  • 1. Data: 2003-11-14 06:03:52
    Temat: VW - przeglad zlecen
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Wczoraj spotkala mnie dziwna przygoda: podczas zakladania nowego
    zlecenia z data przyszla przejrzalem zlecenia "aktywne" i ku memu
    zdumieniu zamiast sporej listy zostaly tylko dwa... Napisalem
    wewnetrznego maila (z konta), i jako ze sie nie doczekalem odpowiedzi,
    a jutro mam termin platnosci zlecenia, ktore 'zniklo', zadzwonilem do
    infetki bankowej. Panienka poinformowala, ze najprawdopodobniej
    blednie wybieram, gdyz sa dwa przyciski o tresci 'wszystkie', jeden
    dotyczy rodzaju zlecen, drugi daty.

    Rzeczywiscie, po wybraniu w dacie (na co przyznaje, nie zwracalem
    uwagi) opcji 'wszystkie' ukazaly sie te, ktore mi uprzednio znikly.

    I przyznaje, ze czegos tu kurna nie rozumiem. Data moze sie przydac,
    gdy chce robic przeglad historii moich i bankowych dokonan. Ale gdy
    wciskam guzik 'aktywne' to dlaczego ma mnie interesowac opcja 'z
    ostatnich 30. dni'??? Przeciez ja chce widziec AKTYWNE zlecenia, a
    nie tylko zlecone powiedzmy w ostatnich 30. dniach. Mnie po prostu (na
    moja logike...) NIE interesuje, na mysl mi nie przychodzi W OGOLE, ze
    gdy przegladam AKTYWNE to sa jeszcze inne aktywne, zakladane np. przed
    31 dniami, i ja ich nie zobacze jako aktywne. Uwazam to za blad. No bo
    zlecenie sprzed 32 dni mimo, ze j e s t aktywne, to mi sie NIE ukaze
    jako aktywne? Cos tu kurna nie gra. Zmusza uzytkownika do wybierania
    dwoch opcji zamiast jednej do zorientowania sie w sprawie. Zupelnie
    niepotrzebnie, gdyz dla mnie opcja AKTYWNE ma szersze znaczenie niz
    aktywne z ostatnich dni. Ja domyslnie uwazam, ze aktywne to te, ktore
    czekaja na zrealizowanie, a nie tylko te, ktore byly zakladane w ciagu
    ostatnich 30. dni. Zmusza to do zbednego klikania, zastanawiania sie
    nad czynnosciami zbednymi w tym wypadku.

    Przyznaje, moze to i swoja logike ma, ale dla autora takiego pomyslu,
    i oczywiscie dla komputera, ktory nie mysli abstrakcyjnie jak
    czlowiek. Nie podoba mi sie to. W tym jednym przypadku oczywiscie, bo
    w ogole uwazam system zlecen w VW za bardzo dobry, szczegolnie te
    mozliwosci powtarzania z dowolnym interwalem czasowym, czego na
    przyklad nie ma w mBanku.

    A co Panstwo sadzicie o tym zagadnieniu, czy ktos mial podobne
    (przejsciowe...) :-) klopoty ze zleceniami powtarzajacymi sie w VW?

    --
    Adek {maile na adres z newsow przed czytaniem są wrzucane
    do kosza. Wlasciwy to adek124(małpa)w.domku.prv.pl}

  • 2. Data: 2003-11-14 10:28:43
    Temat: Re: VW - przeglad zlecen
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    2...@4...com,
    A_Zet <a...@p...onet.pl>:

    > A co Panstwo sadzicie o tym zagadnieniu, czy ktos mial podobne
    > (przejsciowe...) :-) klopoty ze zleceniami powtarzajacymi sie w VW?

    Nie robie zlecen w VW, ale Lukas ma podobny system i tez nieintuicyjna
    wydawala mi sie roznica miedzy aktywne i wszystkie. W szczegolnosci
    wolalbym, aby zlecenia okresowe pokazywaly sie wraz ze stalymi, ale bez
    wykonanych-wygasnietych. A tak trzeba tez wybierac "wszystkie", aby
    powtorzyc zlecenie okresowe (nieregularne). Teraz sie juz przyzwyczailem,
    ale nie jest to IMHO optymalne.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-11-14 14:35:47
    Od: "seb" <a...@a...pl>

    > A co Panstwo sadzicie o tym zagadnieniu, czy ktos mial podobne
    > (przejsciowe...) :-) klopoty ze zleceniami powtarzajacymi sie w VW?

    Dokładnie to samo miałem :) A można by to było łatwo obejść, nie zmieniając
    nawet wiele w filozofii 30/60/90 dni (wg daty założenia zlecenia) -
    wystarczyloby, żeby jako _default_ w tym prawym okienku pojawiała się nie
    "30 dni", tylko 'wszystkie'.
    A jak komus potrzebna do szczescia informacja o tym, kiedy zlecił, to niech
    sobie sam pofiltruje :)

    Seb

  • 4. Data: 2003-11-14 15:59:02
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Nov 2003 15:35:47 +0100, "seb" <a...@a...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >"30 dni", tylko 'wszystkie'.
    >A jak komus potrzebna do szczescia informacja o tym, kiedy zlecił, to niech

    No wlasnie, az trudno mi sobie wyobrazic kogos o takich potrzebach...
    Po prostu, aktywne to te, ktore beda realizowane, czyli aktywne w
    przyszlosci, a nie te, ktore sie mieszcza w dodatkowym kryterium
    przeszlosci zlecenia.

    Zreszta i drugi koniec tego samego kija, czyli przegla nieaktywnych,
    albo inaczej: zrealizowanych. Kazdego normalnego czlowieka interesuje
    NIE to kiedy je zlecil, a po prostu te zlecenia, ktore byly ostatnio
    (powiedzmy te 30/60/90) realizowane - nigdy zlecane, to kryterium jest
    chybione.

  • 5. Data: 2003-11-14 19:57:36
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > wykonanych-wygasnietych. A tak trzeba tez wybierac "wszystkie", aby
    > powtorzyc zlecenie okresowe (nieregularne). Teraz sie juz przyzwyczailem,

    Zaraz, zaraz..., o ile dobrze kapuję Twój problem, to przecież w Lukasie jest
    taka możliwość: pokazywania wyfiltrowanych nieregularnych (czasowo i kwotowo)
    zleceń. Po wywołaniu 'Zlecenia aktywne' (bez potrzeby: "Wszystkie") mam
    aktualną listę najbliższych płatności - co umożliwia zabezpieczenia gotówki na
    ten ce np. na najbliższy np. miesiąc.

    Fakt, że odnalezienie tablicy do zaprogramowania zleceń przyszłych (dla
    dowolnego okresu i dla wystarczającej liczby operacji) jest
    nieco "nieintuicyjne". Robiąc raz w roku plan opłat zawsze mam nieco trudności
    by tą opcję znaleźć ;(

  • 6. Data: 2003-11-14 20:10:16
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    5...@n...onet.pl,
    Użytkownik <z...@p...onet.pl>:

> [...]
    > aktywne' (bez potrzeby: "Wszystkie") mam aktualną listę najbliższych
    > płatności - co umożliwia zabezpieczenia gotówki na ten ce np. na

    Tych juz zdefiniowanych na przyszlosc tak, ale jak sie chce powtorzyc
    zlecenie okresowe (np. NOM, ktory przychodzi z rozna czestotliwoscia w
    zaleznosci od wys. rachunku), to trzeba wtedy wyswietlic "wszystkie".

> [...]
    > (dla dowolnego okresu i dla wystarczającej liczby operacji) jest
    > nieco "nieintuicyjne". Robiąc raz w roku plan opłat zawsze mam nieco

    To to jeszcze jest? Pamietam to z poczatkow konta i myslalem, ze to
    zlikwidowali, bo juz nigdy tam nie trafilem ;))

    --
    Robert

  • 7. Data: 2003-11-14 23:41:12
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    A_Zet napisal/a:

    > A co Panstwo sadzicie o tym zagadnieniu, czy ktos mial podobne
    > (przejsciowe...) :-) klopoty ze zleceniami powtarzajacymi sie w VW?

    tez miałem z tym przejścia - zapłaciła mi się opłata za czynsz w mieszkaniu,
    które już wcześniej sprzedałem , bo nie zauważyłem tego zlecenia w
    "aktywnych" i nie anulowałem w porę.
    Nabywczyni zwróciła kasę, więc nie robiłem rabanu na grupie, VW traktuję
    jako mac'bank - nie wymagam wiele (zresztą już nie robię stamtąd zleceń
    stałych po tamtej przygodzie i zawsze wybieram oglądanie 'wszystkich') ale
    rzeczywiście to co opisujesz to jest wkurzający bug!

    Pozdrawiam
    Zbiggy

  • 8. Data: 2003-11-15 22:15:50
    Od: z...@p...onet.pl

    > 5...@n...onet.pl,

    > To to jeszcze jest? Pamietam to z poczatkow konta i myslalem, ze to
    > zlikwidowali, bo juz nigdy tam nie trafilem ;))

    Na szcęście - jest i doskonale spełnia takie potrzeby jak dla NOM i Tepsa
    (użycie "edycja" dla kolejnych wpłat).

  • 9. Data: 2003-11-15 22:32:36
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    6...@n...onet.pl,
    Użytkownik <z...@p...onet.pl>:

    > Na szcęście - jest i doskonale spełnia takie potrzeby jak dla NOM i
    > Tepsa (użycie "edycja" dla kolejnych wpłat).

    Ja uzywam do tego celu zlecen okresowych i tez edycja. Chyba na jedno
    wychodzi, tyle ze trzeba wyswietlic "Wszystkie" zlecenia, aby aktualne
    zobaczyc i wyedytowac na nastepna (przyszla) platnosc. Z kolei to powoduje
    koniecznosc kasowania starych zlecen jednorazowych, aby lista nie byla
    bardzo dluga. A kasowanie potwierdzamy tokenem w tempie 1 na minute...
    Szkoda, ze kasowanie szczegolow zakonczonych zlecen nie jest troszke slabiej
    zabezpieczone...

    To gdzie jest ta tablica? ;)

    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-11-15 22:50:03
    Od: z...@p...onet.pl

    > To gdzie jest ta tablica? ;)

    Postaram się sobie przypomnieć (jest cwanie ukryta), ale to jutro...