    From: z...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lukas: zlecenia, was: VW - przeglad zlecen
    Date: 20 Nov 2003 18:54:50 +0100

    > 5...@n...onet.pl,

    > ... czasem Lukas mi sie "zacina" przy slabszym polaczeniu,
    > pojawia sie ramka z bledem, i musze "odswiezac"ramke.

    Hmm...a czy takie "odświeżanie" jest bezpieczne? Banki przestrzegają przed tym!

    > Przy zleceniu okresowym wybierasz od razu z listy "Edytuj" i wpisujesz date
    > i kwote, mozesz tez zmienic/uzupelnic pole tytul.

    Nie używałem do tej pory zl.okresowego - wygląda na to, że warto je
    wypróbować :)

    > Jedyna wada okresowego jest koniecznosc wyswietlenia zlecen "Wszystkich",
    > gdy ostatnie wczesniej zlecone wykonanie jest juz przeszloscia. Nie wiem,
    > jak tu byloby z terminarzem, ale jesli bylyby wczesniej wpisane kwoty, to
    > zapewne bylby widoczny w "Aktywne".

    Widoczna jest zwykle najbliższa terminowo płatność wykazana w terminarzu
    (dalsze pola można też pozostawić puste, a uzupełniać w razie potrzeby) - jest
    to zaletą, bo pozwala np. szybko określić jaką sumaryczną kwotę wszystkich
    zleceń należy pozostawić na rku do chwili wpływu najbliższej pensji.

    > O ile wiem, jest to w ofercie i jest bezplatne. Tyle ze VW ma dziwny wymog -
    > oczekuje potwierdzenia uruchomienia od drugiego banku, wiec tu moze byc
    > gorzej, jesli bank Tepsy nie zechce potwierdzenia odeslac (patrz posty Glenn
    > i Wojtka Nawary w tej kwestii).

    Zaiste dziwny to wymóg...
    Po dokładnym przeczytaniu wydaje mi się, że w pojęciu VWB to 'PZ' odnosi się do
    sytuacji: gdy upoważniania się ich (VWB) do *pobierania* ustalonych kwot z
    innego rku w innym banku tegoż klienta. Taki wymóg byłby wówczas logiczny.

    PS: Sorry, spóźnienie odpowiedzi spowodowane zostało całkowitym,
    kilkudniowym 'padem' łącza :(

    Pzdr.,
    zd.