  • 1. Data: 2003-09-03 09:48:58
    Temat: Niekorzystne kursy na KK Lukas/Onet.
    Od: " " <n...@N...gazeta.pl>

    Tak sobie przeglądam on-line moje zakupy KK MasterCard Lukasa w Niemczech i
    jestem rozczarowany kursem przeliczeniowym EUR/PLN. Wszystkie transakcje z
    ostatniego tygodnia po 4,44-4,45 za EUR. W kantorze było i jest przy zakupie
    poniżej 4,4. Kurs średni 4,35. Nie jest to pierwsza moja KK i zawsze miałem
    przeliczenia zbliżone do kursu średniego NBP. Nie próbowałem płacić Visą, a
    szkoda, bo może mimo podwójnego przewalutowania wyszło by taniej.
    Chyba to też wina BZWBK za drogo sobie liczy za EUR.
    Pzdr.

  • 2. Data: 2003-09-03 10:01:46
    Temat: Re: Niekorzystne kursy na KK Lukas/Onet.
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bj4dea$era$...@i...gazeta.pl,
    Użytkownik <n...@N...gazeta.pl>:

    > kantorze było i jest przy zakupie poniżej 4,4. Kurs średni 4,35. Nie
    > jest to pierwsza moja KK i zawsze miałem przeliczenia zbliżone do
    > kursu średniego NBP.

    To bardzo ciekawe - a mozesz zdradzic, jakie to karty dawaly Ci takie kursy?
    Bylaby to rewelacja...

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-09-03 10:15:02
    Od: " " <n...@N...gazeta.pl>

    Robert <u...@o...pl> napisał(a):

    > To bardzo ciekawe - a mozesz zdradzic, jakie to karty dawaly Ci takie kursy?
    > Bylaby to rewelacja...
    >
    > --
    > Robert
    > User in front of @ is fake, actual user is: mkarta

    Aaaaa, to byłaby reklama, a jesli chodzi o ten bank to nie jestem jego
    klientam z innego powodu. Ale niech tam. Jesli chodzi o kursy przeliczeniowe
    to najlepiej wypadł KKMC spod znaku żubra i muszelki. Jeszcze korzystniej
    poczciwe maestro. Ciutki więcej jak średnia NBP-u. Dlatego lukas wypada jak
    na razie dupiato. Ale przeglądam czeskie zakupy i juz lepiej. Pzdr.

  • 4. Data: 2003-09-03 10:45:06
    Od: "Prof_Ex" <p...@N...gazeta.pl>

    <n...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    [...]
    > Jesli chodzi o kursy przeliczeniowe to najlepiej
    > wypadł KKMC spod znaku żubra i muszelki.

    Czyli nie KK, a "charge"...

    [...]
    > Jeszcze korzystniej poczciwe maestro.
    > Ciutki więcej jak średnia NBP-u.

    Maestro tez z Pekao SA?

    [...]
    > Dlatego lukas wypada jak na razie dupiato.
    > Ale przeglądam czeskie zakupy i juz lepiej.

    Tutaj to raczej bez znaczenia czy placisz
    MC czy Visa...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 5. Data: 2003-09-03 11:15:02
    Od: "bartoldzik" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Tak sobie przeglądam on-line moje zakupy KK MasterCard Lukasa w Niemczech
    > jestem rozczarowany kursem przeliczeniowym EUR/PLN. Wszystkie transakcje z
    > ostatniego tygodnia po 4,44-4,45 za EUR.....

    To jeszcze nie masz czego przeżywać. E-karta mBanku 29 sierpień po "szalenie
    korzystnym" kursie 4,50.
    Tak powinno być w każdym banku.
    bartoldzik

  • 6. Data: 2003-09-03 11:22:46
    Od: "bartoldzik" <b...@p...onet.pl>

    > Robert <u...@o...pl> napisał(a):

    ... Ale przeglądam czeskie zakupy i juz lepiej. Pzdr.

    VE Lukasa 18.08 w Czechach 13,92/100koronek. Kurs bombowy bo kantorowy
    wówczas 14-14,10.
    bartoldzik

  • 7. Data: 2003-09-03 11:23:42
    Od: "Prof_Ex" <p...@N...gazeta.pl>

    bartoldzik <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    [...]
    > To jeszcze nie masz czego przeżywać. E-karta mBanku 29 sierpień
    > po "szalenie korzystnym" kursie 4,50.

    Ale E-karta mBanku to Visa.
    Przeliczana jest przez USD.

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 8. Data: 2003-09-03 11:36:53
    Od: "bartoldzik" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Prof_Ex" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > bartoldzik <b...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Ale E-karta mBanku to Visa.
    > Przeliczana jest przez USD.
    >
    > Pozdrawiam!
    > Prof_Ex

    Ale ja wiem, że to Visa bo mam oczka i sposób rozliczania też znam :). Co
    nie zmienia faktu, że kolega który rozpoczął wątek twierdzi, iż zapłata Visą
    mimo przewalutowań na pewno mniej by go kosztowała. A niekoniecznie i to
    jest przykład. Osobiście kursem 4,45 nie załamywałbym się.
    bartoldzik

  • 9. Data: 2003-09-03 11:53:35
    Od: " " <n...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > mimo przewalutowań na pewno mniej by go kosztowała. A niekoniecznie i to
    > jest przykład. Osobiście kursem 4,45 nie załamywałbym się.

    Załamany nie jestem. Jedynie rozczarowany. A czeskie korony wyszły
    korzystnie. 0,1360 przy kantorowym 0,14.

    Bardziej chodziło mi o to, że przy rozliczeniach bezgotówkowych i tak
    prowizje płacę w postaci wyższego kursu.
    Przy większych zakupach i tak lepiej mieć gotówkę. Bo po pierwsze mogę
    negocjować cenę w sklepie (nawet w Niemczech) i mam gotówkę kupioną taniej w
    kantorze w Polsce.
    Przy KK jedyny plus to odroczona płatność na xx dni. Pzdr.

  • 10. Data: 2003-09-03 12:07:28
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > kantorze w Polsce.
    > Przy KK jedyny plus to odroczona płatność na xx dni. Pzdr.

    VC Millennium i zaczynasz odvczuwac przyjemnosc z uzywania KK, nie tylko GP
    ale jeszcze kurs do strawienia.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia