  • 1. Data: 2008-11-07 13:15:17
    Temat: karta z wbudowaną klawiaturą ;-)
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Tego chyba jeszcze nie było: Visa wymyśliła, że będzie bezpieczniej,
    jeśli karta będzie miała... wbudowaną klawiaturę

    http://tinyurl.com/karta-z-klawiatura

    Proponuję kolejnego flejma o wyższości jednego rozwiązania nad innym ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 2. Data: 2008-11-07 14:50:26
    Temat: Re: karta z wbudowaną klawiaturą ;-)
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 7 Nov 2008 13:15:17 +0000 (UTC), Olgierd
    <n...@r...org> wrote:

> [...]
    >
    >http://tinyurl.com/karta-z-klawiatura
    >
    >Proponuję kolejnego flejma o wyższości jednego rozwiązania nad innym ;-)

    No cóż, odpada możliwość przechycenia PIN-u przez spreparowanego
    pin-pada.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 3. Data: 2008-11-07 15:23:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Olgierd <n...@r...org> writes:

> [...]
    >
    > http://tinyurl.com/karta-z-klawiatura
    >
    > Proponuję kolejnego flejma o wyższości jednego rozwiązania nad innym ;-)

    Przeciez wiadomo ze to jest lepsze rozwiazanie od obecnych.
    Kwestia kosztow tylko.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2008-11-07 15:51:57
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    > Przeciez wiadomo ze to jest lepsze rozwiazanie od obecnych.
    > Kwestia kosztow tylko.
    > --

    i trwalosci, ta nowosc przypomina mi takie cienkie kalkulatorki, co po
    krotkim uzywaniu juz nie wiedzialy jaki klawisz uzytkownik wciska

  • 5. Data: 2008-11-07 16:02:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Damian" <x...@o...pl> writes:

    > i trwalosci, ta nowosc przypomina mi takie cienkie kalkulatorki, co po
    > krotkim uzywaniu juz nie wiedzialy jaki klawisz uzytkownik wciska

    Mysle ze to nie powinno byc problemem, chyba ze ktos sie stale tym
    zajmuje.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2008-11-07 16:15:30
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisał(a):

> [...]
    >
    > http://tinyurl.com/karta-z-klawiatura
    >
    > Proponuję kolejnego flejma o wyższości jednego rozwiązania nad innym ;-)

    to juz lepiej chyba pojsc w biometrie - koszt zapewne nie bedzie wiele
    wyzszy (skaner teczowki/lini papilarnych przy terminalu i porownanie ich ze
    wzorcem w banku), po co takie polsrodki

  • 7. Data: 2008-11-07 20:13:29
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 7 Nov 2008 13:15:17 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):
> [...]
    > http://tinyurl.com/karta-z-klawiatura
    > Proponuję kolejnego flejma o wyższości jednego rozwiązania nad innym ;-)

    A po co flejm? :) Przecież od dawna wiadomo że to najlepsze rozwiązanie,
    tylko po prostu "drogie" w produkcji (o marne parę eurocentów na sztukę,
    które potem zarząd widzi jako ciężkie miliony i odrzuca pomysł)...

    Przydałoby się, żeby klawiatura była obowiązkowym elementem kart z kluczem
    kwalifikowanym - bo wpisywanie pinu do takiej karty z klawiatury komputera
    to kpina z użytkownika...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 8. Data: 2008-11-07 20:22:05
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 7 Nov 2008 16:15:30 +0000 (UTC), Seba napisał(a):
    > to juz lepiej chyba pojsc w biometrie - koszt zapewne nie bedzie wiele
    > wyzszy (skaner teczowki/lini papilarnych przy terminalu i porownanie ich ze
    > wzorcem w banku), po co takie polsrodki

    Wcale nie lepiej i znacznie drożej - obsługa kart z klawiaturką to tylko
    drobna modyfikacja oprogramowania w terminalach, a obsługa biometrii to
    drogi hardware i niewiele tańszy soft... Do tego biometria jest bardzo
    zawodna i jeszcze dłuugo poczekamy zanim będzie się nadawała do powszechnego
    użytku.

    Pozdrawiam,

  • 9. Data: 2008-11-07 20:36:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > A po co flejm? :) Przecież od dawna wiadomo że to najlepsze rozwiązanie,
    > tylko po prostu "drogie" w produkcji (o marne parę eurocentów na sztukę,
    > które potem zarząd widzi jako ciężkie miliony i odrzuca pomysł)...

    Zadna nowosc przy tym, tokeny z klawiaturka sa od dawna. Tylko ze byly
    uzywane do operowania na kontach w banku, a nie do zakupow w sklepie
    8-).

    MJ

  • 10. Data: 2008-11-07 21:00:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-07, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > zawodna i jeszcze dłuugo poczekamy zanim będzie się nadawała do powszechnego

    Mój HP ma jakiś czytnik do linii papilarnych. Takie zawodne to-to znowu
    nie jest, Chyba wszystkie hasła sobie na to przepisalem i jakoś to
    działa. A super drogi lap to-to też nie był.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl