  • 31. Data: 2021-08-20 13:53:42
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 20 sierpnia 2021 o 13:39:56 UTC+2 rAzor napisał(a):
> [...]
    tylko da przez debili dla debili?
> [...]
    >
    > Jak potrzebujesz spolki i gdzie kase pcha to masz:
    >
    > Nr 38/ 2020 | 05-06-2020
    > PKN ORLEN S.A. (,,Spółka") informuje, że Zwyczajne Walne Zgromadzenie PKN
    > ORLEN S.A. w dniu 5 czerwca 2020 roku, po zapoznaniu się z wnioskiem
    > Zarządu, postanowiło podzielić zysk netto Spółki za 2019 rok w wysokości 4
    > 813 592 019,09 PLN w następujący sposób:
    >
    > - kwotę 427 709 061,00 PLN przeznaczyć na wypłatę dywidendy (1,00 PLN na 1
    > akcję),
    > - pozostałą kwotę w wysokości 4 385 882 958,09 PLN przeznaczyć na kapitał

    Wczorajszy jesteś - piłeś, nie pisz.
    Ale może to i dobrze, bo wychodzą piękne podprogowości: "Bratem Daniela Obajtka jest
    Bartłomiej Obajtek, dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Gdańsku".
    Więc już wiemy, skąd te Lasy - ale wciąż nie wiem, skąd wziąłeś tą "organizację"?
    Kłamstwo boli mózg, bo wymaga dużo cukru - tak samo jak nerki po chlaniu.

    2019 dawno minął, może dasz dane z 2020? Tutaj ludzie potrafią myśleć i czytać -
    m.in. komunikaty giełdowe orlenu:
    "- jednostkowy rachunek zysków lub strat (ujęty w sprawozdaniu z zysków lub strat i
    innych całkowitych dochodów) za okres od 1 stycznia 2020 roku do 31
    grudnia 2020 roku zamykający się stratą netto w kwocie 2 355 671 374,21 złotych
    (słownie: dwa miliardy trzysta pięćdziesiąt pięć milionów sześćset
    siedemdziesiąt jeden tysięcy trzysta siedemdziesiąt cztery złote 21/100);
    - jednostkowe sprawozdanie ze zmian w kapitale własnym, wykazujące
    zmniejszenie kapitału własnego na dzień 31 grudnia 2020 roku o kwotę 3 055
    528 362,41 złotych (słownie: trzy miliardy pięćdziesiąt pięć milionów pięćset
    dwadzieścia osiem tysięcy trzysta sześćdziesiąt dwa złote 41/100);
    - jednostkowe sprawozdanie z przepływów pieniężnych wykazujące zmniejszenie
    netto stanu środków pieniężnych o kwotę 4 478 108 243,19 złotych (słownie: cztery
    miliardy czterysta siedemdziesiąt osiem milionów sto osiem tysięcy dwieście
    czterdzieści trzy złote 19/100)"

    Więc o 2020 nie było co pisać, bo mamy "zysk ujemny".
    Zastosuj się więc do własnej rady o podskokach i nie zaśmiecaj grupy kłamstwami.

  • 32. Data: 2021-08-20 14:40:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 20.08.2021 o 09:31, J.F pisze:

    > A potem przyszla pandemia :-)
    >
    > Albo zwykly dobrobyt, jak to w 2008r, choc tu masz racje - banki
    > zamienily profesjonalizm na pazernosc i skonczylo sie jak skonczylo
    > :-)

    Te 13% do sprzed pandemii.

  • 33. Data: 2021-08-20 14:42:22
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Dawid Rutkowski pisze:

    > Więc już wiemy, skąd te Lasy - ale wciąż nie wiem, skąd wziąłeś tą "organizację"?

    Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe to największa w Unii
    Europejskiej *organizacja* zarządzająca lasami należącymi do Skarbu Państwa,
    obchodząca w tym roku 90-lecie istnienia.

    > Kłamstwo boli mózg, bo wymaga dużo cukru - tak samo jak nerki po chlaniu.

    Widzisz kurwiu chlałeś to milcz

    > 2019 dawno minął

    Kurwiu to przykład masz bul dupy to se szukaj innych lat

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

  • 34. Data: 2021-08-20 15:19:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Aug 2021 04:53:42 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Zastosuj się więc do własnej rady o podskokach i nie zaśmiecaj grupy kłamstwami.
    Rada dobra ale zbyteczna, lepsze by było zignorowanie faceta. Od biedy
    można pogadać z głupcem ale po co gadać z głupim chamem?
    Popatrz tylko - facet w stopce określa się jako zagorzały prawicowiec.
    Ale bardzo mu przeszkadza fakt że ktoś zarabia :) Widać że nie ma
    pojęcia o niczym. Ale zarobiłeś na epitet :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 35. Data: 2021-08-20 15:47:58
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Widzę że trafiłem na specjalistę ekonomii. Wytłumacz mi, proszę, czemu
    > to źle gdy bank zarabia.

    Powiem inaczej - nie jest dobrze, gdy banki tracą i idą w stronę
    bankructwa. Nie jest też dobrze, gdy banki zarabiają _zbyt_ _wiele_.
    Ponieważ banki niczego nie wytwarzają, a ich praca polega na
    przekładaniu z jednej kieszeni do drugiej po drodze rozmnażając
    pieniądze, których nie mają, to nadmierna finansizacja gospodarki
    prowadzi do patologii, takich jak nadmuchiwanie baniek i potem kryzysy,
    które polegają na tym, że do banków dopłacają "podatnicy" - czyli
    wszyscy ludzie.

  • 36. Data: 2021-08-20 16:58:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2021 04:53:42 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > trzy miliardy pięćdziesiąt pięć milionów pięćset dwadzieścia
    > osiem tysięcy trzysta sześćdziesiąt dwa złote 41/100);

    Hm - czy to nie powinno sie zgadzac?

    Co prawda w 2020 wyplacono w/w dywidende za 2019,
    a z kolei w 2021 wyplacono dywidende ... hm, formalnie z zysku
    wypracowanego w 2020 :-)

> [...]
    >
    > Więc o 2020 nie było co pisać, bo mamy "zysk ujemny".
    > Zastosuj się więc do własnej rady o podskokach i nie zaśmiecaj grupy kłamstwami.

    https://raportzintegrowany2020.orlen.pl/uploads/orle
    n-raport-zintegrowany-2020-pl.pdf

    Hm, ja tam widze
    -zysk przed opodatkowaniem 2856
    -podatek dochodowy 31
    -zysk netto 2825

    I jeszcze cos takiego - ale to 2021
    https://tvn24.pl/polska/wladyslaw-kosiniak-kamysz-o-
    cenach-benzyny-ta-spadla-o-15-groszy-w-czasie-jego-w
    ystapienia-5139868

    Cieszyc sie, czy martwic?
    Mam samochod i nie waham sie go uzyc :-)

    J.

  • 37. Data: 2021-08-20 16:59:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Aug 2021 15:47:58 +0200, Poldek napisał(a):

    > _zbyt_ _wiele_.

    Oczywiście, masz znakomitą receptę na określenie ile dany bank ma
    zarobić by to nie było "zbyt wiele"?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 38. Data: 2021-08-20 18:36:26
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Oczywiście, masz znakomitą receptę na określenie ile dany bank ma
    > zarobić by to nie było "zbyt wiele"?

    Tak, mam: godziwy zysk = między 1, a 5% średnio rocznie w dekadzie.

  • 39. Data: 2021-08-20 18:49:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Aug 2021 18:36:26 +0200, Poldek napisał(a):

    > Tak, mam: godziwy zysk = między 1, a 5% średnio rocznie w dekadzie.

    Niezła rozpiętość, jakieś 500% :) I co jak bank zarobi więcej albo
    mniej? Sąd i do kicia? Domiar? Jeśli tak to z czyjego majątku? A jak
    mniej to co? Sąd i grzywna/wyrównanie strat z majątku dyra? Zapewne masz
    też recepty na godziwy zarobek w ramach dowolnego zawodu? Pochwal się :)
    Że już nie wspomnę o wymiarze "godziwego zysku" dla dowolnej
    działalności gospodarczej. No, powiedz nam ile ma zarabiać piekarz na
    bułkach, rolnik na pyrach a Musk na Teslach.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 40. Data: 2021-08-20 18:58:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > działalności gospodarczej. No, powiedz nam ile ma zarabiać piekarz na
    > bułkach, rolnik na pyrach a Musk na Teslach.

    Niech zarabia nawet ponad 5% i z pełnymi konsekwencjami swoich posunięć
    spekulacyjnych. Czyli zero pomocy od podatników, gdy bańka pęknie.
    Bankructwo, egzekucja, prezesi, wiceprezesi, akcjonariusze w skarpetach
    do pośredniaka.