  • Data: 2002-02-03 12:02:03
    Temat: Re: bojkot banków (mBanku) dyskusyjnie
    Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A ja myślę tak:
    > mBank, lepszy czy gorszy, może całkiem nienajlepszy dla niektórych, jest
    > jedynym bankiem, który, chociażby w słowach, ale zawsze, deklaruje chęć
    > współpracy szczególnie z Internautami, że bierze ich głos pod uwagę, wiele
    > swych zmian "podpiera" konsultacjami np. na swoim forum

    Prawie się z tobą zgadzam, jak ktoś Ci mówi że jest Twoim przyjacielem, a przy
    okazji odcina Ci po kolei Twoje kończyny - to i tak będziesz zadowolona - bo
    masz przyjaciela. Nie wiem czy zwróciłaś uwagę, że jestem zwolennikiem mBanku
    nie podoba mi się właśnie mówienie że bank szanuje klientów, rozważa ich opinie
    podczas gdy tego ne robi. Idąc dalej stacza się na dno, nie dlatego że ma
    kiepską ofertę, tylko dlatego, że niektórzy pracownicy tego banku podejmują
    idiotyczne decyzje (lub nie podejmują właściwych) a potem ktoś za nich dupę
    musi nadstawić. I są to np. mLinki które muszą wysłuchiwać wkurzonych z
    jakiegoś powodu klientów. Jeżeli coś się klientom nie podoba a PSL o tym nie
    wie bo informacja ginie w bałaganie na biurku np zadufanego w sobie pjo, to
    skąd ma wiedzieć że jego decyzje są błędne??? Może jak pojawi się niekorzystny
    wynik finansowy - to prezes przemyje oczy i podejmie jakieś słuszne decyzje???
    A może niekorzystny wynik już się pojawił i efektem tego trzeba szybko ratować
    się wyliczeniami z "nowych" zysków jakie bank wypracuje?

    > Ale jakby (załóżmy) bojkot sprawił mBankowi klopoty to wiecie co będzie w
    > podręcznikach marketingu dla bankowców:
    > NIGDY nie staraj się byc bankiem zorientowanym na klientów internetowych, bo
    > skończysz jak mBank
    > Czy naprawdę chcemy/chcecie, aby banki były zawsze tylko uniwersalnymi
    > marmurami, że tak dążycie do pogrzebania rękami (a właściwie kliknięciami)
    > Internautów pierwszego banku, który (przynajmniej w deklaracjach) uznaje nas
    > (Internautów) za partnerów w biznesie?

    Chwalmy zatem mBank bo powstał jako pierwszy. Świetne hasło reklamowe: Załóż
    konto bo jesteśmy pierwszym bankiem wirtualnym. Poza tym ne mamy innych
    zalet...:)
    Podkreślam, że nie dążę do bankructwa mBanku ale do zmiany filozofii jego
    działania. Tej filozofii o której prezes tak dużo gada a której konsekwentnie
    jego podwładni nie realizują bo nie umieją / nie chce im się etc. Trochę mi to
    przypomina sytuacje: Krowa (Lachowski) która dużo ryczy, mało mleka daje...

    > To typowo (chciałam napisać 'polskie', ale jestem przeciw narodowym
    > stereotypom) to typowo ludzkie:
    > najbardziej krzywdzić i gryźć partnerów, a na bogatą karawanę z ośrodkiem
    > informatycznym w Singapurze tylko poszczekać, nieśmiało i patrzeć, jak nasze
    > szczekanie jest ignorowane

    Partnerów??? :))) Partnerstwo polega na równouprawnieniu stron i współpracy. W
    tej sytuacji ani równouprawnienia, ani współpracy nie ma. Są tylko śmieszne
    odpowiedzi w stylu :polityka finansowa banku nie pozwala...; rachunek
    ekonomiczny wymaga...; racjonalizacja polityki nakazuje... itp. itd. A
    Singapur? Tyle już było na ten temat napisane, że chyba konta mają już tam
    tylko hobbyści... :)))

    > Pozdrawiam,
    > a może głupio napisałam?

    Nie napisałaś głupio, jak zawsze punkt widzenia zależy od stołka. Po prostu
    mBank jeszcze Cię nie zawiódł - i gratuluję. Niestety przez pierwsze 9 miesięcy
    mnie również nie zawiódł, ale potem (w zasadzie od rozpoczęcia uruchamiania
    MULIbanku) zaczął się staczać po równi pochyłej. Pytanie które sobie zadaję
    brzmi: CZY mBank zakupi hamulce tarczowe wysokiej jakości i zatrzyma swój
    upadek? Mam nadzieję że tak.

    Oni mówią: mBank
    My mówimy: czas na zmiany...
    Pozdrawiam