  • 431. Data: 2019-08-04 00:30:18
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > https://businessinsider.com.pl/firmy/strategie/oplat
    y-za-bagaz-w-ryanair-priorytetowe-wejscie-na-poklad/

    > https://www.rp.pl/Lotnictwo/308039978-Linia-lotnicza
    -Ryanair-szykuje-zwolnienia.html

    > Wydaje mi się, że grupowe zwolnienia też raczej nie świadczą o tym, że
    > dobrze się dzieje.

    Może to Ci coś wyjaśni:
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Boeing_737_MAX
    _orders_and_deliveries

    > :-) Błędnie założyłeś, iż osoba jadąca samochodem w Warszawie to z
    > pewnością mieszkaniec Warszawy.

    Nic podobnego. Miejsce zamieszkania nie ma tu dokładnie nic do rzeczy.

    > Załóż, iż znaczna część z tych ludzi
    > to mieszkańcy podwarszawskich miejscowości, którzy dojeżdżają do
    > pracy.

    I właśnie oni jeżdżą do tej pracy pociągami dalekobieżnymi?

    > Nie znam takich statystyk. Swego czasu np. w Gdańsku liczono ilość
    > samochodów wjeżdżających do miasta.

    To również ma się dokładnie nijak do pociągów dalekobieżnych.
    Ale szczerze mówiąc, już mi się nie chce.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 432. Data: 2019-08-04 08:34:18
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Może to Ci coś wyjaśni:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Boeing_737_MAX
    _orders_and_deliveries

    Nic nie wyjaśniło. Z punktu widzenia klienta oferta ubożeje. Z punktu
    widzenia pracownika - zwolnienia. Przyczyny nie są istotne.

    > Nic podobnego. Miejsce zamieszkania nie ma tu dokładnie nic do rzeczy.

    Cieszę się, że to zauważyłeś.

    > I właśnie oni jeżdżą do tej pracy pociągami dalekobieżnymi?

    Mogą. Prawdopodobnie nie korzystasz często z pociągu i posługujesz się
    nomenklaturą z dawnych lat. Dziś operuje się nazwami przewoźników, a oni
    mają różne oferty. Przykładowo: Koleje Mazowieckie wcale nie obsługują
    jedynie okolic Warszawy. Mają pociąg Słoneczny nad morze.

    Zatem dziś należy rozstrzygać temat w kontekście pociąg-samochód, a nie
    dalekobieżny-krótkobieżny.

    Mieszkaniec Gdańska pracujący w Sopocie (12 km) może do pracy jeździć IC
    lub TLK. Właściwie to można nawet z Gdańska Głównego do Gdańska
    Wrzeszcza. Oczywiście bilety w specjalnej promocji "Bilet Bliskomiastowy".
    Dla warszawiaków także jest specjalna oferta IC: "Bilet Warszawski IC".

    > To również ma się dokładnie nijak do pociągów dalekobieżnych.

    To musisz spróbować lepiej się wysłowić. Porównujemy pociąg do samochodu
    czy pociąg dalekobieżny (i co to znaczy według Ciebie) do samochodu,
    którym się wiezie zakupy z położonej 300 metrów dalej biedronki?

    > Ale szczerze mówiąc, już mi się nie chce.

    Rzeczywiście chyba trochę zagubiłeś się w swoich tezach.

    Model, który będzie obowiązywał wkrótce, a już zaczyna wygląda tak:
    1. W mieście komunikacja (szybciej, taniej, eko).
    2. Do pracy komunikacja (taniej, eko, czasami szybciej).
    3. Po PL większe miasta komunikacja.
    4. Po PL gdzie się nie da komunikacją: komunikacja+wypożyczenie auta lub
    wypożyczenie auta.
    5. Międzynarodowo - samolot (na miejscu komunikacja lub ew. wypożyczenie
    auta).

    Czasy, w których jeździło się maluchem na wczasy do Bułgarii w 4 osoby
    naprawdę już minęły... ;-)

  • 433. Data: 2019-08-05 13:31:16
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.08.2019 o 09:39, Kamil Jońca pisze:

    > Jeszcze mi przyszyło: - jakaś obsługa pełnomocnictw. Taka
    > (przykładowa) sytuacja: brat mi chce dać pełnomocnictwo do r-ku. W
    > mBanku nie jest to problemem. Jak jest w Inteligo? Mille? CA?
    > klonach? O ile teraz zaufanej osobie można (łamiąc regulaminy) dać
    > login i hasło do konta, to po 14.IX może być to problematyczne.

    W ww bankach to nie wiem, ale w marmurkowym PKO BP (ipko.pl) bez
    problemu, po podpisaniu papierów w oddziale.

    Potem normalnie na www czy też w aplikacji masz do wyboru wszystkie
    konta, do których masz pełnomocnictwo (lub jesteś właścicielem).

    MJ

  • 434. Data: 2019-08-13 23:44:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 2 sierpnia 2019 13:19:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Czy Ty czytasz co się do Ciebie pisze?
    > Chcę mieć dostęp do konta brata przez internet jako pełnomocnik. Tylko i
    > aż tyle.

    A, no to ustaliliśmy uwagę.
    Bo w poście z 1 sierpnia pisałeś po prostu o udzieleniu pełnomocnictwa.
    Nic o szczególnym warunku umożliwienia dostępu przez net nie było.
    Pewnie, że można mówić, że to się samo przez się rozumie, bo kto będzie codziennie do
    oddziału latał - ale z drugiej strony czy pełnomocnik ma przejmować pełną obsługę
    konta czy też mieć awaryjny dostęp w razie jakiejś nagłej i rzadkiej sytuacji?
    Stąd niezgoda - bo ja pisałem o możliwości ustanowienia jakiegokolwiek pełnomocnika,
    niekoniecznie z dostępem przez net.

    > A teraz idź i odrób pracę domową.

    Na wczasach ciężko było, net wolno działał i niewygodnie na tablecie.

    > Podpowiem, że w Citi wprost jest napisane, że sie nie da - pełnomocnik
    > musi wszystko załatwiać w oddziale.

    Ale pełnomocnika ustanowić można. Np. w orange finanse w ogóle nie można było.
    Inną sprawą jest to, że nie może mieć dostępu przez net - to w sumie jest taka
    głupota, że mi na myśl taka sytuacja nie przyszła.
    Ciekawe, jaka jest przyczyna - nasuwa mi się taka, że w citi do pierwszego
    zalogowania trzeba mieć kartę i loguje się jej numerem (potem ustawia się alias) -
    pełnomocnik zapewne karty nie ma. Jakiś czas temu jeszcze mieli wynalazek pt. "karta
    identyfikacyjna" - np. dla klientów z citikontem bez karty, kolega opisywał swoje
    przejścia z taką konfiguracją. Ale chyba to ostatnio usunęli, przy okazji wylewając
    też pełnomocnika.
    Ale czy napisane jest również, że pełnomocnik będący jednocześnie klientem nie będzie
    widział rachunków mocodawcy pod swoim loginem?

    > W inteligo się nie da.

    W ogóle czy tylko takiego z dostępem przez net?

    > W mille - nie wiem.

    Jak pisałem, wiem tyle, że jak pytałem, to było można, ale kazali przyprowadzić
    pełnomocnika do oddziału. Choć pytałem chyba o pełnomocnika szczególnego do
    debetówki.

    > Wyklikaliśmy. Fakt, ze obie osoby były już klientami.

    A jakbyście byli w oranżadzie to by się nie dało.
    Zaś pełnomocnik, który nie jest klientem, musi przejść taki sam proces jak nowy
    klient - w sumie czemu nie, przy okazji można kilka zł w promo zdobyć ;>

    napisałeś, więc wspominam o obu.

    > Napisałem co chciałem, tylko nie chcesz czytać.

    Ale też pytałeś tendencyjnie - po pierwsze niedoprecyzowałeś, albo podstępnie
    rozszerzyłeś pytanie, po drugie pytałeś o dziwny zestaw banków: CA, mille, citi,
    santander, inteligo (i jeszcze w innym poście o klony).
    Czemu akurat te?
    CA to taka popierdółka, że nie może być wzorcem czy konkurencją dla nikogo, nawet
    mBąka ;>
    inteligo to sierota biedna i pewnie skarbonka tak je ogranicza jak tylko może,
    zupełnie jak mBąk oranżadę - a szkoda.
    citi to też popierdółka (miałem na ten temat porządne uzasadnienie, ale zapomniałem,
    jak sobie przypomnę to napiszę).
    klony - echh...
    Jedynie mille i santander to jakaś konkurencja dla mBąka. A czemu zapomniałeś o
    "prawdziwej" skarbonce, żubrze, ing czy aliorze (bnp nie wspominam, bo to francuski
    bank - coś jak świnka morska, nie mówiąc o kobiecie-informatyku).
    Nawet nest pozwala na wyklikanie pełnomocnictwa (i co ciekawe, jest to jedyna darmowa
    droga).
    A żeby mieć dostęp przez net to trzeba się w każdym banku tak samo "ukliencić" jak
    nowy klient (albo klientem już być).

  • 435. Data: 2019-08-14 00:31:36
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A, no to ustaliliśmy uwagę.
    > Bo w poście z 1 sierpnia pisałeś po prostu o udzieleniu pełnomocnictwa.

    Ekhem:

    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    From: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Thu, 01 Aug 2019 17:26:03 +0200

    [...]

    Ale napiszesz coś merytorycznie czy tak sobie pi...szesz bez sensu?
    Prosta sprawa: chcę mieć dostęp przez Internet jako pełnomocnik do konta brata.

    [...]
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---

    > Nic o szczególnym warunku umożliwienia dostępu przez net nie było.

    Możesz mi powiedzieć jak zinterpretować: "chcę mieć dostęp przez
> [...]

    > pełnomocnik ma przejmować pełną obsługę konta czy też mieć awaryjny
    > dostęp w razie jakiejś nagłej i rzadkiej sytuacji?

    E-e. Było to wprost napisane.

    > Stąd niezgoda - bo ja pisałem o możliwości ustanowienia jakiegokolwiek
    pełnomocnika, niekoniecznie z dostępem przez net.
    Domyśliłem sie, i dlatego skorygowałem.

    > Na wczasach ciężko było, net wolno działał i niewygodnie na tablecie.

    > Ale pełnomocnika ustanowić można. Np. w orange finanse w ogóle nie można było.
    I znowu: ja o zupie, Ty o ...
    Wyraźnie napisałem, że interesuje mnie dostęp przez internet.

    [...]
> [...]
    rozszerzyłeś pytanie, po drugie pytałeś o dziwny zestaw banków: CA, mille, citi,
    santander, inteligo (i jeszcze w innym poście o klony).
    Bo te mi przyszły do głowy i w tych mają konta ludzie, których miałbym
    być pełnomocnikiem.

> [...]
    > zapomniałeś o "prawdziwej" skarbonce, żubrze, ing czy aliorze (bnp nie
    > wspominam, bo to francuski bank - coś jak świnka morska, nie mówiąc o

    Bo tymi nie jestem (na razie?) zinteresowany.

> [...]
    darmowa droga).
    > A żeby mieć dostęp przez net to trzeba się w każdym banku tak samo "ukliencić" jak
    Cały czas mam wrażenie, że koniecznie chcesz mieć ostatnie słowo. A że
    nie na temat ... :)

    Z mojej strony EOT.
    KJ

    Satire is what closes in New Haven.

  • 436. Data: 2019-08-14 15:08:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 14 sierpnia 2019 00:33:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Ekhem:

    Nie w tym poście z 1 sierpnia, tylko we wcześniejszym.
    I to na tamten odpowiadałem - a nie na zdecydowanie inny kolejny.

    > E-e. Było to wprost napisane.

    Później, po określeniu odpowiedzi na pierwsze pytanie jako "p..nie bez sensu".
    Czy może miałem wyczytać intencję w Twoich myślach? ;P

> [...]
    santander, inteligo (i jeszcze w innym poście o klony).
    > Bo te mi przyszły do głowy i w tych mają konta ludzie, których miałbym

    To specjalnie dla Ciebie zadałem pytania w milku, santanderze i kantorze aliora.
    Na kantor trzeba będzie pewnie długo poczekać - ale w stosunku do milka i santandera
    mBąk rzeczywiście zapunktował, w obu nie ma możliwości dostępu przez net do rachunków
    mocodawcy - wszystko trzeba załatwiać w oddziale, może jedynie dostać debetówkę do
    konta mocodawcy.
    Hmm, może mi to trochę utrudnić życie, jeśli wymyślą podobną głupotę z logowaniem jak
    mBąk (i chyba pocztowy i również dostałem o tym wiadomość od ing, jak do apki
    zajrzałem - ing oraz ca są takie śmieszne, że mimo pozamykanych wszystkich usług,
    zostawili mi dostęp przez net) - ale póki co mają taką przewagę, że takich głupot nie
    wymyślają ;P

    W CA to byłbyś tak miły i sam sprawdził, kontaktowanie się z nimi wymaga odmiennych
    stanów świadomości.

    I napisz w końcu, co było nie tak w inteligo - czy w ogóle nie można udzielić
    pełnomocnictwa, czy "tylko" nie ma dostępu przez net?

    jak nowy klient (albo klientem już być).
    > Cały czas mam wrażenie, że koniecznie chcesz mieć ostatnie słowo. A że
    > nie na temat ... :)

    Na temat to jest - bo choć w mBąku możesz wyklikać pełnomocnika, to tylko wtedy, gdy
    jest on już klientem. Jak nie, to trzeba do oddziału, jak wszędzie. Jedyny plus, że
    dostajesz dostęp przez net.

    Co ogólnie jest ciekawostką, że nie można mieć tego dostępu - coś takiego to by mi w
    ogóle do głowy nie przyszło, wyciągnąłeś to nieszczęście z puszki pandory ;P
    Przecież nawet popierdółka VW pozwalał na dostęp do kont mocodawcy pod loginem
    pełnomocnika - przećwiczone z teściową (razem z zakładaniem konta w jedynym oddziale
    w PL z 1,5h czekania - a jak zakładałem przez kuriera, to na kuriera czekałem
    tydzień), choć musiałem się o to udostępnienie dostępu upomnieć - kto wie, może się
    to udało jedynie dzięki mojemu niezachwianemu przekonaniu, że musi to działać.
    Teraz zasiałeś ziarno wątpliwości - i bach, dwie skuchy, w santim nie można i w milku
    nie można :(

  • 437. Data: 2019-08-15 13:26:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy nie mówi na ten temat nic jakieś ogólne prawo, np. bankowe?

    -----

  • 438. Data: 2019-08-16 18:25:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W kantorze aliora również brak możliwości ustanowienia pełnomocnika.

  • 439. Data: 2019-08-18 08:59:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wyślij im coś podobnego:
    www.pkobp.pl/media_files/8a3cdfa3-5da6-4c0e-a6ab-bea
    038b60a73.pdf
    ciekawe jak zareagują (może nawet z notarialnym potwierdzeniem podpisu)

    -----

  • 440. Data: 2021-02-18 14:23:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Po Warszawie? Po Trójmieście? Po aglomercji śląskiej?
    Jak najbardziej się jeździ!

    -----