    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: "Ratowanie" Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]
    Date: Thu, 16 Feb 2012 10:35:20 +0100
    <jhg3mb$gf6$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <jhg9k9$v04$2@news.task.gda.pl>
    <s...@4...com>
    <jhgljc$n4g$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <5308072965$20120215173840@thezas>
    <jhh6jr$rp5$2@srv.cyf-kr.edu.pl> <jhia4q$o7o$2@news.task.gda.pl>
    <jhigk9$ahc$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <jhiho4$6j6$1@node2.news.atman.pl>

    Waldek <j...@t...mam> wrote on 2012-02-16_10:19

    > Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Oj chyba opatrznie zrozumiales ten komentarz ;)
    > bogatych czyli bankierow ktorzy zainwestowali w greckie obligacje
    > - moze wlasnie dlatego teraz tak dzielnie walcza
    > aby jednak Grecja nie zbankrutowala ?

    Nie. Ja odczytałem to, co jest napisane. Nie ważne dlaczego bankom
    to się opłaca. Przypomnij sobie pierwszy kryzys i ratowanie banków
    amerykańskich. Ratuje się system bankowy, bo jego upadek albo
    poważne zachwianie jest groźne dla gospodarki.

    A sprytne banki tak manewrują, żeby pomoc dostać na jak
    najlepszych warunkach, a potem jhą zwrócić w najdogodniejszym dla
    siebie momencie. Banki amerykańskie oddawały pożyczki znacznie
    przed czasem, aby tylko jak najszybciej przestać podlegać
    poszerzonym rządowym mechanizmom kontrolnym.

    Pozdr.

    witrak()