  • 81. Data: 2004-09-02 18:40:10
    Temat: Re: jak wyplacic bez odsetek kredytowka..
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/2/2004 8:12 PM, Bartol Partol wrote:

    > No wlasnie. Jak place za cos karta, to sklep dostaje kase pomniejszona o
    > prowizje (pewnie w granicach 2-3%). Gdy zwracam towar i sklep oddaje mi
    > cala kase, to prowizja jest zwracana?

    Tego nie wiem, co przyznaję bez bicia; założyłem jedynie, że ten, kto
    planował wycofanie się z zakupu, przyjął, że nawet jeżeli nie jest
    zwracana, to nie on to zapłaci, a sklep.

    Pzdr: Catbert

  • 82. Data: 2004-09-02 18:56:43
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    > Tego nie wiem, co przyznaję bez bicia; założyłem jedynie, że ten, kto
    > planował wycofanie się z zakupu, przyjął, że nawet jeżeli nie jest
    > zwracana, to nie on to zapłaci, a sklep.

    To zalozenie jest zupelnie jasne. Co wiecej przypuszczam, ze sklep
    zostaje na koniec z zaplacona i niezwrocona prowizja. Ale to kradziez,
    ktorej nie widac, wiec pewnie prostym umyslom latwiej ja sobie
    wytlumaczyc i usprawiedliwic. No przeciez jesli juz ktos jest
    poszkodowany to zlodziej i bandyta kapitalista, ktoremu trzeba zabierac
    w imie sprawiedliwosci spolecznej.

    Zadziwiajace jest jak niektorym osobom latwo to przychodzi. Ech, szkoda
    gadac.

    Bartol

  • 83. Data: 2004-09-02 19:02:58
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Oszustwo polega na tym, że planujący pozyskanie gotówki chce skorzystać
    > w tym celu z pośrednictwa sklepu i banku w taki sposób, że ewentualne
    > koszty tej operacji poniesie kto inny.

    Konkretnie "oszukujący", bank i sklep - każdy w mniejszym, bądź większym
    stopniu.

    > Jakie to są koszty i kto je poniesie wymagałoby ustalenia, podobnie jak
    > to, czy operacja wogóle jest możliwa.

    Dlaczego wciąż wątpisz? Jak na samym początku wątku też taki numer wyciąłem,
    choć moim celem nie było pozyskanie gotówki. Na grupie czasami też piszą
    osoby, którym to się udało.

    > Hipotetyczność całej sytuacji skłania mimo wszystko do wniosku, że bank
    > w normalnym biegu rzeczy przewidział za pozyskanie gotówki prowizję,
    > więc nie będzie się godził na jej brak.

    Zgoda - bank w postaci prowizji od sklepu swoje odzyska.

    > Całkowicie odmiennym przypadkiem jest zapłacenie za kogoś kartą i
    > odebranie gotówki - takie rozwiązanie świadczy o pomysłowości

    No, nareszcie ;)

    > - jednak
    > także o tym, że karta jest "na wyrost" - ktoś, kto ją otrzymuje posiada
    > zdolność kredytową, czyli może regulowac zobowiązania także inaczej niż
    > otrzymaną kartą kredytową

    Nie rozumiem. Dlaczego "na wyrost"? I po co miałby "regulować zobowiązania"
    inaczej niż kartą?

    > Może dobrze byłoby, gdyby sformuowanie "nieoprocentowany kredyt do 52
    > dni" nabrało własciwego znaczenia tj. pewnej mantry marketingowej, bo
    > kredyt ten może i jest nieoprocentowny, ale na pewno nie jest darmowy -

    Dlaczego nie jest darmowy? Karta nic nie kosztuje. Spłata w ramach grace
    period również.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 84. Data: 2004-09-02 19:41:10
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/2/2004 9:02 PM, Maciej Loret wrote:

    > Konkretnie "oszukujący", bank i sklep - każdy w mniejszym, bądź większym
    > stopniu.

    "oszukujący" oczekiwał, że uniknie opłat, chyba, że go źle zrozumiałem;
    natomiast, jak to mówią wredne typy, dochowując należytej staranności w
    stosunkach danego rodzaju wiedział, lub mógł się dowiedzieć, że bank i
    sklep nie i się z tym godził.

    > Dlaczego wciąż wątpisz? Jak na samym początku wątku też taki numer wyciąłem,
    > choć moim celem nie było pozyskanie gotówki. Na grupie czasami też piszą
    > osoby, którym to się udało.

    Nie mam pewności, że w przypadku tej konkretnej karty jest to możliwe,
    mogę założyć, że tak;
    [...]

    > No, nareszcie ;)

    > Nie rozumiem. Dlaczego "na wyrost"? I po co miałby "regulować zobowiązania"
    > inaczej niż kartą?

    No właśnie, dlaczego potrzebował gotówki?

    To dosyć proste - jeżeli ktoś ma taką płynność, że musi uciekać się do
    kombinacji, by uzyskać gotówkę, wszystko co ma, ma "na karcie" oznacza,
    że zblizył sie do granicy, poza którą utraci zdolność regulowania
    zobowiązań - stan taki ma miejsce, np. w przypadku tych, którym
    przeszkadza GP - nie mają już nic do wydania, a nie mogą odblokować
    limitu - skoro im to przeszkadza, to znaczy, że mają niska zdolność
    kredytową w stosunku do wydatków i zbliżają się do wzorca docelowego,
    czyli klienta, który od czasu do czasu zaciąga kartą kredyt.

    Kredyt na konsumpcję pomniejsza środki finansowe pacjenta, więc karta
    jest na wyrost, przekracza jego możliwości finansowe, bo nie temu ten
    produkt służy (chociaż bank pewnie powie co innego).

    > Dlaczego nie jest darmowy? Karta nic nie kosztuje. Spłata w ramach grace
    > period również.

    Żeby z tego kredytu skorzystać, trzeba zapłacić kartą. Jak się nią
    zapłaci, to bank weźmie prowizję. Jeżeli bank weźmie prowizję od sklepu,
    sklep jest zadowolony, bo sprzedał z zyskiem (mam nadzieję).
    Bank zarobił na udzielonym kredycie, być może na czymś jeszcze,
    nieistotne. Sa tacy, którzy kredyt biorą (np. nie spłacają w GP), są
    tacy, którzy go nie spłacają - bywa, że jedni finansuja kredyt drugich,
    ale taka jest umowa i takie jest prawo, za każdy kredyt ktoś płaci.

    Natomiast jeżeli sklep płaci prowizję od udzielonego kredytu gotówkowego
    i nic nie zyskuje i dzieje się tak w wyniku nie - zwrotu niechcianego
    towaru - lecz zaplanowanego działania, to sklep jest oszukany.
    Fakt, że wygląda wszystko "legalnie" wynika z tego, że każde oszustwo
    tak wygląda - na tym ono właśnie polega.

    Pzdr: Catbert

  • 85. Data: 2004-09-02 19:59:25
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > To zalozenie jest zupelnie jasne. Co wiecej przypuszczam, ze sklep
    > zostaje na koniec z zaplacona i niezwrocona prowizja.

    Najprawdopodobniej tak.

    > Ale to kradziez,
    > ktorej nie widac, wiec pewnie prostym umyslom latwiej ja sobie
    > wytlumaczyc i usprawiedliwic.

    Z tą kradzieżą, to lekko przesadziłeś. Proste umysły mogą nie wiedzieć nic
    na temat sposobu rozliczania płatności kartą (i zwykle nie wiedzą).

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 86. Data: 2004-09-02 20:17:15
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]
    > natomiast, jak to mówią wredne typy, dochowując należytej staranności w
    > stosunkach danego rodzaju wiedział, lub mógł się dowiedzieć, że bank i

    Bez przesady. Pokaż mi miejsce, w którym przeciętny użytkownik kk może
    znaleźć informację o sposobach rozliczania transakcji karcianych (ulotka,
    regulamin, umowa, itd. )?

> [...]
    > kredytową w stosunku do wydatków i zbliżają się do wzorca docelowego,
    > czyli klienta, który od czasu do czasu zaciąga kartą kredyt.

    Chyba, że mają po prostu niski limit w stosunku do przychodów.

> [...]
    > tacy, którzy go nie spłacają - bywa, że jedni finansuja kredyt drugich,
    > ale taka jest umowa i takie jest prawo, za każdy kredyt ktoś płaci.

    Maił być dowód, że ten kredyt kosztuje, jeśli karta jest darmowa i spłacana
    w GP, ale go nie widzę.

    > Natomiast jeżeli sklep płaci prowizję od udzielonego kredytu gotówkowego
    > i nic nie zyskuje i dzieje się tak w wyniku nie - zwrotu niechcianego
    > towaru - lecz zaplanowanego działania, to sklep jest oszukany.

    Nie podoba mi się słowo "oszukany". Choć rzeczywiście sklep na tym traci (bo
    nie sądzę, by bank zwracał prowizję ,a na pewno traci grosze na dwa
    połączenia w trakcie autoryzacji). Nikt (również autor wątku nie chce celowo
    sklepu oszukać, ale niejako przy okazji, powoduje, że sklep ponosi koszty.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 87. Data: 2004-09-02 20:24:30
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > O, to o mnie!

    ;)))

    > Tak mi przyszło do głowy, że szkoda czasu na branie towaru, autoryzację
    > i "zwracanie" - lepiej przy kasie zawołać "o, ptaszek leci, o tam, tam!"
    > i wziać te kilka złotych na prowizję i zwyczajnie wypłacić z bankomatu,
    > bo w kasie mogą być fałszywe. A tak, to księgowa będzie miała dodatkowa
    > pozycję na wyciagu do myślenia i może ją głowa rozboleć.

    Nie zgodzę się. Jak napisałem, kilk postów wyżej, dla przeciętnego
    posiadacza chleba ta operacja nie nosi znamiona oszustwa/przestępstwa, bo on
    nawet nie wie, że sklep musi zapłacić za autoryzację i prowizję dla banku
    czy centrum autoryzacyjno-rozliczeniowego (jak to ładnie ujęto na stronie
    Polcardu) od każdej transakcji.

    > Ja czułbym się nieswojo "kupując" by za chwilę oddać - ale to pewnie
    > sprawa osobistego odczuwania.

    Ja też, bo wiem, że koszty skupią się głownie na właścicielu sklepu.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 88. Data: 2004-09-02 20:52:32
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.

    > Nieeleganckie - niech Ci będzie, ale co najwyżej ;)

    Czyli przynajmniej ustaliliśmy że osoba, która tak robi to cham....

    > Jakie znowu oszustwo??? Ale, wiesz co? Zgadzam się na oszustwo, jeśli Ty
    > zgodzisz się na brak możliwości jego udowodnienia i żadną szkodliwość
    > społeczną ;))

    ....idący na układy....

    Jarek23

    Wyrzuć -23- ze zwrotnego maila.

  • 89. Data: 2004-09-02 20:57:29
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    > Witam.

    > Z tą kradzieżą, to lekko przesadziłeś. Proste umysły mogą nie wiedzieć nic
    > na temat sposobu rozliczania płatności kartą (i zwykle nie wiedzą).

    Wcale nie przesadził, Twój umysł jest tego najlepszym przykładem :)

  • 90. Data: 2004-09-02 21:07:12
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    > Witam.

    > Ja też, bo wiem, że koszty skupią się głownie na właścicielu sklepu.

    Wiesz co pogrążasz się... Może poniższy cytat Twojego autorstwa przywróci Ci
    pamięć....

    "Pisałem o tym tu ze 2-3 lata temu. Zwracałem w Niemczech kupione
    Sennheisery
    po weekendzie testowania. Kupione na charge'ową EC PekaoSA (to chyba kiedyś
    się "Chopin" nazywało?)."