    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 13 Aug 2019 14:44:12 -0700 (PDT)
    <m...@p...waw.pl> <qh7967$1ro3$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <qh7ptq$7ni$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <qhefah$1slo$1@gioia.aioe.org>
    <5d3ae1e3$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhequ9$1kmm$1@gioia.aioe.org>
    <5d3af5ba$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <qheu6o$54a$1@gioia.aioe.org>
    <5d3b24b3$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhfljm$1k73$1@gioia.aioe.org> <8...@a...kjonca>
    <8...@a...kjonca>
    <2...@g...com>
    <8...@a...kjonca>
    <3...@g...com>
    <8...@a...kjonca>
    <0...@g...com>
    <8...@a...kjonca>
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 2 sierpnia 2019 13:19:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Czy Ty czytasz co się do Ciebie pisze?
    > Chcę mieć dostęp do konta brata przez internet jako pełnomocnik. Tylko i
    > aż tyle.

    A, no to ustaliliśmy uwagę.
    Bo w poście z 1 sierpnia pisałeś po prostu o udzieleniu pełnomocnictwa.
    Nic o szczególnym warunku umożliwienia dostępu przez net nie było.
    Pewnie, że można mówić, że to się samo przez się rozumie, bo kto będzie codziennie do
    oddziału latał - ale z drugiej strony czy pełnomocnik ma przejmować pełną obsługę
    konta czy też mieć awaryjny dostęp w razie jakiejś nagłej i rzadkiej sytuacji?
    Stąd niezgoda - bo ja pisałem o możliwości ustanowienia jakiegokolwiek pełnomocnika,
    niekoniecznie z dostępem przez net.

    > A teraz idź i odrób pracę domową.

    Na wczasach ciężko było, net wolno działał i niewygodnie na tablecie.

    > Podpowiem, że w Citi wprost jest napisane, że sie nie da - pełnomocnik
    > musi wszystko załatwiać w oddziale.

    Ale pełnomocnika ustanowić można. Np. w orange finanse w ogóle nie można było.
    Inną sprawą jest to, że nie może mieć dostępu przez net - to w sumie jest taka
    głupota, że mi na myśl taka sytuacja nie przyszła.
    Ciekawe, jaka jest przyczyna - nasuwa mi się taka, że w citi do pierwszego
    zalogowania trzeba mieć kartę i loguje się jej numerem (potem ustawia się alias) -
    pełnomocnik zapewne karty nie ma. Jakiś czas temu jeszcze mieli wynalazek pt. "karta
    identyfikacyjna" - np. dla klientów z citikontem bez karty, kolega opisywał swoje
    przejścia z taką konfiguracją. Ale chyba to ostatnio usunęli, przy okazji wylewając
    też pełnomocnika.
    Ale czy napisane jest również, że pełnomocnik będący jednocześnie klientem nie będzie
    widział rachunków mocodawcy pod swoim loginem?

    > W inteligo się nie da.

    W ogóle czy tylko takiego z dostępem przez net?

    > W mille - nie wiem.

    Jak pisałem, wiem tyle, że jak pytałem, to było można, ale kazali przyprowadzić
    pełnomocnika do oddziału. Choć pytałem chyba o pełnomocnika szczególnego do
    debetówki.

    > Wyklikaliśmy. Fakt, ze obie osoby były już klientami.

    A jakbyście byli w oranżadzie to by się nie dało.
    Zaś pełnomocnik, który nie jest klientem, musi przejść taki sam proces jak nowy
    klient - w sumie czemu nie, przy okazji można kilka zł w promo zdobyć ;>

    napisałeś, więc wspominam o obu.

    > Napisałem co chciałem, tylko nie chcesz czytać.

    Ale też pytałeś tendencyjnie - po pierwsze niedoprecyzowałeś, albo podstępnie
    rozszerzyłeś pytanie, po drugie pytałeś o dziwny zestaw banków: CA, mille, citi,
    santander, inteligo (i jeszcze w innym poście o klony).
    Czemu akurat te?
    CA to taka popierdółka, że nie może być wzorcem czy konkurencją dla nikogo, nawet
    mBąka ;>
    inteligo to sierota biedna i pewnie skarbonka tak je ogranicza jak tylko może,
    zupełnie jak mBąk oranżadę - a szkoda.
    citi to też popierdółka (miałem na ten temat porządne uzasadnienie, ale zapomniałem,
    jak sobie przypomnę to napiszę).
    klony - echh...
    Jedynie mille i santander to jakaś konkurencja dla mBąka. A czemu zapomniałeś o
    "prawdziwej" skarbonce, żubrze, ing czy aliorze (bnp nie wspominam, bo to francuski
    bank - coś jak świnka morska, nie mówiąc o kobiecie-informatyku).
    Nawet nest pozwala na wyklikanie pełnomocnictwa (i co ciekawe, jest to jedyna darmowa
    droga).
    A żeby mieć dostęp przez net to trzeba się w każdym banku tak samo "ukliencić" jak
    nowy klient (albo klientem już być).