  • Data: 2002-02-07 22:59:28
    Temat: Re: bojkot banków (mBanku) dyskusyjnie
    Od: "AMRA" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Jedyne co mozna w takiej sytuacji zrobic to spakowac manatki i poszukac
    > partnerow do interesu gdzie indziej.

    Nie wiem czy takich znajdziesz.
    Bankowosc wirtualna - ma nizsze koszty - ale przy obecnych wydatakch na
    marketing a prawde mowiac to na edukacje klienta siegajaca ok 30-40%
    kosztow - musi jeszcze troche poczekac az bedzie w pelni konkurencyjna w
    stosunku do tradycjnej bankowosci. Chociaz nie uszukujmy sie - to jest
    produkt niszowy.
    Ile przeciez moze byc tzw. liderow nowosci? mBank wystartowal pierwszy i
    moze liczyc na premie pierwszenstwa, ale na ograniczonym rynku.
    To co oplaca sie Tobie wcale nie musi oplacac sie bankowi, ktory jednak jest
    po to zeby... zarabiac pieniadze a nie byc instytucja w najlepszym przypadku
    non-profit.

    Oczywiscie najlepiej jest wtedy, gdy jest rownowaga - czyli jednak klient
    tez cos zyskuje.

    W tym momencie jednak - jesli roznice oprocentowania sa bardzo male - bo
    inflacja spada, a wraz z nia stopy procentowe - zarabiac w dotychczasowy
    sposob juz sie nie da.

    Kiedy wyrowna sie oferta - wybierzesz bank, ktory ma Ci do zaoferowania
    lepsza oblsuge, duzy pakiet uslug - czyli karty, kredyty i pozyczki i tak
    dalej i tak dalej.

    Patrzac na rozwoj innych i-bankow - wyraznie widac ze zeby dalej prowadzic
    swoja ekspansje - musza rozszerzyc swoj asortyment produktow.

    Ja zeby dostac karte chargowa Fortisu - tam zrobilem duza lokate i
    praktycznie tylko ta karta place. Dlaczego? Wlasnie zeby dostac jeszcze
    jeden produkt ktory mnie akurat w tej chwili interesuje.

    Roznica w oprocentowaniu nie jest juz taka wcale powalajaca - dlatego mBank
    nie zarabia na mnie duzo - bo juz tam nie trzymam kasy...

    Dlaczego nie trzymam kasy w BZWBK? Bo ma platne przelewy - a ja sorry -
    jesli mam placic za cos co mam darmowe gdzie indziej - tam tez kasy nie
    trzymam - a moglbym w sumie maja debetowa VC....

    No i teraz - jak dla mnie najlepszy jest Multibank - bo ma "prawie" wszyztko
    co chce - a mianowicie VC (debetowa :(, darmowe przelwy dosc wysokie
    oprocentowanie, kredyty i tak dalej i tak dalej.

    W zamian za nizsze oprocentowanie ale caly asortyment roznych produktow -
    gotow jestem tam sie przeniesc - i wiekszosc ludzi sadze ze tez tak zrobi -
    lub nawet juz tak ma - ma w tradycyjnym marmurku konto i w wirtualnym.

    mBank - ma nizsze oprocentowanie niz w BZWBK lokata internetowa - dodatkowo
    ten bank ma i kk i VC i tak dalej i tak dalej - jak widac....

    Czyli ma dwa wyjscia:
    - wiecej rzeczy w zamian za nizsze oprocentowanie
    - utrzymywac status quo - czyli nic nie robic

    Ta druga opcja patrzac w perspektywnie strategicznej a nie
    krotkoterminowej - jest ze strony banku _zupelnie_ pozbawiona sensu.

    Dlaczego? Ano - jesli przystapimy do UE - inflacja bedzie z definicji
    przystapinia do wspolnoty gospodarczej i walutowej czyli ostatniego etapu
    integracji europejskiej niska - to czy oprocentowanie w wirtualnym banku 3%
    zadowalaloby Cie??? JEszcze to sobie obelkuj. - smiech na sali....

    Ano wlasnie - droga bedzie - wyzsze oprocentowanie niz w tradycyjnych
    marmurkach (jednak zawsze), darmowe utrzymanie rachunku + roznych uslug oraz
    wlasnie pelna funkcjonalnosc - tak azeby ten bank stal sie bankiem
    podstawowym.

    Bank wirtualny czy nowopowstaly (typu Mc'Banking) ma te zalete - ze nie
    trzebnba go restrukturyzowac, likwidowac dublujacych sie stanowisk,oddzialow
    i tak dalej i tak dalej.

    W tym tkwi klucz do sukcesu.