  • 1. Data: 2003-09-03 09:49:21
    Temat: uwaga na numery kont: rachunki z ENEA Poznan
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    Uwazajcie przy zlecaniu platnosci na to (ENEA Poznan obejmuje duzy obszar
    kraju zdaje sie).

    Na f-rze jest inny numer konta niz 2 miesiace temu, tak jakby w numerze byl
    zaszyty numer faktury - mam nadzieje, ze to nie bedzie co 2 miesiace tak, bo
    to b. uciazliwe.

    --
    Robert

  • 2. Data: 2003-09-03 12:55:30
    Temat: Re: uwaga na numery kont: rachunki z ENEA Poznan
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > Niestety ten nr zmienia się z każdą fakturą - przynajmniej w moim
    > przypadku.
    > Przez to robi się niezły bałagan.
    > Pozdrawiam
    > Kate

    Raczej porządek, o który zabiegali wystawcy faktur. No i nareszcie EBPP
    (Electronic Bill Presentment and Payment) zaczyna działać.

  • 3. Data: 2003-09-03 13:01:34
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bj4of8$7id$...@p...warman.nask.pl,
    Grzegorz Niedzwiecki <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>:

    > Raczej porządek, o który zabiegali wystawcy faktur. No i nareszcie
    > EBPP (Electronic Bill Presentment and Payment) zaczyna działać.

    Czy bylbys uprzejmy wyjasnic nam laikom troszke?

    Ja mam odczucia podobne do Kate - przeciez to praktycznie uniemozliwia
    uzywanie zlecenia stalego, bo nic nie jest stale juz. Natomiast Polecenia
    Zaplaty ENEA nie wspiera, zreszta PZ wymaga stalego numeru rachunku.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-09-03 13:25:07
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > Czy bylbys uprzejmy wyjasnic nam laikom troszke?
    Przed wakacjami był wątek o tym. W skrucie chodzi o to aby
    automatycznie, po nr rachunku identyfikować, za jaką fakturę wpłynęła
    płatność. Pragnę zapewnić Cię, że to bardzo ważne dla wystawców dużej
    ilości faktur.

> [...]
    Polecenia
    > Zaplaty ENEA nie wspiera, zreszta PZ wymaga stalego numeru rachunku.

    Więc jeśli nie PZ to może mogą obciążać kartę kredytową. A może da się w
    zapłacić w supermarkecie w systemie http://www.mojerachunki.pl ? Jeśli
    nie to zostaje wklepanie co miesiąc nowego nr rachunku.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 5. Data: 2003-09-03 13:31:31
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>
    napisał w wiadomości news:bj4q6p$8k9$1@pippin.warman.nask.pl...

    > Więc jeśli nie PZ to może mogą obciążać kartę kredytową. A może da się w
    > zapłacić w supermarkecie w systemie http://www.mojerachunki.pl ? Jeśli
    > nie to zostaje wklepanie co miesiąc nowego nr rachunku.

    Moje Rachunki kosztuja, a zlecenie stale, np. w mBanku jest za free i nie
    trzeba nigdzie z tym jezdzic :-)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 6. Data: 2003-09-03 13:33:00
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bj4q6p$8k9$...@p...warman.nask.pl,
> [...]
    > automatycznie, po nr rachunku identyfikować, za jaką fakturę wpłynęła
    > płatność. Pragnę zapewnić Cię, że to bardzo ważne dla wystawców dużej

    Nie moglem wtedy czytac, sorry.

    > Więc jeśli nie PZ to może mogą obciążać kartę kredytową.

    Nie. Przynajmniej jak niedawno do nich pisalem, to nie mogli: ani to, ani
    PZ.

    > A może da
    > się w zapłacić w supermarkecie w systemie http://www.mojerachunki.pl
    > ?
    Nie wiem. Nie korzystam z supermarketow ani tego systemu. Poza tym to jest
    platne chyba.

    > Jeśli nie to zostaje wklepanie co miesiąc nowego nr rachunku.
    I calego przelewu od podstaw - bo formatki znanych mi bankow nie przewiduja
    edycji numeru rachunku odbiorcy.
    Ciekawe, ile z takich przelewow dochodzi nie tam gdzie trzeba? :(

    A moze jak wysle sie na numer z zeszlego miesiaca, to tez zostanie
    prawidlowo zaksiegowane, bo wiekszosc numeru sie pokrywa, tylko koncowka,
    jakby numer faktury sie zmienia?

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-09-03 13:48:50
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > Ciekawe, ile z takich przelewow dochodzi nie tam gdzie trzeba? :(

    Myślę, że liczba ta jest bliska lub równa 0, zapewnia to liczba
    kontrolna a i często w takich przypadkach nr faktury zawiera jeszcze
    liczbę kontrolną, co sprawia że to wszystko sprawnie działa i jest mniej
    pomyłek.

  • 9. Data: 2003-09-03 14:00:17
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bj4rjb$9fa$...@p...warman.nask.pl,

> [...]
    > kontrolna a i często w takich przypadkach nr faktury zawiera jeszcze
    > liczbę kontrolną, co sprawia że to wszystko sprawnie działa i jest

    A co ma do tego liczba kontrolna? O maly wlos nie wyslalem przelewu na numer
    rachunku z zeszlej faktury miesiaca, poniewaz mialem zdefiniowany przelew
    tzw. okresowy (Lukas), a nie spodziewalem sie zmiany numeru rachunku. Oba
    numery rachunkow (z zeszlej i tej faktury) sa poprawne z punktu widzenia
    liczby kontrolnej, a wiec latwo o pomylke w sensie uzycia numeru rachunku z
    zeszlej faktury.
    A wiec ponownie zapytuje: czy zaksieguja na moim rachunku przelew na numer
    rachunku z zeszlej faktury? Zaczynam podejrzewac, ze tak, bo inaczej mieliby
    duze straty.
    Czy ktos moze sprawdzil (np. nieswiadomie wyslal przelew z numerem z zeszlej
    faktury)?
    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-09-03 19:48:51
    Od: Bartol Partol <b...@p...com>

    Robert wrote:

    Proponuje skontaktowac sie z wystawca faktury i zapytac czy i ile cyfr z
    numeru konta mozna urwac. Wiele firm wystawia faktury z dynamicznymi
    numerami konta (np. polkomtel, energetycy w moim miescie), ale zmienia
    sie tylko koncowka (3-4 cyfry) i wtedy mozna spokojnie wpisywac skrocony
    numer konta.

    Bartol