  • 1. Data: 2008-11-07 08:36:00
    Temat: Wypłata z własnego konta przez zalogowanie w serwisie internetowym - możliwa?
    Od: r...@w...pl

    Witam,
    Czy mając konto z dostępem przez internet np pekao24, inteligo itp. oraz mając
    aktywną kartę kodów jednorazowych, a zatem zdolność wykonywania przelewów,
    możliwa jest w jakiś sposób wypłata gotówki tylko na tej podstawie? załóżmy że
    nie mamy przy sobie karty do bankomatu, dowodu, (odpada wypłata w bankomacie i
    w oddziale banku) i jakiejś znajomej osoby której na konto przelejemy i
    wypłacimy z jej konta.

  • 2. Data: 2008-11-07 08:50:06
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    r...@w...pl schrieb:
> [...]
    > w oddziale banku) i jakiejś znajomej osoby której na konto przelejemy i

    Mozesz przelac na swoje inne konto, jesli twoi znajomi nie maja konta w
    banku, zgubiles dowod, i nie chce ci sie pofatygowac po nowy / zglosic
    jego zgubienie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 3. Data: 2008-11-07 08:56:53
    Od: r...@w...pl

    załóżmy że

    > Mozesz przelac na swoje inne konto, jesli twoi znajomi nie maja konta w
    > banku, zgubiles dowod, i nie chce ci sie pofatygowac po nowy / zglosic
    > jego zgubienie.

    Albo np zgubiłem/ukradziono mi portfel (dowód,karte,gotówke) ale ocalał
    telefon komórkowy na który mam aktywowane smsowe kody jednorazowe, pamiętam
    swój numer klienta i hasło, jestem kilkaset km od domu nie mam znajomych w
    tych okolicach, potrzebuję wrócić do domu, więc gotówki na przejazd i teraz
    pytanie:

    Czy możliwa jest wypłata gotówki np w oddziale banku tylko na podstawie
    zalogowania się na własne konto internetowe na tamtejszym komputerze i podania
    wygenerowanego kodu jednorazowego?

  • 4. Data: 2008-11-07 09:13:46
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    r...@w...pl wrote:
> [...]
    > zalogowania się na własne konto internetowe na tamtejszym komputerze i podania

    Nie. Chocby ze wzgledow bezpieczenstwa zaden bank nigdy* takiej
    procedury nie wprowadzi

    * = moze kiedys, przy elektronicznych podpisach, ew jakies skanowanie
    siatkowki oka itp to bedzie dostepne, ale przy obecnych technologiach - nie

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2008-11-07 09:16:18
    Od: "Robert" <r...@w...pl>

> [...]
    > siatkowki oka itp to bedzie dostepne, ale przy obecnych technologiach  - nie

    Dzięki za odp.

    pozdrawiam.

  • 6. Data: 2008-11-07 19:48:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    r...@w...pl pisze:
> [...]
    > w oddziale banku) i jakiejś znajomej osoby której na konto przelejemy i

    Citi ma usługę "Wyślij gotówkę" - wysłanie gotówki pocztą z trąbką:
    http://www.online.citibank.pl/page.do?content=e_send
    _cash

    --
    Pete

  • 7. Data: 2008-11-09 18:48:20
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    <r...@w...pl> wrote in message
    > mając
    > załóżmy że
    > bankomacie i
    /.../
> [...]
    > swój numer klienta i hasło, jestem kilkaset km od domu nie mam znajomych w
    > tych okolicach, potrzebuję wrócić do domu, więc gotówki na przejazd i
    /.../

    MOŻNA.
    1. sposób: karta przedpłacona. Kupujesz taką kartę (np. w BZ WBK) i
    dokonujesz przelewu na konto tej karty. Czy w PL wymagają pokazania dowodu
    przy zakupie? Nie wiem. Na pewno w niektórych innych państwach takie karty
    kupuje się na stacjach beznynowych itp. bez żadnych formalności. Czy Twój
    bank nie oferuje takiej karty, którą jako klient możesz zamówić przez
    internet albo infolinię i odebrać od listonosza?
    2. sposób: Zadzwoń na infolinię i zmień adres na ten, gdzie akurat jesteś.
    Potem drugi telefon z zastrzeżeniem karty i prośbą o wysłanie duplikatu
    pocztą. Naturalnie pójdzie na ten nowy adres.

    Good luck.
    k.

  • 8. Data: 2008-11-14 13:51:37
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Być może, ale tę drugą kartę - do bankomatu - też musisz ukraść.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-11-14 21:14:36
    Od: r...@w...pl

    > Być może, ale tę drugą kartę - do bankomatu - też musisz ukraść.
    > JaC

    Myslałem o czym innym, np dobrze by było gdyby z bankomatów można było
    wypłacić gotówkę bez fizycznej obecności karty, tj własnie przez zalogowanie
    na własne konto i autoryzacje kodem jednorazowym, chocby nawet był dzienny
    limit na takie wypłaty 200-300 zł.

  • 10. Data: 2008-11-15 02:46:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    r...@w...pl 3...@n...onet.pl

> [...]
    > na własne konto i autoryzacje kodem jednorazowym, chocby nawet był dzienny

    I w sklepach tak by można było płacić.
    Starczyłby tylko telefon komórkowy.
    Zresztą... Zapewne co mądrzejsi operatorzy staną się
    quasi-bankowcami i wprowadzą coś takiego jak płacenie
    telefonem zamiast kartą.

    Ale czym by się masturbowały pracowniczki w WBK? ;)
    (gdyby już nie było plastykowych kart... pozostałyby
    im niby te maleństwa w komórkach -- bez magnetyzerów)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'