  • Data: 2012-02-16 10:23:34
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Waldek <j...@t...mam> wrote on 2012-02-16_11:04

    > Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > No wlasnie CZYJEJ gospodarki ?

    Ależ oczywiście własnej. Amerykanie ratowali własną. Niemcy i
    Francuzi ratują własną.

    > bo chyba nie uwazasz ze dopuszczenie do bankructwa Grecji
    > to tylko utrata ogolnie pojetego dobrego wizerunku UE

    Uważam, że polski system bankowy (jeśli zawiera i w ogóle zawierać
    może ochronę przed wysysaniem rezerw banków-córek przez
    zagraniczne banki-matki) nie straciłby na upadłości Grecji.
    Polski biznes - owszem wskutek skutków kryzysu w gospodarce Niemiec.
    Ale wiadomo, że spora część naszego biznesu dzięki poprzedniej
    fali kryzysu gospodarczego (amerykańskiej) zauważyła istnienie
    paru innych "części świata" (np. Brazylia, Indie).

    > A moze dbania o wlasne interesy Merkel & Sarkozego
    > ktorzy graja tzw. pierwsze skrzypce ;)

    Jasne! Nikt rozsądny nie może tego nie zauważyć.

    > Moze jednak nie wszystkich stac na ratowanie bankruta ... ?

    [No a Ty znowu... "ratowanie bankruta" to okreslenie-wytrych,
    wyłącznie do zastosowań demagogicznych :-)]

    Nie wszystkich stać, ale nie wiem, czy Polskę stać czy nie stać na
    taki polityczny gest (mam tylko nadzieję, że dobrze skalkulowany
    od strony ekonomicznej). To jest działanie jak blef w pokerze,
    które ma - pisałem o tym więcej w którejś odpowiedzi - pokazać
    jacy to jesteśmy mocni i dać nam szanse na przewagę polityczną w
    jakiejś przyszłej rozgrywce.

    Czy ryzyko opłacalne ? Tym bardziej nie wiem, więc nie mogę ani
    powiedzieć "tak" ani "nie". Niektórym - którzy nie wiedzą wiele
    więcej ode nie, ale nie są dość rygorystyczni, jeśli idzie o
    argumentację - wydaje się, że mogą powiedzieć "nie", ponieważ tak
    im się wydaje :-)
    Współczuję im braku świadomości własnej niewiedzy.

    Pozdr.

    Witrak()