  • 21. Data: 2008-11-07 22:58:21
    Temat: Re: karta z wbudowaną klawiaturą ;-)
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    > no i co sie stanie, jesli ktos przechwyci mój wzorzec ? zrzuci go na
    > dyskietke i pokaze go zamiast np teczowki kasjerce w sklepie ? czy przerobi
    > swoją tęczówkę aby pasowała do wzorca ?

    Nie zrobi takze z niego roweru. Wystarczy ze wysle go
    z "zaprzyjaznionego" terminala podczas autoryzacji, ciekawe jak sie
    bedziesz tlumaczyl.

    Gorzej bedzie jesli okaze sie to dowodem w sprawie np. kryminalnej -
    wiesz, karty to generalnie maly problem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2008-11-08 10:20:48
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Nie zrobi takze z niego roweru. Wystarczy ze wysle go
    > z "zaprzyjaznionego" terminala podczas autoryzacji, ciekawe jak sie
    > bedziesz tlumaczyl.

    widzisz, gdyby wystarczylo miec zaprzyjazniony terminal do robienia fraudow,
    to juz danow nie byloby kart. nie znajdziesz juz chyba na tyle glupiego
    sprzedawcy, zeby sie w to bawil, ingerencja w terminal jest do wykrycia od
    razu, pomijając fakt ze nie wstawisz sobie czegos do message'u
    autoryzacyjnego przy kluczowaniu wiadomosci (tak jak w emv DDA)

    > Gorzej bedzie jesli okaze sie to dowodem w sprawie np. kryminalnej -
    > wiesz, karty to generalnie maly problem.

    jw, zaden dowod

  • 23. Data: 2008-11-08 12:59:33
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > teraz w byle pendrive'ie mozesz miec
    > czytnik linii papilarnych za niewiele wiecej niz sam pendrive i dziala bez
    > zarzutu.

    Czy to są na pewno czytniki linii papilarnych? Gdzieś czytałem, że te
    wynalazki badają, w uproszczeniu, tylko ogólny wygląd palca.

  • 24. Data: 2008-11-08 20:55:17
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 7 Nov 2008 22:08:29 +0000 (UTC), Seba napisał(a):

    > była zawodna kilka lat temu (6 lat temu w centrali jednego z bankow we

    ... jest zawodna i teraz.
    Nie mowiąc już o przypadkach szczególnych (np. ja mogę sobie po takim
    czytniku linii papilarnych machać palcem do woli, wynik w zasadzie losowy...

    > samo ograniczanie kosztow, to wg mnie przyszłością sa płatnosci zintegrowane
    > z kartami sim telefonow : zabezpieczone pinem przesylanym w pasmie
    > seriwsowym gsm (szyfrowane, trudne do przechwycenia a jesli nawet to bez
    > fizycznego zaboru telefonu nie ma jak skopiowac karty sim).

    Po pierwsze - PIN wpisujesz z reguły raz na włączenie telefonu, czyli jeśli
    ktoś Ci buchnie telefon, to o ile teraz może wydzwonić parę złotych to przy
    proponowanym przez Ciebie rozwiązaniu będzie mógł wyrządzić zdecydowanie
    większe szkoday.

    Poza tym, kopiowanie kart sim jest możliwe - podobnie jak większości kart
    procesorowych... Niestety chęć inwigilacji obywatela na każdym możliwym
    kroku sprawia, że wszystkie zabezpieczenia są g* warte :( Nie żebym miał
    paranoję albo wszędzie widział ONYCH - po prostu, najlepszym dowodem jest
    to że właśnie karty procesorowe da się odczytać bez podawania PINu. Żadnego
    problemu by nie stanowiło zrobienie ich tak, by po trzecim błędnym PINie
    karta mówiła "dobranoc" i bez fizycznego wyłuskania z niej układu pamięci
    nadawała się tylko do wyrzucenia do śmieci.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 25. Data: 2008-11-09 14:29:05
    Od: k...@o...pl

    On 8 Lis, 11:20, "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    >ingerencja w terminal jest do wykrycia od
    > razu, pomijając fakt ze nie wstawisz sobie czegos do message'u
    > autoryzacyjnego przy kluczowaniu wiadomosci (tak jak w emv DDA)

    czy istnieje mozliwość zmontowania fake-terminala podszywającego sie
    pod jakis inny?

  • 26. Data: 2008-11-09 22:50:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

> [...]
    > razu, pomijając fakt ze nie wstawisz sobie czegos do message'u
    > autoryzacyjnego przy kluczowaniu wiadomosci (tak jak w emv DDA)

    Stary, widzialem pare razy rozny sprzet od srodka, a nawet zdazylo mi
    sie to robic z lutownica w reku (np. taka do lutowania scalakow SMD) -
    chociaz to akurat w ramach zyczliwego wsparcia, nie pracy zawodowej.
    Pozwol wiec ze pozostane przy swoim zdaniu.

    > jw, zaden dowod

    Nie wiem czy samo to wystarczy do uniewinnienia. Moze wystarczy, kto
    wie - zwlaszcza gdyby to bylo powszechne. Ale nie chcialbym sprawdzac
    osobiscie, wiesz - stres, dlugotrwale aresztowanie itd, nic milego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2008-11-10 01:35:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > Przeciez wiadomo ze to jest lepsze rozwiazanie od obecnych.
    > Kwestia kosztow tylko.

    Co tam koszty!!! Czytnik linii papilarnych rąk i nóg ;) oraz czytnik dna oka. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2008-11-12 09:41:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 7 Nov 2008 16:15:30 +0000 (UTC), "Seba"
    <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >to juz lepiej chyba pojsc w biometrie - koszt zapewne nie bedzie wiele
    >wyzszy (skaner teczowki/lini papilarnych przy terminalu i porownanie ich ze
    >wzorcem w banku), po co takie polsrodki

    IMHO nie. Czujniki biometryczne daje się zbyt łatwo oszukać.
    Poza tym, patrz na podstawową kwestię - jakie masz szanse na
    dowiedzenie, że to nie ty zautoryzowałeś transakcję (pinem, odciskiem
    czy innym sposobem).
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 29. Data: 2008-11-12 09:41:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 7 Nov 2008 22:00:49 +0100, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    >Mój HP ma jakiś czytnik do linii papilarnych. Takie zawodne to-to znowu
    >nie jest, Chyba wszystkie hasła sobie na to przepisalem i jakoś to
    >działa. A super drogi lap to-to też nie był.

    OK, dajesz mi wszystkie pieniądze z Twojego konta, jeśli się zaloguję
    jako Ty na Twoim HP?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 30. Data: 2008-11-12 09:48:46
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Poza tym, nie bylby taki pewnie tej niemozliwosci. Moze da sie
    > latwo wyprodukowac dokladna kopie? Zdaje sie, ze operatorzy GSM nawet
    > swiadcza publiczenie taka usluge?

    Eeee, nie. Po prostu dają nową kartę SIM i zmieniają powiązanie
    w rejestrze...

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net