  • 11. Data: 2003-09-04 21:27:10
    Temat: Re: konto firmowe - koniecznosc?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> writes:

    > Zeby bylo smieszniej to podatek platny z tytulu rozliczenia rocznego (PIT-36
    > czy ktory tam skladasz...) mozna oplacic z ROR a zaliczke miesieczna (PIT-5)
    > nie mozna.

    Podstawa prawna?

    > I nawet ma to rozsadne uzasadnienie...

    Jakie?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 12. Data: 2003-09-04 21:28:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> writes:

    > W praktyce podejście banków jest różne. Np. staroświeckie PKO BP SA - które
    > chyba każdy przelew księguje ręcznie :) zawraca przelewy przychodzące od
    > kontrahentów na konto osobiste w PKO BP SA jeśli w tytule przelewu jest
    > wpisane np. "Zapłata za rachunek nr 4/2003 z dn. 04.01.2003 r.",

    O, ciekawe... moze nalezaloby zrobic mala prowokacje? Rachunki to nie
    tylko firmy wystawiaja.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 13. Data: 2003-09-06 08:39:28
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Podstawa prawna?

    A sobie poszukaj...;-)

    > Jakie?

    Takie, ze RORu nie mozna uzywac do rozliczen zwiazanych z DG.
    PIT-5 wynika wylacznie z DG wiec nie mozna
    PIT-36 jest rozliczeniem PDOF wiec mozna.

    --
    Pozdrowienia

  • 14. Data: 2003-09-06 20:44:09
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Slawek Kos <s...@k...pl> napisał w

    > Takie, ze RORu nie mozna uzywac do rozliczen zwiazanych z DG.
    > PIT-5 wynika wylacznie z DG wiec nie mozna
    > PIT-36 jest rozliczeniem PDOF wiec mozna.

    A wcale nie!
    Zobacz, że PIT-5 uwzględnia także inne źródła przychodu niż DG :)

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 15. Data: 2003-09-06 20:52:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Slawek Kos" <s...@k...pl> writes:

    > (PIT-36
    > (PIT-5)

    > A sobie poszukaj...;-)

    Na ksiezycu?

    > Takie, ze RORu nie mozna uzywac do rozliczen zwiazanych z DG.
    > PIT-5 wynika wylacznie z DG

    1. Bzdura, obejrzyj sobie rubryki PIT-5.
    2. To, ze PIT-5 moze wynikac z DG nie oznacza, ze zaplata zwiazanego
    z tym PDOF jest "rozliczeniem zwiazanym z DG".

    > wiec nie mozna
    > PIT-36 jest rozliczeniem PDOF wiec mozna.

    A PIT-5 nie dotyczy, Twoim zdaniem, wylacznie PDOF?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 16. Data: 2003-09-07 17:24:12
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl>

    > Na ksiezycu?

    Znajac Twoja czepliwosc.... nie chce mi sie szukac...;-))
    Nie bardzo mi zalezy, zeby ciebie przekonac. I tak wszystko wiesz najlepiej.
    Ale pisze do grupy dysk. Moze sie komus przyda.

    > 1. Bzdura, obejrzyj sobie rubryki PIT-5.

    Jaaasne...
    Co miesiac ogladam.
    PIT-5, czesc C "ustalenie dochodu/straty" przewiduje zrodla przychodow:
    - pozarolnicza DG
    - najem, podnajem lub dzierzawa oraz inne umowy o podobnym charakterze.
    Czyli PIT5 sklada ktos kto prowadzi DG lub ma przychody z najmu,
    traktowanego tutaj jako pewna forme DG. I tyle.
    Moze po prostu traktuja najem jako forme handlu, czyli DG.

    > 2. To, ze PIT-5 moze wynikac z DG nie oznacza, ze zaplata zwiazanego
    > z tym PDOF jest "rozliczeniem zwiazanym z DG".

    Z w/w powodu moze byc tak traktowana - PIT-5 WYNIKA z DG.

    > A PIT-5 nie dotyczy, Twoim zdaniem, wylacznie PDOF?

    PIT-5 dotyczy tej czesci PDOF, ktora powstaje w zwiazku z DG. PIT-36 dotyczy
    CALEGO PDOF, niezaleznie od zrodel przychodu, a wiec nie wiadomo skad jest
    przychod opodatkowany czyli nie mozna wykluczyc takiego rozliczenia jako
    dopuszczalnego do prowadzenia z ROR.

    --
    Pozdrowienia

  • 17. Data: 2003-09-07 19:06:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Slawek Kos" <s...@k...pl> writes:

    > Nie bardzo mi zalezy, zeby ciebie przekonac. I tak wszystko wiesz najlepiej.
    > Ale pisze do grupy dysk. Moze sie komus przyda.

    Falszywe informacje lepiej niech sie nikomu nie przydaja.
    Nie mam wrazenia, ze wszystko wiem, staram sie ludzi nie wprowadzac
    w blad, co i Tobie polecam.

> [...]
    > Czyli PIT5 sklada ktos kto prowadzi DG lub ma przychody z najmu,
    > traktowanego tutaj jako pewna forme DG. I tyle.

    To nie jest zadna forma DG. To jest po prostu taki dochod, ktorego nie
    mozna wykazac na innych formularzach (tak jak przy innych zrodlach
    dochodu, ktore mozesz sobie obejrzec w rocznych PITach, a ktore np. sa
    wykazywane przez pracodawce itd). Z tego powodu trzeba wykazac to na
    PIT-5, ktory nie dotyczy tylko DG osob fizycznych (a nawet nie dotyczy
    wszystkich takich DG - ryczalt), a dotyczy wszystkich dochodow osob
    fizycznych, nie wykazywanych z braku mozliwosci w innych formularzach,
    opodatkowanych na zasadach ogolnych.

    > Moze po prostu traktuja najem jako forme handlu, czyli DG.

    Handel niekoniecznie musi byc DG - zobacz np. umowy tzw. "cywilno-prawne".
    DG jest akurat dobrze zdefiniowana.

    Czym handlujesz przy najmie? W szczegolnosci, co kupujesz i nastepnie
    sprzedajesz?

    Reszty nie komentuje, bo oparta na falszywych zalozeniach.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 18. Data: 2003-09-08 01:32:54
    Od: "stach" <s...@N...gazeta.pl>

    Jarosław Łysio <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > osoby które chcą to ominąć proszą kontrahentów o wpisanie w tytule np.
    > "Rozliczenie" lub "Rozliczenie za styczeń". Wtedy czujne pracownice PKO BP
    > SA nie mogą się pokapować i przelew zostaje przyjęty na konto osobiste.
    > A prowadzenie działalności gospodarczej z wykorzystaniem eKonta w mBanku nie
    > stwarza żadnych problemów - wszystkie przelewy są przyjmowane i wysyłane,
    > niezależnie od tego, co jest wpisane w tytule przelewu.
    >
    > JŁ.
    >
    > Jeśli ktoś w banku zatrzymuje przelewy za faktury czy przelewy
    podatków "z i na" konto osobiste - to chyba w interesie klienta. Na całym
    świecie są przepisy i praktyka , że działalność gospodarczą prowadzi się na
    osobnych kontach, a do rozliczeń z dochodów osobistych służą konta osobiste.
    I jakim janosikowym prawem buntujemy klientów na jedne banki odsyłajac do
    drugich "lepszych"?
    Kiedy właśnie ten np.PKO BP działa w interesie klienta zwracająć mu uwagę,
    a poza tym nie można np. określić wielkości lini
    kredytowej /kredytu odnawialnego/ na koncie osobistym jeśli przez niego w m-
    cu przechodzą milionowe obroty
    "gospodarcze", bo trudno ustalić które wpływy są dochodami osobistymi.
    Tak, że proszę nie słuchać takich doradców, bo będą kłopoty z Urzędem
    Skarbowym. Inaczej jest z ZUS.A propos (w g mnie i w moim banku) na koncie
    osobistym mogą swoją dzialność gospodarczą prowadzić "nie przedsiebiorcy" - w
    rozumieniu ustawy o działalności gospodarczej - są to wolne zawody
    jak.radcowie prawni, kancelarie prawnicze, a także rolnicy otrzymujący
    wpływy /przelewem/ za dostarczone płody rolne też za sprzedane mle4czarni
    mleko.

  • 19. Data: 2003-09-08 05:59:41
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

> [...]
    > I jakim janosikowym prawem buntujemy klientów na jedne banki odsyłajac do

    Jakim prawem? Takim, które jest jednym z najważniejszych przy
    prowadzeniu własnej firmy - koszty ;-)
    Zostały tu przytoczone przepisy, które wymagają od podatnika posiadania
    na potrzeby działalności gospodarczej oddzielnego konta, ale jak na
    razie nikt nie przytoczył odpowiedniego przepisu, który zabrania
    przelewania do US i ZUS ze zwykłego konta osobistego
    oszczędnościowo-rozliczeniowego, który w większośći banków jest znacznie
    tańszy od konta firmowego.

    Tomek

  • 20. Data: 2003-09-09 17:45:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl> writes:

> [...]
    > zabrania przelewania do US i ZUS ze zwykłego konta osobistego
    > oszczędnościowo-rozliczeniowego, który w większośći banków jest

    Przelewac za swoich pracownikow? To jest przypuszczalnie czesc DG.
    Za siebie? Jest przepis, ze ZUS mozna. PIT-5 to podatek osobisty,
    ktory wynika ze roznych dochodow, nie tylko z DG.
    Z VATem sytuacja jest mniej jasna.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH