  • 421. Data: 2019-08-02 11:54:06
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-02 o 11:41, J.F. pisze:
    > A owszem, tylko to specyficzny rodzaj uslugi.

    Chyba całkiem popularny w innych krajach?

    > Tylko co chcesz tam trzymac - zloto, ktorego tak nie lubisz ? :-)

    Gotówkę.

  • 422. Data: 2019-08-02 11:59:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Aug 2019 11:54:06 +0200, Szymon napisał(a):
    > Chyba całkiem popularny w innych krajach?

    > Gotówkę.

    A po co ? Nie wygodniej/taniej w banku ?

    No chyba, ze tak w ramach budowania rynku - trzeba wycofac z niego
    troche "prawdziwego" pieniadza, to odsetki wzrosna :-)

    J.

  • 423. Data: 2019-08-02 12:01:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Aug 2019 11:50:02 +0200, Szymon napisał(a):

    > Nie jestem pewien czy wiedza z jakichś ulotek reklamowych czy tekstów
    > sponsorowanych jest obiektywna.

    Ogolnie nie, ale jak sie tak zaczna chwalic, to przyciagna takze
    takich klientow, nie tylko tych z depozytami :-)

    J.

  • 424. Data: 2019-08-02 12:12:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2019 20:19:03 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > (Dlaczego wszsytko wycinasz? Coraz mniej przez to mi się chce
    > odpowiadać.)

    > W którym? W citi mi się nie udało. W mille też nie. W inteligo
    > również. Ale może się zmieniło.

    Hmm, ciekawe rzeczy opowiadasz, czy raczej trzymsz jako asy w rękawie ;P
    Jak to się nie udało?
    Przez net, telefon? W oddziale nie potrafili, mimo że poszedłeś z
    pełnomocnikiem/mocodawcą? Chcieli czegoś, czego dać nie chciałeś?
    Czy też nie ma w ogóle opcji pełnomocnika w regulaminie?
    I _kiedy_ to było?

    Inteligo może mieć problem "oranżady" - oddziały skarbonki go nie lubią.
    Milek na pytania odpowiadał: "przyprowadzić" - nawet jak ktoś jest klientem.
    Citi pozwala dodatkową KK wyklikać, a konto może mieć do 4 współwłaścicieli - ale
    pełnomocnika nie sprawdzałem, choć dziwiłbym się, jeśli "nie bo nie".
    Ale może nie tak bardzo, bo kto ma konto w citi, jak oni sami klientów nie chcą?

    > Nie chcę robić rankingu. Było pytanie "dlaczego można chcieć używać
    > mBanku?" To podaję.

    A jak załatwiliście to w mBanku?
    Wyklikaliście czy wycieczka?

    szczególnym, czyli tylko do debetówki (jego odmianą jest KK dodatkowa).

    > Ekhem. Gdzie ja pisałem o debetówkach? Nie polemizuj z tezami których
    > nie głosiłem.

    Są dwa rodzaje pełnomocnictw w bankach. Pewnie chciałeś rodzajowe, ale nie napisałeś,
    więc wspominam o obu.
    Tym bardziej, że procedury załatwiania mogą się różnić.

  • 425. Data: 2019-08-02 12:20:00
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-02 o 11:59, J.F. pisze:

    > A po co ? Nie wygodniej/taniej w banku ?

    Jednym z argumentów trzymania w banku vs. fizyczne posiadanie (także
    złota) jest argument wstrzymania wypłat w przypadku kryzysu. Mając
    gotówkę w skrytce unikam tego zagrożenia.

    Taniej? Może. Na razie nie, ale kto wie, jak to będzie w przyszłości i
    na ile wzrosną opłaty w bankach.

    Wygodniej? Zależy od tego, co chcesz trzymać.

  • 426. Data: 2019-08-02 13:17:26
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Hmm, ciekawe rzeczy opowiadasz, czy raczej trzymsz jako asy w rękawie ;P
    > Jak to się nie udało?

    Czy Ty czytasz co się do Ciebie pisze?
    Chcę mieć dostęp do konta brata przez internet jako pełnomocnik. Tylko i
    aż tyle.

    A teraz idź i odrób pracę domową.
    Podpowiem, że w Citi wprost jest napisane, że sie nie da - pełnomocnik
    musi wszystko załatwiać w oddziale.

    W inteligo się nie da.

    W mille - nie wiem.

    > Przez net, telefon? W oddziale nie potrafili, mimo że poszedłeś z
    pełnomocnikiem/mocodawcą? Chcieli czegoś, czego dać nie chciałeś?

    Ponownie: proszę o przygotowanie się do rozmowy.

    > Czy też nie ma w ogóle opcji pełnomocnika w regulaminie?
    > I _kiedy_ to było?

    Citi i inteligo - sprawdziłem wczoraj wieczorem.

> [...]
    > Citi pozwala dodatkową KK wyklikać, a konto może mieć do 4
    > współwłaścicieli - ale pełnomocnika nie sprawdzałem, choć dziwiłbym

    No to może jednak sprawdź, a nie dyskutuj ze swoimi wyobrażeniami, ja
    nigdzie o kartach nie pisałem.

    > Ale może nie tak bardzo, bo kto ma konto w citi, jak oni sami klientów nie chcą?

    > A jak załatwiliście to w mBanku?
    > Wyklikaliście czy wycieczka?

    Wyklikaliśmy. Fakt, ze obie osoby były już klientami.

    szczególnym, czyli tylko do debetówki (jego odmianą jest KK dodatkowa).

    > Są dwa rodzaje pełnomocnictw w bankach. Pewnie chciałeś rodzajowe, ale nie
    napisałeś, więc wspominam o obu.

    Napisałem co chciałem, tylko nie chcesz czytać.

    > Tym bardziej, że procedury załatwiania mogą się różnić.

    Truizm.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    AMAZING BUT TRUE ...

  • 427. Data: 2019-08-02 16:07:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Aug 2019 12:20:00 +0200, Szymon napisał(a):

    > Jednym z argumentów trzymania w banku vs. fizyczne posiadanie (także
    > złota) jest argument wstrzymania wypłat w przypadku kryzysu. Mając
    > gotówkę w skrytce unikam tego zagrożenia.

    No chyba ze banki zamkną bramy, zeby ich posiadacze kont nie
    nachodzili :-)

    > Taniej? Może. Na razie nie, ale kto wie, jak to będzie w przyszłości i
    > na ile wzrosną opłaty w bankach.

    A na ile oplaty za skrytki

    > Wygodniej? Zależy od tego, co chcesz trzymać.

    Gotowke przeciez proponowales.

    J.

  • 428. Data: 2019-08-02 17:41:57
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-02 o 16:07, J.F. pisze:

    > No chyba ze banki zamkną bramy, zeby ich posiadacze kont nie
    > nachodzili :-)

    Nie ma rozwiązań idealnych ;-) Ale skimming nie grozi... Phishing też
    nie... Może jakiś tam inny "-ing" też się nie przyczepi.

    > A na ile oplaty za skrytki

    Dziś to nie jest realna alternatywa. Jednak gdyby konkurencja była w
    temacie, posiadanie skrytki nie musi się wiązać z dużymi kosztami.
    W USA podobno jest 25 mln skrytek, choć prawo tam jest wielce
    niedoskonałe jeśli chodzi o odpowiedzialność banków wobec klientów.
    Prawie jak u nas.

    Czytałem, iż w polskich warunkach wynajęcie skrytki to koszt ok. 400
    zł/rok. Większym problemem jest znalezienie oddziału, który udostępnia
    tę usługę.

    > Gotowke przeciez proponowales.

    Podałem jako przykład. Ty możesz sobie trzymać np. hasła do kont lub
    klucze do bitcoina. Ktoś inny biżuterię itd.

  • 429. Data: 2019-08-03 15:10:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Powoływałeś się na nich, zatem przypuszczałem, że masz jakąś wiedzę na
    > ten temat.

    Mam - taką, jak napisałem, ale niekoniecznie większą.

    > Poczekaj niech sprawdzę... Szczyt sezonu, najpopularniejszy kierunek
    > Gdańsk-Warszawa... Kiedyś do Modlina, potem na Okęcie... Cena...
    > Hmmm... Nie mogę znaleźć... Czyżby zlikwidowali?

    I to świadczy o ich kondycji? Czy może np. osiągnięte zyski itp?

    > W Twoim przypadku jest taniej autem. Fakt. Jednakże z informacji
    > medialnych: Średnio w każdym samochodzie na warszawskich ulicach
    > porusza się 1,3 osoby.

    Ale pociągiem dalekobieżnym nie jeździ się po Warszawie. W ogóle żadnym
    pociągiem zazwyczaj się nie jeździ (dobre połączenie kolejowe w mieście
    to wyjątek). Ciekawsze byłoby ile średnio osób w samochodzie jeździ
    w trasie?

    > Albo: Polacy jednym z najbardziej zmotoryzowanych narodów w Unii
    > Europejskiej. Polska plasuje się powyżej średniej unijnej - 505
    > samochodów na 1000 mieszkańców. U nas ten odczyt wyniósł w 2016 roku
    > 571 samochodów, gwarantując nam 6. miejsce w UE. Wyprzedzamy tym samym
    > kraje z tak dużym parkiem samochodów jak Niemcy (555), Wielka Brytania
    > (469) czy Francja (479).

    Z drugiej strony, w Polsce nie da się wyrejestrować czasowo samochodu,
    a wiele taki samochodów nie istnieje w rzeczywistości. Przynajmniej do
    niedawna tak było, może teraz się zmieniło / zmienia (nie wiem).

    > Trwa długo. Zazwyczaj jest taka korelacja: im szybsza podróż tym droższa.
    > Nie, w Przewozach Regionalnych nie ma systemu rezerwacji ;-)

    To ja nie chcę płacić za szansę przejazdu w normalnych warunkach.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 430. Data: 2019-08-03 16:14:51
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > I to świadczy o ich kondycji? Czy może np. osiągnięte zyski itp?

    Rzadko kiedy "likwidacja" oznacza "rozwój". Choć z drugiej strony w
    czasach, gdy 27:1 oznacza zwycięstwo to nie wiem... ;-)

    https://businessinsider.com.pl/firmy/strategie/oplat
    y-za-bagaz-w-ryanair-priorytetowe-wejscie-na-poklad/

    https://www.rp.pl/Lotnictwo/308039978-Linia-lotnicza
    -Ryanair-szykuje-zwolnienia.html

    Wydaje mi się, że grupowe zwolnienia też raczej nie świadczą o tym, że
    dobrze się dzieje.

    > Ale pociągiem dalekobieżnym nie jeździ się po Warszawie.

    :-) Błędnie założyłeś, iż osoba jadąca samochodem w Warszawie to z
    pewnością mieszkaniec Warszawy. Załóż, iż znaczna część z tych ludzi to
    mieszkańcy podwarszawskich miejscowości, którzy dojeżdżają do pracy.

    W ogóle żadnym
    > pociągiem zazwyczaj się nie jeździ (dobre połączenie kolejowe w mieście
    > to wyjątek). Ciekawsze byłoby ile średnio osób w samochodzie jeździ
    > w trasie?

    Nie znam takich statystyk. Swego czasu np. w Gdańsku liczono ilość
    samochodów wjeżdżających do miasta. Kołacze mi się po głowie liczba
    20.000 rano. Jedna arteria - Podwale. Od strony rafinerii. A jest
    jeszcze obwodnica, trakt św. Wojciecha, Kartuska... Te samochody
    wjeżdżające do miasta pewnie mają - statystycznie trochę więcej osób, no
    ale ile? 1,5? Trudno sobie wyobrazić, iż jedzie auto, w środku 5 osób, z
    czego 4 wyskakują na rogatkach przed badaniem.

    > Z drugiej strony, w Polsce nie da się wyrejestrować czasowo samochodu,
    > a wiele taki samochodów nie istnieje w rzeczywistości. Przynajmniej do
    > niedawna tak było, może teraz się zmieniło / zmienia (nie wiem).

    Obecnie za 99 zł można mieć wypożyczone auto na dobę. Nawet mniej przy
    zniżkach i promocjach.
    Tymczasem w przypadku tego samego auta ubezpieczenie będzie kosztować
    ok. 3000 (pełen pakiet). Do tego przegląd (1000), jakieś drobne części
    eksploatacyjne, parking itd. Kwestia dyskusyjny pewnie to utrata
    wartości. Powiedzmy -5000. Czyli ok. 10000zł/rok kosztuje posiadania
    samochodu. Za tę kwotę można wypożyczyć na 100 dni. Myślę, że coraz
    popularniejszy będzie najem - wypożyczam na tydzień czy dwa urlopu,
    płacę np. 1200 zł/14 dni i nie mam kłopotu na głowie w pozostałym czasie.

    > To ja nie chcę płacić za szansę przejazdu w normalnych warunkach.

    Kwestia definicji "normalnych warunków". Ja się cieszę, że jest wybór.