    From: "Robert" <u...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lukas: zlecenia, was: VW - przeglad zlecen
    Date: Sun, 16 Nov 2003 18:25:59 +0100

    5...@n...onet.pl,
    Użytkownik <z...@W...onet.pl>:
> [...]

    Dziekuje za szczegolowa odpowiedz. Postaram sie ustosunkowac.

    > Widzę przewagę/zaletę w nast. punktach:
    > 1. By uruchomić zlecenie np. do NOM, który (jak przypuszczam)
    > przysyła fakturę w różnych terminach i na różne kwoty, wystarczy

    Z NOM jest tak, ze wysyla co miesiac, ale nie wysyla, jesli sumaryczna kwota
    nie przekroczy chyba 25zl (czy iles), a wiec czasem bedzie to odstep
    kilkumiesieczny.

    > wykonywać 'Edycję zlecenia' w terminarzu dla tych dwóch pól tylko [we
    > wcześniej przygotowanym 'terminarzu' dla comiesięcznych płatności np.
    > 0,01zł (lub najlepiej średniej z opłat dokonywanych) w dniach 28 (z
    > uwagi na lutego w roku przestępnym)]. Klikań jest chyba nie więcej
    > niż dla zlecenia pojedynczego.

    W moich testach zauwazylem, ze przejscie przez terminarz to jednak wiecej
    klikniec. Jest to dla mnie o tyle istotne, ze czasem Lukas mi sie "zacina"
    przy slabszym polaczeniu, pojawia sie ramka z bledem, i musze "odswiezac"
    ramke.

    Przy zleceniu okresowym wybierasz od razu z listy "Edytuj" i wpisujesz date
    i kwote, mozesz tez zmienic/uzupelnic pole tytul.

    Taka zwykla edycja terminarza natomiast nie pozwala na zmiane pola tytul, co
    byc moze przy zindywidualizowanych rachunkach jest zbedne, ale ...

    Jedyna wada okresowego jest koniecznosc wyswietlenia zlecen "Wszystkich",
    gdy ostatnie wczesniej zlecone wykonanie jest juz przeszloscia. Nie wiem,
    jak tu byloby z terminarzem, ale jesli bylyby wczesniej wpisane kwoty, to
    zapewne bylby widoczny w "Aktywne".

    > 2. Posługując się terminarzem masz gotowy przegląd historyczny
    > dokonanych opłat. W Lukasie nie przewidziano wszak opcji filtrowania
    > wg. wierzyciela).

    Dokladnie to samo masz w zleceniu okresowym.

    > 3. W przypadkach, gdy: będąc w dłuższej delegacji, pobycie za
    > granicą, na urlopie, zdarzy Ci się zapomnieć o opłacie, lub nie wiesz
    > kiedy i jak duży rachunek przyjdzie, 'system terminarzowy' uchroni
    > Cię od kary umownej za nie opłacenie r. w terminie. 'Terminarz' sam
    > wyśle opłatę którą można potraktować jako zaliczkę, uwzględnianą w
    > kolejnym r-ku.

    Racja. Zawsze mozna zaplacic z gory, tylko czy NOM sobie z tym poradzi? Z
    mojego doswiadczenia sa dosc nieporadni w tych kwestiach.

    > PZ (DD) u nas nie działało wówczas, gdy w Poznaniu już jakiś czas
    > wprowadzono. Nie wiem jak jest teraz, ale jeśli się na to zdecyduję,
    > to raczej w VWB (jeśli okaże się, że jest to w ich ofercie - na razie
    > testuję możliwości).

    O ile wiem, jest to w ofercie i jest bezplatne. Tyle ze VW ma dziwny wymog -
    oczekuje potwierdzenia uruchomienia od drugiego banku, wiec tu moze byc
    gorzej, jesli bank Tepsy nie zechce potwierdzenia odeslac (patrz posty Glenn
    i Wojtka Nawary w tej kwestii).

    > Jeśli zaś chodzi o zlecenia okresowe (stała kwota i dzień miesiąca) to
    > oczywiście stosowanie tu terminarza nie miałoby pożytku.

    Zlecenia okresowe w Lukasie sa bardziej elastyczne, jak opisalem, cos jak
    jak szablony przelewu jednorazowego. Stala kwota i dzien to w Lukasie
    material na zlecenie stale.

    --
    Robert