  • 1. Data: 2004-07-14 22:49:45
    Temat: Przelewy do USA
    Od: "Ebay" <l...@N...tenbit.pl>

    Witam
    Wiem ze watek byl juz poruszany kilka razy, ale na google nie znalazlem
    konkretów.
    Potrzebuje przelac dosc systematycznie okolo $500 miesiecznie do USA na
    konto w Citibank lub Commerce Bank, po przeczytaniu archiwum wnioskuje ze w
    gre wchodza tylko dwa banki: MultiBank i Citibank. Moze polecicie inne banki
    które równiez oferuja bezproblemowe przelewy do USA i pobieraja niska
    prowizje.Czy do takich przelewów bedzie potrzebne konto walutowe czy
    wystarczy zlotówkowe.
    Bardzo dziekuje za wszelkie info.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-14 23:05:30
    Temat: Re: Przelewy do USA
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cd4dal$qac$1@inews.gazeta.pl>, l...@N...tenbit.pl
    says...
> [...]
    > które równiez oferuja bezproblemowe przelewy do USA i pobieraja niska
    > prowizje.Czy do takich przelewów bedzie potrzebne konto walutowe czy

    Zlotowowkowe konto wystraczy (beda przeliczac po kursie banku z danego
    dnia) Nigdy nie przelewalem z PL do US ale jak rozumiem to masz dwie
    opcje ... albo polecic twojemu bankowi przelanie odpowiedniej kwoty w
    dolarach (i bank przeliczy po swoim kursie) albo zlecic przelew zlotowek
    (wtedy bank docelowy przeliczy). Przynajmniej taka opcja istnieje u mnie
    w Wells Fargo (moge przelac albo dolary z konta albo zlotowki). W
    zaleznosci od tego jaka walute przelewu wybierzesz pieniadze moga isc
    roznie (w moim prypadku USD idzie via Citi w Nowym Jorku ... a jesli
    chodzi o zlotowki to przez BPH w Krakowie)
    Mozesz robic to chyba praktycznie z kazdego banku, jedynie kwestia tego
    jak dany bank jest obznajomiony z przelewami miedzynarodowymi i jak
    mozesz tego dokonac (np tylko osobiscie? czy mozna tez przez telefon a
    moze mozna przez internet?) No i oczywiscie kwestia oplat.
    Nie wiem na jakie konto w Citi w USA bedziesz przesylac ale wiekszosc
    typow kont czekowych w amerykanskim Citi pobiera takze oplate ze przelew
    PRZYCHODZACY w wysokosci $10 dolarow (moj bank zreszta tez taka oplate
    pobiera)

    AP

  • 3. Data: 2004-07-14 23:19:35
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <M...@n...dallas.sbcglobal.ne
    t>,
    c...@e...dyndns.org says...
    (...)
    > No i oczywiscie kwestia oplat.

    (...)

    Jesli chodzi o oplaty to obawiam sie, ze zdecydowanie konkretnej
    odpowiedzi mozesz nie dostac bo o ile sie nie myle to wiekszosc bankow
    ma swoja prowizje PLUS oplaty bankow posredniczacych. Jeszcze nie
    slyszalem o sytuacji aby ktos poszedl do banku, powiedzial ze chce
    przelac $500 z banku A w Polsce do banku B w innym kraju a bank
    odpowiedzialby konrkretnie, ze taki przelew bedzie kosztowac dajmy na to
    15.78zlotych :)

    Na swojej skorze przekonalem sie, ze najkrotsza droga niekoniecznie musi
    znaczyc najtansza - a taka droga uzalezniona jest od banku nadawcy oraz
    bankow korespondentow takiego banku.

    Mowilem to juz kilkakrotnie ale dla ciekawskich powtorze :)

    przelew z Well Fargo w Stanach w USD do polskiego Citi/handlowy idzie
    przez Citi w Nowym Jorku

    przelew w EURO idzie via Dresdner Bank we Frankfurcie (co nie znaczy ze
    kazdy przelew w EURO w Wells Fargo idzie przez ten bank .... po prostu
    CitiPL i Wells fargo maja ten bank jako wspolny bank korespondent)

    a przelew PLN via BPH w Krakowie

    AP

  • 4. Data: 2004-07-15 04:22:05
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Ebay" <l...@N...tenbit.pl> wrote in message
> [...]
    > które równiez oferuja bezproblemowe przelewy do USA i pobieraja niska
    > prowizje.Czy do takich przelewów bedzie potrzebne konto walutowe czy

    Ja polece inne rozwiazanie. Jesli masz konto w Citi to proponuje skorzystac
    z czeku bankierskiego. Czek bankierski kosztuje chyba 1% min 20 PLN. Zaleta
    skorzystania z czeku bankierskiego w Citi jest to, ze mozesz zlecic bankowi
    wyslanie go bezposrednio na adres beneficjenta. W USA nie bedzie
    najmniejszych klopotow zeby taki czek zrealizowac. Przekazanie srodkow w ten
    sposob moze byc tansze od przelewu, choc na pewno nie szybsze (ok 4 dni).

    Maciej

  • 5. Data: 2004-07-15 09:08:53
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> wrote:

    > opcje ... albo polecic twojemu bankowi przelanie odpowiedniej kwoty w
    > dolarach (i bank przeliczy po swoim kursie) albo zlecic przelew zlotowek
    > (wtedy bank docelowy przeliczy). Przynajmniej taka opcja istnieje u mnie

    Mam takie wrażenie że zlecenie przelewania w USD może być dużo
    korzystniejsze cenowo, bo chyba rzadko który bank w USA ma konta
    korespondentów w złotówkach, i łańcuszek korespondentów może być dużo
    dłuższy niż przelewając w USD.

> [...]
    > roznie (w moim prypadku USD idzie via Citi w Nowym Jorku ... a jesli
    > chodzi o zlotowki to przez BPH w Krakowie)

    A możesz przytoczyć przykłady konkretnych opłat pośredniczących w
    każdym z tych 3 przypadków?

    W ogóle myślę by zrobić stronkę gdzie każdy mógłby wpisywać przykład
    kosztów jak zrobił jakiś przelew międzynarodowy, i potem wszyscy
    mogliby przeglądać taką bazę.

    Czy banki w USA nie pobierają opłat pośredniczących, bo mnie
    przelewając z Multi do Wells Fargo, gdzie pośredniczącym był Chase,
    nic nie pobrali pośredniczących, a zaznaczone miałem OUR, więc jakby
    pobrali to bym się dowiedział, a już z pół roku minęło ponad.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 6. Data: 2004-07-15 20:16:16
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cd5hj5$d84$1@sunflower.man.poznan.pl>, m...@c...pl
    says...

    > A możesz przytoczyć przykłady konkretnych opłat pośredniczących w
    > każdym z tych 3 przypadków?

    Co prawda mam zdefiniowane przelewy zarowno w dalarach jak i euro i
    zlotowkach (dostalem cale instrukcje SWIFT z banku) ale dokonywalem
    tylko przelewu w USD. W tym przypadku "posrednikiem" byl Citi w Nowym
    Jorku - nie pobrano oplaty posrednika. Place tylko "standardowa" oplate
    z Wells Fargo, ktora wynosi 10 USD

    Wells Fargo -> Citi NY -> Citi PL przelew w USD calkowity koszt 10USD
    (czas od nadania do otrzymania przez adresata mniej niz 24 godziny!!!
    wedlug mnie jest to okolo 15 godzin i w duzej czesci wynika z roznic
    czasowych)

    Nie przelewalem w zlotowkach czy w EURO bo za taki przelew Wells Fargo
    pobiera oplate w wysokosci 35 USD (plus nieznane koszty posrednikow)
    wiec na razie mam tylko zdefiniowane przelewy.

    Roznica za przelew w dolarach a przelew w innej walucie wynika z tego ze
    Wells Fargo potraktowal przelew w dolarach jako przelew krajowy (!!!!!!)

    Przy okazji do tych co narzekaja, ze bank X w Polsce pobiera zlotowke za
    przelew krajowy i ze to skandal, w USA przelew nie jest za darmo ...
    TAK.... TAK ,,,, przelew (tzw. wire transfer) nawet krajowy kosztuje
    tutaj srednio 10USD :) (zdarzaja sie przypadki ze jest nawet wiecej)

    Z tym, ze tak naprawde niewiele osob korzysta z tej opcji zazwyczaj jest
    to "bill pay" i jest on wykonywany w inny sposob. Jak do tej pory nie
    udalo mi sie zorientowac jaka jest roznica oprocz tego ze "wire
    transfer" rzeczywiscie jest prawie natychmiastowy (dociera do adresata
    < 1h) i na dodatek jak sama nazwa wskazuje taka opcja sluzy glownie do
    oplat rachunkow i w wiekszosci bankow nie mozna tego wykorzystac do
    zaplaty dla osoby fizycznej (!!!!) a 90% ktora pozwala na wprowadzenie
    danych osoby fizycznej po prostu wysle na wskazany adres czek (!!!!)
    nawet jesli poda sie pelny numer rachunku (przetrenowane w dwoch
    najwiekszych bankach: Wells Fargo i Bank of America)

    Wire transfer idzie przez "FedWire" i o ile dobrze rozumiem to jest cos
    takiego jak nasz SORBNET.

    AP

  • 7. Data: 2004-07-15 20:58:13
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> wrote:

    > Z tym, ze tak naprawde niewiele osob korzysta z tej opcji zazwyczaj jest
    > to "bill pay" i jest on wykonywany w inny sposob. Jak do tej pory nie
    > udalo mi sie zorientowac jaka jest roznica oprocz tego ze "wire

    "bill pay" (o ile nie jest czekiem) idzie sobie przez ACH (to coś w
    stylu naszego KIR) jako direct deposit, czyli odwrotność direct debit
    (polecenia zapłaty).

    Tu jest trochę na ten temat:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Automated_Clearing_Hous

    Jeśli coś wiesz więcej, tu uzupełnij, to jest wiki, tą stronę każdy
    może edytować.

> [...]
    > nawet jesli poda sie pelny numer rachunku (przetrenowane w dwoch
    > najwiekszych bankach: Wells Fargo i Bank of America)

    A znasz jakieś przykłady że nie doszedł czek tylko normalnie uznany
    został rachunek?

    I czy ten czek jest wysłany na adres banku (co by było pół biedy, bo
    bank mógłby jego kwotą uznać konto beneficjenta), czy też na adres
    klienta, i biedny klient musi albo drałować do oddziału albo jeszcze
    raz użyć poczty-z-trąbką i w kupercie go wysłać ze znaczkiem do banku?

  • 8. Data: 2004-07-15 21:15:16
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cd6r55$a6c$1@sunflower.man.poznan.pl>, m...@c...pl
    says...

    > A znasz jakieś przykłady że nie doszedł czek tylko normalnie uznany
    > został rachunek?

    Oh... zdecydowana wiekszosc rachunkow ktore tak oplaca oplacane sa
    elekronicznie (bez wysylania czeku) Mam tak w przypadku wplaty na Amexa
    czy rachunek CC w Bank of America. Dla ciekawskich podam, ze moj bank
    stwierdzil ze At&T nie jest w stanie odpierac elektronicznych platnosci
    (!!!!!) i bank slal fizycznie czek na adres centrum billingowego At&T

> [...]
    > klienta, i biedny klient musi albo drałować do oddziału albo jeszcze
    > raz użyć poczty-z-trąbką i w kupercie go wysłać ze znaczkiem do banku?

    hehe.... no wlasnie .... jesli chodzi o osoby fizyczne to czek zostal
    wyslany na moj adres (sam sobie wysylalem dla przetestowania no i
    oczywiscie podalem pelny numer rachunku bankowego/docelowego) Musialem
    sie fatygowac do banku aby zdeponowac czek :)

    AP

  • 9. Data: 2004-07-15 21:20:56
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

> [...]
    >
    > "bill pay" (o ile nie jest czekiem) idzie sobie przez ACH (to coś w
    > stylu naszego KIR) jako direct deposit, czyli odwrotność direct debit

    Wiem o ACH tylko nie wiem jak to dziala i jaki jest powod tego, ze nie
    da sie tego wykorzystac jak przekaz srodkow pienieznych bezposrednio na
    wplate dla soby fizycznej (?) zwlaszcza ze ACH jest wykorzystywane na
    wplaty wynagrodzen (?!!!)

    Wiec nie bardzo rozumiem co stoi na przeszkodzie tego aby mozna bylo
    dokonac przelewy typu os.fizyczna --> os. fizyczna

    Z samego linka, ktory mi podales:

    "ACH credit transfers include direct deposit payroll payments and
    PAYMENTS TO CONTRACTORS AND VENDORS. ACH debit transfers include
    consumer payments on insurance premiums, mortgage loans, and OTHER KIND
    OF BILLS."

    AP

  • 10. Data: 2004-07-15 21:22:36
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

> [...]
    >
    > "bill pay" (o ile nie jest czekiem) idzie sobie przez ACH (to coś w
    > stylu naszego KIR) jako direct deposit, czyli odwrotność direct debit

    No i jeszcze jeden cytat:

    "It is important to note that in accordance to the rules and regulation
    of ACH, no financial institution may simply issue an ACH transaction
    (whether it be debit or credit) towards an account without prior
    authorization from the account holder (known as the Receiver in ACH
    terminology)"

    NO z tego juz wiem dlaczego sie nie da. Tylko JAKI jest tego powod? :)

    W Stanach o wiele latwiej jest "zassac" pieniadze z czyjegos konta niz
    miec mozliwosc ich wyslania (?!!)

    AP