  • 11. Data: 2008-11-07 21:27:14
    Temat: Re: karta z wbudowaną klawiaturą ;-)
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    news:slrngh9bb6.6l2.proteus@pl-test.org...
    > On 2008-11-07, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Mój HP ma jakiś czytnik do linii papilarnych. Takie zawodne to-to znowu
    > nie jest, Chyba wszystkie hasła sobie na to przepisalem i jakoś to
    > działa. A super drogi lap to-to też nie był.

    to wstaw tego laptopa do każdego bankomatu w polsce :p

  • 12. Data: 2008-11-07 21:37:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-07, zlotowinfo <u...@g...pl> wrote:

    [...]

    > to wstaw tego laptopa do każdego bankomatu w polsce :p

    A bo to tam coś innego siedzi niż komputer? Ostatnio widziałem bankomat
    Euronetu jak startował na nim Windows 2000. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2008-11-07 21:54:42
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > On 2008-11-07, zlotowinfo <u...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A bo to tam coś innego siedzi niż komputer? Ostatnio widziałem bankomat
    > Euronetu jak startował na nim Windows 2000. :)

    nie zrozumiałeś za bardzo mnie, chodzi o koszt * ilość

  • 14. Data: 2008-11-07 22:03:54
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 07 Nov 2008 22:54:42 +0100, zlotowinfo napisał(a):

    > nie zrozumiałeś za bardzo mnie, chodzi o koszt * ilość

    Myślę, że zrozumiał. W każdym bankomacie jest komputer. Jeśli czytnik
    papilariów może być w tanim laptoku za 2,2 tys. zł, to w bankomacie
    teoretycznie też.

    Ja myślę, że problem byłby:
    - z bazą takich odcisków (możliwych pinów jest raptem 10000, odcisk to
    jednak większy problem -- wysłać, przesłać, zeskanować),
    - z nerwami ludzi ("który to był palec, cholerka"),
    - z brudnymi paluchami, deszczem, śniegiem wreszcie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 15. Data: 2008-11-07 22:08:29
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > drogi hardware i niewiele tańszy soft... Do tego biometria jest bardzo
    > zawodna i jeszcze dłuugo poczekamy zanim będzie się nadawała do

    była zawodna kilka lat temu (6 lat temu w centrali jednego z bankow we
    Wroclawiu testowali system dostepowy ze skanerem teczowki oka, nie moglem
    sie powstrzymac od smiechu jak v-ce prezes wytrzeszczal galke ponad minute w
    kamere, zanim wpuscilo nas do pokoju), teraz w byle pendrive'ie mozesz miec
    czytnik linii papilarnych za niewiele wiecej niz sam pendrive i dziala bez
    zarzutu. I jest to najlepsza metoda zabezpieczen. Natomiast jesli chodzi o
    samo ograniczanie kosztow, to wg mnie przyszłością sa płatnosci zintegrowane
    z kartami sim telefonow : zabezpieczone pinem przesylanym w pasmie
    seriwsowym gsm (szyfrowane, trudne do przechwycenia a jesli nawet to bez
    fizycznego zaboru telefonu nie ma jak skopiowac karty sim). jak mpay sie
    sprawdzi to moze byc to

  • 16. Data: 2008-11-07 22:13:53
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisał(a):

    > Ja myślę, że problem byłby:
    > - z bazą takich odcisków (możliwych pinów jest raptem 10000, odcisk to
    > jednak większy problem -- wysłać, przesłać, zeskanować),

    tak, to napewno dużo więcej danych do obrobienia i przesłania niz pin

    > - z nerwami ludzi ("który to był palec, cholerka"),
    > - z brudnymi paluchami, deszczem, śniegiem wreszcie.

    zgadza sie, dlatego wieksze szanse są w kamerach skanujących oczy

  • 17. Data: 2008-11-07 22:22:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    > to juz lepiej chyba pojsc w biometrie - koszt zapewne nie bedzie wiele
    > wyzszy (skaner teczowki/lini papilarnych przy terminalu i porownanie ich ze
    > wzorcem w banku), po co takie polsrodki

    W odroznieniu od klawiatury na karcie, biometria robiona przez
    terminal nie jest bezpieczna z wielu powodow, m.in. nie jest calkiem
    pewna (w obie strony) oraz powstaje ten sam problem co z "podsluchem"
    PINow wprowadzanych na pinpadzie terminala - tylko bardziej
    niebezpieczny, bo odciskow palcow i teczowek tak latwo sie nie
    zmienia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2008-11-07 22:41:25
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

> [...]
    > PINow wprowadzanych na pinpadzie terminala - tylko bardziej
    > niebezpieczny, bo odciskow palcow i teczowek tak latwo sie nie

    no i co sie stanie, jesli ktos przechwyci mój wzorzec ? zrzuci go na
    dyskietke i pokaze go zamiast np teczowki kasjerce w sklepie ? czy przerobi
    swoją tęczówkę aby pasowała do wzorca ? tego typu ryzyko nie istnieje,
    wlasnie dlatego ze teczowki czy odcisków "tak łatwo" sie nie zmienia.

  • 19. Data: 2008-11-07 22:50:04
    Od: Wiktor <...@...pl>

    Seba pisze:

    > to juz lepiej chyba pojsc w biometrie - koszt zapewne nie bedzie wiele
    > wyzszy (skaner teczowki/lini papilarnych przy terminalu i porownanie ich ze
    > wzorcem w banku), po co takie polsrodki

    zabezpieczenia przy pomocy linii papilarnych zostały już złamane -
    wystarczy odcisk ze szklanki i domowym sposobem można później skopiować
    ten odcisk

    --
    Wiktor

  • 20. Data: 2008-11-07 22:53:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

> [...]
    > czytnik linii papilarnych za niewiele wiecej niz sam pendrive i dziala bez

    ... czesto.

    Problem w tym, ze tu potrzebna jest duzo lepsza niezawodnosc.

    > I jest to najlepsza metoda zabezpieczen.

    To jest akurat jedna z gorszych metod.
    Ona jest korzystna tam, gdzie nie mozna od uzytkownika wymagac
    przestrzegania praktycznie zadnych procedur bezpieczenstwa (czyli nie
    moze byc hasla/PINu, bo napisze na kartce na monitorze, nie moze byc
    tokena, bo PIN do tokena zapisze na tokenie, a calosc zgubi, itd).

    > Natomiast jesli chodzi o
    > samo ograniczanie kosztow, to wg mnie przyszłością sa płatnosci zintegrowane
    > z kartami sim telefonow

    Jedno z gorszych rozwiazan, chcesz by wielki brat wiedzial wszystko?
    Na razie wie tylko skad i do kogo dzwonisz, to juz chyba sporo?

    > : zabezpieczone pinem przesylanym w pasmie
    > seriwsowym gsm (szyfrowane, trudne do przechwycenia a jesli nawet

    ... to katastrofa chyba?

    > to bez
    > fizycznego zaboru telefonu nie ma jak skopiowac karty sim).

    A z tym "fizycznym zaborem"?
    Poza tym, nie bylby taki pewnie tej niemozliwosci. Moze da sie
    latwo wyprodukowac dokladna kopie? Zdaje sie, ze operatorzy GSM nawet
    swiadcza publiczenie taka usluge?
    --
    Krzysztof Halasa