    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelewy do USA
    Date: Thu, 15 Jul 2004 20:16:16 GMT

    In article <cd5hj5$d84$1@sunflower.man.poznan.pl>, m...@c...pl
    says...

    > A możesz przytoczyć przykłady konkretnych opłat pośredniczących w
    > każdym z tych 3 przypadków?

    Co prawda mam zdefiniowane przelewy zarowno w dalarach jak i euro i
    zlotowkach (dostalem cale instrukcje SWIFT z banku) ale dokonywalem
    tylko przelewu w USD. W tym przypadku "posrednikiem" byl Citi w Nowym
    Jorku - nie pobrano oplaty posrednika. Place tylko "standardowa" oplate
    z Wells Fargo, ktora wynosi 10 USD

    Wells Fargo -> Citi NY -> Citi PL przelew w USD calkowity koszt 10USD
    (czas od nadania do otrzymania przez adresata mniej niz 24 godziny!!!
    wedlug mnie jest to okolo 15 godzin i w duzej czesci wynika z roznic
    czasowych)

    Nie przelewalem w zlotowkach czy w EURO bo za taki przelew Wells Fargo
    pobiera oplate w wysokosci 35 USD (plus nieznane koszty posrednikow)
    wiec na razie mam tylko zdefiniowane przelewy.

    Roznica za przelew w dolarach a przelew w innej walucie wynika z tego ze
    Wells Fargo potraktowal przelew w dolarach jako przelew krajowy (!!!!!!)

    Przy okazji do tych co narzekaja, ze bank X w Polsce pobiera zlotowke za
    przelew krajowy i ze to skandal, w USA przelew nie jest za darmo ...
    TAK.... TAK ,,,, przelew (tzw. wire transfer) nawet krajowy kosztuje
    tutaj srednio 10USD :) (zdarzaja sie przypadki ze jest nawet wiecej)

    Z tym, ze tak naprawde niewiele osob korzysta z tej opcji zazwyczaj jest
    to "bill pay" i jest on wykonywany w inny sposob. Jak do tej pory nie
    udalo mi sie zorientowac jaka jest roznica oprocz tego ze "wire
    transfer" rzeczywiscie jest prawie natychmiastowy (dociera do adresata
    < 1h) i na dodatek jak sama nazwa wskazuje taka opcja sluzy glownie do
    oplat rachunkow i w wiekszosci bankow nie mozna tego wykorzystac do
    zaplaty dla osoby fizycznej (!!!!) a 90% ktora pozwala na wprowadzenie
    danych osoby fizycznej po prostu wysle na wskazany adres czek (!!!!)
    nawet jesli poda sie pelny numer rachunku (przetrenowane w dwoch
    najwiekszych bankach: Wells Fargo i Bank of America)

    Wire transfer idzie przez "FedWire" i o ile dobrze rozumiem to jest cos
    takiego jak nasz SORBNET.

    AP