    From: "stach" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto firmowe - koniecznosc?
    Date: Mon, 8 Sep 2003 01:32:54 +0000 (UTC)

    Jarosław Łysio <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Zgodnie z ustawą prawo o działalności gospodarczej należy mieć wyodrębniony
    > rachunek do prowadzenia działalności gospodarczej.
    > Banki lubią zarabiać, dlatego za konta firmowe biorą większe prowizje i
    > opłaty, dodatkowo w regulaminach kont osobistych zastrzegają, że nie wolno
    > ich używać do celów związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą.
    > Ale ZUSu ani urzędu skarbowego nie interesuje jaki jest charakter konta -
    > dla urzędu skarbowego ważne jest by był to rachunek wyodrębniony, dla ZUSu -
    > obojetne.

> [...]
    podatków "z i na" konto osobiste - to chyba w interesie klienta. Na całym
    świecie są przepisy i praktyka , że działalność gospodarczą prowadzi się na
    osobnych kontach, a do rozliczeń z dochodów osobistych służą konta osobiste.
    I jakim janosikowym prawem buntujemy klientów na jedne banki odsyłajac do
    drugich "lepszych"?
    Kiedy właśnie ten np.PKO BP działa w interesie klienta zwracająć mu uwagę,
    a poza tym nie można np. określić wielkości lini
    kredytowej /kredytu odnawialnego/ na koncie osobistym jeśli przez niego w m-
    cu przechodzą milionowe obroty
    "gospodarcze", bo trudno ustalić które wpływy są dochodami osobistymi.
    Tak, że proszę nie słuchać takich doradców, bo będą kłopoty z Urzędem
    Skarbowym. Inaczej jest z ZUS.A propos (w g mnie i w moim banku) na koncie
    osobistym mogą swoją dzialność gospodarczą prowadzić "nie przedsiebiorcy" - w
    rozumieniu ustawy o działalności gospodarczej - są to wolne zawody
    jak.radcowie prawni, kancelarie prawnicze, a także rolnicy otrzymujący
    wpływy /przelewem/ za dostarczone płody rolne też za sprzedane mle4czarni
    mleko.