    From: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak wyplacic bez odsetek kredytowka..
    Date: Thu, 02 Sep 2004 21:41:10 +0200

    On 9/2/2004 9:02 PM, Maciej Loret wrote:

    > Konkretnie "oszukujący", bank i sklep - każdy w mniejszym, bądź większym
    > stopniu.

    "oszukujący" oczekiwał, że uniknie opłat, chyba, że go źle zrozumiałem;
    natomiast, jak to mówią wredne typy, dochowując należytej staranności w
    stosunkach danego rodzaju wiedział, lub mógł się dowiedzieć, że bank i
    sklep nie i się z tym godził.

    > Dlaczego wciąż wątpisz? Jak na samym początku wątku też taki numer wyciąłem,
    > choć moim celem nie było pozyskanie gotówki. Na grupie czasami też piszą
    > osoby, którym to się udało.

    Nie mam pewności, że w przypadku tej konkretnej karty jest to możliwe,
    mogę założyć, że tak;
    [...]

    > No, nareszcie ;)

    > Nie rozumiem. Dlaczego "na wyrost"? I po co miałby "regulować zobowiązania"
    > inaczej niż kartą?

    No właśnie, dlaczego potrzebował gotówki?

    To dosyć proste - jeżeli ktoś ma taką płynność, że musi uciekać się do
    kombinacji, by uzyskać gotówkę, wszystko co ma, ma "na karcie" oznacza,
    że zblizył sie do granicy, poza którą utraci zdolność regulowania
    zobowiązań - stan taki ma miejsce, np. w przypadku tych, którym
    przeszkadza GP - nie mają już nic do wydania, a nie mogą odblokować
    limitu - skoro im to przeszkadza, to znaczy, że mają niska zdolność
    kredytową w stosunku do wydatków i zbliżają się do wzorca docelowego,
    czyli klienta, który od czasu do czasu zaciąga kartą kredyt.

    Kredyt na konsumpcję pomniejsza środki finansowe pacjenta, więc karta
    jest na wyrost, przekracza jego możliwości finansowe, bo nie temu ten
    produkt służy (chociaż bank pewnie powie co innego).

    > Dlaczego nie jest darmowy? Karta nic nie kosztuje. Spłata w ramach grace
    > period również.

    Żeby z tego kredytu skorzystać, trzeba zapłacić kartą. Jak się nią
    zapłaci, to bank weźmie prowizję. Jeżeli bank weźmie prowizję od sklepu,
    sklep jest zadowolony, bo sprzedał z zyskiem (mam nadzieję).
    Bank zarobił na udzielonym kredycie, być może na czymś jeszcze,
    nieistotne. Sa tacy, którzy kredyt biorą (np. nie spłacają w GP), są
    tacy, którzy go nie spłacają - bywa, że jedni finansuja kredyt drugich,
    ale taka jest umowa i takie jest prawo, za każdy kredyt ktoś płaci.

    Natomiast jeżeli sklep płaci prowizję od udzielonego kredytu gotówkowego
    i nic nie zyskuje i dzieje się tak w wyniku nie - zwrotu niechcianego
    towaru - lecz zaplanowanego działania, to sklep jest oszukany.
    Fakt, że wygląda wszystko "legalnie" wynika z tego, że każde oszustwo
    tak wygląda - na tym ono właśnie polega.

    Pzdr: Catbert