik.com i Smyka ;) i Interfolry i z Merilna - i nie wiem gdzie
    tam jeszcze kupowalem -aaa no tak cyfrowke kupowalem jeszcze - reasumujac
    bylo kilka miejsc :) I jak narazie wszystko OK.

    No ale w sytuacji jak kasa zejdzie z konta a nic nie przyjdzie....

    BTW a co to za 2,40 kupowales - nie rypneli sie czasem???