  • Data: 2004-07-16 00:51:21
    Temat: Re: Przelewy do USA
    Od: AP <c...@e...dyndns.org> szukaj wiadomości tego autora

    In article <cd6vcq$c7f$1@sunflower.man.poznan.pl>, m...@c...pl
    says...

    > Ale z drugiej strony gadałem z jednym amerykaninem na IRCu, i on mówił
    > że on bez problemu ze swojego konta płaci innym osobom fizycznym, a o
    > tą autoryzację o której wyżej piszą nikt się go nie pyta (dopóki ktoś
    > inny nie ma pretensji, a trudno żeby ktoś miał pretensje że mu
    > wpłaciłeś na konto).

    Dokladnie ! :)

    > Choć gdyby miał, to bank wysyłającego by opierniczył klienta że wysłał
    > nie mając autoryzacji. Ta autoryzacja może być na przykład słowna, że
    > właściciel rachunku docelowego pozwolił słownie wysyłającemu wysłać
    > przelew. Nie trzeba mieć tego na papierze. Tak samo zresztą dla
    > polecenia zapłaty (direct debit) tam jest.

    Wiesz.... jako jeszcze jedna ciekawostke podam :) Czasem strony
    internetowe przyjmuja zaplate czekiem "elektronicznym". Po prostu podaje
    sie numer konta a oni zasysaja pieniadze z konta (cos w rodzaju
    jednorazowego polecenia zaplaty) A wiesz w jaki sposob uzyskuja
    autoryzacje na pobranie pieniedzy? Hehe.... nawet wiekszosc amerykanow
    tego nie wie :) No wiec odbywa sie to przy wykorzystaniu ...... podpisu
    elektronicznego ..... hehe .... a podpisem takim moze byc wedlug
    ustawodastwa amerykanskiego pojedyncze klikniecie na stronie
    internetowej :)))

    AP