eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZwrot za wadliwy towar płacony kartą › Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news2.icm.edu.pl
    !pm.waw.pl!defiant.pm.waw.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
    Date: Fri, 16 Jan 2004 17:49:32 +0100
    Organization: The Palace of Youth in Warsaw
    Lines: 33
    Message-ID: <m...@d...pm.waw.pl>
    References: <1...@e...icnet> <bu5hn3$atv$1@news.polbox.pl>
    <bu5kf3$mps$1@topaz.icpnet.pl> <bu5krn$nl0$1@news.onet.pl>
    <bu5l99$nkp$1@topaz.icpnet.pl>
    <i...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: defiant.pm.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
    X-Trace: defiant.pm.waw.pl 1074271772 4411 195.116.170.36 (16 Jan 2004 16:49:32 GMT)
    X-Complaints-To: n...@d...pm.waw.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 16 Jan 2004 16:49:32 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:GGAjrJuAt3eaSqG+zzV3JrY4lTY=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:278346
    [ ukryj nagłówki ]

    A_Zet <a...@p...onet.pl> writes:

    > Jesli sprzedawca sie zobowiaze na okreslonych warunkach do przyjecia
    > towaru i zwrotu zaplaty, to m u s i przyjac towar po spelnieniu
    > przez nabywce tych warunkow.

    Dodatkowo, pewne zobowiazania sprzedawca bierze na siebie z chwila
    sprzedazy towaru, i kupujacy nawet nie moze z tych uprawnien zrezygnowac.

    > Jesli sprzedawca nie okresli precyzyjnie ze zwrot zaplaty ma sie odbyc
    > identycznym sposobem jak jej przyjecie, to m u s i zwrocic gotowke
    > badz przelac na dowolne konto/karte, albowiem dowodem zakupu jest
    > paragon/rachunek a nie sposob zaplaty.

    A w przypadku zobowiazan, o ktorych pisze, niczego takiego ustawodawca
    chyba nie przewidzial?

    > Do kawalow z dluga broda nalezy napis u fryzjera, jakoby
    > on nie odpowiadal za okrycie pozostawione na wieszaku...

    Mysle ze akurat to jest do obronienia, w odroznieniu od wymagania
    tej samej karty (czy w ogole jakiejkolwiek) przy zwrocie wadliwego
    towaru.

    > I na koniec, wszelkie gdybania sa tylko dowolna interpretacja zarowno
    > swiadomosci kupujacego jak i sprzedajacego a nie trzeba dodawac, ze w
    > tym wypadku (zwrotu gotowki) silniejsza strona jest sprzedawca. Zatem
    > przewaznie to on wygrywa bo trudno ganiac po sadach grodzkich czy
    > innych z kazda duperela.

    Przed sadami to jeszcze rozmaite szybsze instytucje.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1