  • 11. Data: 2003-11-15 23:00:32
    Temat: Re: VW - przeglad zlecen
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    6...@n...onet.pl,
    Użytkownik <z...@p...onet.pl>:

    > Postaram się sobie przypomnieć (jest cwanie ukryta), ale to jutro...

    Probowalem szukac... bez skutku. Ciekawe, gdzie tez sie schowala :))

    --
    Robert

  • 12. Data: 2003-11-15 23:01:07
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Probowalem szukac... bez skutku. Ciekawe, gdzie tez sie schowala :))

    Stona nie śpi ;-)))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 13. Data: 2003-11-16 08:38:38
    Od: z...@p...onet.pl

    > 6...@n...onet.pl,

    > Probowalem szukac... bez skutku. Ciekawe, gdzie tez sie schowala :))

    Ufff... już jestem!
    Mam kłopoty z łączem do netu (zrywa mi połączenia z nieznanych dotychczas
    powodów).

    Ad rem (tym razem dość szybko sobie trasę przypomiałem):
    * 'Zlecenia'
    * 'Nowe zlecenie'
    * 'Przelew kwoty deklarowanej'
    * 'Stałe'
    * 'Wybierz z listy'
    * 'Dalej'
    * podać datę początkową
    * podać datę końcową ('Wybór daty') dowolną sufitową-przyszłą, najlepiej jak
    najdalszą
    * 'Dalej'
    * zaznaczyć: 'Zlecenie ma być powtarzane wg. terminarza' !!!
    * uzupełniać 'Terminarz' wg. potrzeb kwotowo-terminowych. Mamy tu do
    dyspozycji 60 rekordów, więc przy płatnościach comiesięcznych powinno starczyć
    na 5 lat !.

    Powodzenia!

    BTW- OT: Pytanie - również do Glenn - jako do starszych niż ja - stażem userów
    VWB:
    Przy zakładaniu listy 'Odbiorców' na arkuszu widnieje kolumna "IVR". Jak tą
    liczbę (?) się wprowadza i do czego to służy? Domyślam się, że do transakcji
    telefonicznych; z tego kanału nigdy dotychczas nie korzystałem, dlatego być
    może to pytanie wydaje się być lamerskie ;)

    Pozdrawiam,
    zd.

  • 14. Data: 2003-11-16 12:13:24
    Temat: Lukas i VW - przeglad zlecen, bylo: VW - przeglad zlecen
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    6...@n...onet.pl,
    Użytkownik <z...@p...onet.pl>:

    > * podać datę końcową ('Wybór daty') dowolną sufitową-przyszłą,
    > najlepiej jak najdalszą

    Tu jest pies pogrzebany ... Szkoda, bo wielu uzytkownikow nigdy go nie
    wygrzebie ;)
    A to jest funkcja unikatowa - zaden moj inny bank nie ma takiego terminarza.
    Skad wiedziec, ze trzeba ograniczyc date koncowa - wybitnie nieintuicyjne.

    Skoro juz jest ten terminarz - powinien byc dostepny i dla innych zlecen, w
    szczegolnosci okresowych (postulat do Lukasa).

> [...]
    > że do transakcji telefonicznych; z tego kanału nigdy dotychczas nie
    > korzystałem, dlatego być może to pytanie wydaje się być lamerskie ;)

    Tez nie korzystalem, ale wiem, ze sluzy to do automatycznych transakcji
    telefonicznych (bez konsultanta: IVR to Interactive Voice Response).
    Wpisujesz tam (chyba jednocyfrowy) numer, ktory potem wciskasz, gdy automat
    prosi Cie glosem o podanie numeru przelewu.
    Ale nie sprawdzalem w praktyce.

    --
    Robert

  • 15. Data: 2003-11-16 14:08:11
    Temat: Lukas: zlecenia, was: VW - przeglad zlecen
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    6...@n...onet.pl,
    Użytkownik <z...@p...onet.pl>:

    > Na szcęście - jest i doskonale spełnia takie potrzeby jak dla NOM i
    > Tepsa (użycie "edycja" dla kolejnych wpłat).

    Potestowalem to i wydaje mi sie, ze nie ma to dla tego typu platnosci jak
    NOM przewagi ponad zlecenie okresowe bez terminarza (tez "edycja"), a nawet
    jest wiecej klikania. Probowales zlecen okresowych? W czym widzisz przewage
    terminarza?

    Terminarz wydaje mi sie celowy w przypadkach, gdy z gory znamy kilka
    terminow i kwot, ktore sa nieregularne.

    Jesli chodzi o Tepse, to polecam Polecenie Zaplaty, ktore chyba juz dziala w
    calej Polsce - ja mam wlasnie w Lukasie i dziala bez zarzutu.

    --
    Robert

  • 16. Data: 2003-11-16 17:07:10
    Temat: Re: Lukas: zlecenia, was: VW - przeglad zlecen
    Od: z...@W...onet.pl

> [...]
    > jest wiecej klikania. Probowales zlecen okresowych? W czym widzisz przewage

    Widzę przewagę/zaletę w nast. punktach:
    1. By uruchomić zlecenie np. do NOM, który (jak przypuszczam) przysyła fakturę
    w różnych terminach i na różne kwoty, wystarczy wykonywać 'Edycję zlecenia' w
    terminarzu dla tych dwóch pól tylko [we wcześniej przygotowanym 'terminarzu'
    dla comiesięcznych płatności np. 0,01zł (lub najlepiej średniej z opłat
    dokonywanych) w dniach 28 (z uwagi na lutego w roku przestępnym)]. Klikań jest
    chyba nie więcej niż dla zlecenia pojedynczego.
    2. Posługując się terminarzem masz gotowy przegląd historyczny dokonanych
    opłat. W Lukasie nie przewidziano wszak opcji filtrowania wg. wierzyciela).
    3. W przypadkach, gdy: będąc w dłuższej delegacji, pobycie za granicą, na
    urlopie, zdarzy Ci się zapomnieć o opłacie, lub nie wiesz kiedy i jak duży
    rachunek przyjdzie, 'system terminarzowy' uchroni Cię od kary umownej za nie
    opłacenie r. w terminie. 'Terminarz' sam wyśle opłatę którą można potraktować
    jako zaliczkę, uwzględnianą w kolejnym r-ku.

    Nie wiem jak często płacisz NOM; w przyp. Tepsy płaci się co miesiąc w
    końcowych dniach, więc 'terminarz' jest jak najbardziej przydatny.

    > Terminarz wydaje mi sie celowy w przypadkach, gdy z gory znamy kilka
    > terminow i kwot, ktore sa nieregularne.

    Niewątpliwie, jest tu wprost nie do przecenienia i chyba dla takich przypadków
    projektant przewidział 'terminarz'. Można go też, jak wyżej podałem, użyć w
    szerszym zastosowaniu.

    > Jesli chodzi o Tepse, to polecam Polecenie Zaplaty, ktore chyba juz dziala w
    > calej Polsce - ja mam wlasnie w Lukasie i dziala bez zarzutu.

    PZ (DD) u nas nie działało wówczas, gdy w Poznaniu już jakiś czas wprowadzono.
    Nie wiem jak jest teraz, ale jeśli się na to zdecyduję, to raczej w VWB (jeśli
    okaże się, że jest to w ich ofercie - na razie testuję możliwości).

    Jeśli zaś chodzi o zlecenia okresowe (stała kwota i dzień miesiąca) to
    oczywiście stosowanie tu terminarza nie miałoby pożytku.

    Pozdrawiam,
    zd.

  • 17. Data: 2003-11-16 17:25:59
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    5...@n...onet.pl,
    Użytkownik <z...@W...onet.pl>:
> [...]

    Dziekuje za szczegolowa odpowiedz. Postaram sie ustosunkowac.

    > Widzę przewagę/zaletę w nast. punktach:
    > 1. By uruchomić zlecenie np. do NOM, który (jak przypuszczam)
    > przysyła fakturę w różnych terminach i na różne kwoty, wystarczy

    Z NOM jest tak, ze wysyla co miesiac, ale nie wysyla, jesli sumaryczna kwota
    nie przekroczy chyba 25zl (czy iles), a wiec czasem bedzie to odstep
    kilkumiesieczny.

> [...]
    > 0,01zł (lub najlepiej średniej z opłat dokonywanych) w dniach 28 (z
    > uwagi na lutego w roku przestępnym)]. Klikań jest chyba nie więcej

    W moich testach zauwazylem, ze przejscie przez terminarz to jednak wiecej
    klikniec. Jest to dla mnie o tyle istotne, ze czasem Lukas mi sie "zacina"
    przy slabszym polaczeniu, pojawia sie ramka z bledem, i musze "odswiezac"
    ramke.

    Przy zleceniu okresowym wybierasz od razu z listy "Edytuj" i wpisujesz date
    i kwote, mozesz tez zmienic/uzupelnic pole tytul.

    Taka zwykla edycja terminarza natomiast nie pozwala na zmiane pola tytul, co
    byc moze przy zindywidualizowanych rachunkach jest zbedne, ale ...

    Jedyna wada okresowego jest koniecznosc wyswietlenia zlecen "Wszystkich",
    gdy ostatnie wczesniej zlecone wykonanie jest juz przeszloscia. Nie wiem,
    jak tu byloby z terminarzem, ale jesli bylyby wczesniej wpisane kwoty, to
    zapewne bylby widoczny w "Aktywne".

    > 2. Posługując się terminarzem masz gotowy przegląd historyczny
    > dokonanych opłat. W Lukasie nie przewidziano wszak opcji filtrowania
    > wg. wierzyciela).

    Dokladnie to samo masz w zleceniu okresowym.

> [...]
    > Cię od kary umownej za nie opłacenie r. w terminie. 'Terminarz' sam
    > wyśle opłatę którą można potraktować jako zaliczkę, uwzględnianą w

    Racja. Zawsze mozna zaplacic z gory, tylko czy NOM sobie z tym poradzi? Z
    mojego doswiadczenia sa dosc nieporadni w tych kwestiach.

> [...]
    > wprowadzono. Nie wiem jak jest teraz, ale jeśli się na to zdecyduję,
    > to raczej w VWB (jeśli okaże się, że jest to w ich ofercie - na razie

    O ile wiem, jest to w ofercie i jest bezplatne. Tyle ze VW ma dziwny wymog -
    oczekuje potwierdzenia uruchomienia od drugiego banku, wiec tu moze byc
    gorzej, jesli bank Tepsy nie zechce potwierdzenia odeslac (patrz posty Glenn
    i Wojtka Nawary w tej kwestii).

    > Jeśli zaś chodzi o zlecenia okresowe (stała kwota i dzień miesiąca) to
    > oczywiście stosowanie tu terminarza nie miałoby pożytku.

    Zlecenia okresowe w Lukasie sa bardziej elastyczne, jak opisalem, cos jak
    jak szablony przelewu jednorazowego. Stala kwota i dzien to w Lukasie
    material na zlecenie stale.

    --
    Robert

  • 18. Data: 2003-11-17 10:44:12
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

> [...]
    automat
    > prosi Cie glosem o podanie numeru przelewu.

    Tak to działa. Ja czasem korzystam. Aha! Jeżeli wprowadza się odbiorcę przez
    net to aby dodać mu numerek do IVR należy zadzwonić na Vlinię. Lepiej ma to
    rozwiązane Inteligo, gdzie płatność można udostępnić w IVR przez net.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 19. Data: 2003-11-20 17:54:50
    Od: z...@p...onet.pl

    > 5...@n...onet.pl,

    > ... czasem Lukas mi sie "zacina" przy slabszym polaczeniu,
    > pojawia sie ramka z bledem, i musze "odswiezac"ramke.

    Hmm...a czy takie "odświeżanie" jest bezpieczne? Banki przestrzegają przed tym!

    > Przy zleceniu okresowym wybierasz od razu z listy "Edytuj" i wpisujesz date
    > i kwote, mozesz tez zmienic/uzupelnic pole tytul.

    Nie używałem do tej pory zl.okresowego - wygląda na to, że warto je
    wypróbować :)

> [...]
    > jak tu byloby z terminarzem, ale jesli bylyby wczesniej wpisane kwoty, to

    Widoczna jest zwykle najbliższa terminowo płatność wykazana w terminarzu
    (dalsze pola można też pozostawić puste, a uzupełniać w razie potrzeby) - jest
    to zaletą, bo pozwala np. szybko określić jaką sumaryczną kwotę wszystkich
    zleceń należy pozostawić na rku do chwili wpływu najbliższej pensji.

> [...]
    > gorzej, jesli bank Tepsy nie zechce potwierdzenia odeslac (patrz posty Glenn

    Zaiste dziwny to wymóg...
    Po dokładnym przeczytaniu wydaje mi się, że w pojęciu VWB to 'PZ' odnosi się do
    sytuacji: gdy upoważniania się ich (VWB) do *pobierania* ustalonych kwot z
    innego rku w innym banku tegoż klienta. Taki wymóg byłby wówczas logiczny.

    PS: Sorry, spóźnienie odpowiedzi spowodowane zostało całkowitym,
    kilkudniowym 'padem' łącza :(

    Pzdr.,
    zd.

  • 20. Data: 2003-11-20 20:55:08
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    0...@n...onet.pl,
    Użytkownik <z...@p...onet.pl>:

    > Hmm...a czy takie "odświeżanie" jest bezpieczne? Banki przestrzegają
    > przed tym!

    To niech nie pozwalaja na nie :))
    Poki ja je robie, jest bezpieczne. Niebezpieczne, gdy robi ktos za mnie ;)

    > Nie używałem do tej pory zl.okresowego - wygląda na to, że warto je
    > wypróbować :)

    Zdecydowanie - tez kiedys nie uzywalem, az mi ktos tu uswiadomil (dzieki
    :)), ze jest ono rownowazne funkcjonalnie z przelewem zdefiniowanym. Od tej
    pory duzo z okresowych korzystam - polecam.

    To tak jak w okresowym.

    --
    Robert