    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karta z wbudowaną klawiaturą ;-)
    Date: Fri, 07 Nov 2008 23:53:52 +0100

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    > była zawodna kilka lat temu (6 lat temu w centrali jednego z bankow we
    > Wroclawiu testowali system dostepowy ze skanerem teczowki oka, nie moglem
    > sie powstrzymac od smiechu jak v-ce prezes wytrzeszczal galke ponad minute w
    > kamere, zanim wpuscilo nas do pokoju), teraz w byle pendrive'ie mozesz miec
    > czytnik linii papilarnych za niewiele wiecej niz sam pendrive i dziala bez
    > zarzutu.

    ... czesto.

    Problem w tym, ze tu potrzebna jest duzo lepsza niezawodnosc.

    > I jest to najlepsza metoda zabezpieczen.

    To jest akurat jedna z gorszych metod.
    Ona jest korzystna tam, gdzie nie mozna od uzytkownika wymagac
    przestrzegania praktycznie zadnych procedur bezpieczenstwa (czyli nie
    moze byc hasla/PINu, bo napisze na kartce na monitorze, nie moze byc
    tokena, bo PIN do tokena zapisze na tokenie, a calosc zgubi, itd).

    > Natomiast jesli chodzi o
    > samo ograniczanie kosztow, to wg mnie przyszłością sa płatnosci zintegrowane
    > z kartami sim telefonow

    Jedno z gorszych rozwiazan, chcesz by wielki brat wiedzial wszystko?
    Na razie wie tylko skad i do kogo dzwonisz, to juz chyba sporo?

    > : zabezpieczone pinem przesylanym w pasmie
    > seriwsowym gsm (szyfrowane, trudne do przechwycenia a jesli nawet

    ... to katastrofa chyba?

    > to bez
    > fizycznego zaboru telefonu nie ma jak skopiowac karty sim).

    A z tym "fizycznym zaborem"?
    Poza tym, nie bylby taki pewnie tej niemozliwosci. Moze da sie
    latwo wyprodukowac dokladna kopie? Zdaje sie, ze operatorzy GSM nawet
    swiadcza publiczenie taka usluge?
    --
    Krzysztof Halasa