  • Data: 2004-07-15 09:08:53
    Temat: Re: Przelewy do USA
    Od: Miernik <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    AP <c...@e...dyndns.org> wrote:

    > opcje ... albo polecic twojemu bankowi przelanie odpowiedniej kwoty w
    > dolarach (i bank przeliczy po swoim kursie) albo zlecic przelew zlotowek
    > (wtedy bank docelowy przeliczy). Przynajmniej taka opcja istnieje u mnie

    Mam takie wrażenie że zlecenie przelewania w USD może być dużo
    korzystniejsze cenowo, bo chyba rzadko który bank w USA ma konta
    korespondentów w złotówkach, i łańcuszek korespondentów może być dużo
    dłuższy niż przelewając w USD.

    > w Wells Fargo (moge przelac albo dolary z konta albo zlotowki). W
    > zaleznosci od tego jaka walute przelewu wybierzesz pieniadze moga isc
    > roznie (w moim prypadku USD idzie via Citi w Nowym Jorku ... a jesli
    > chodzi o zlotowki to przez BPH w Krakowie)

    A możesz przytoczyć przykłady konkretnych opłat pośredniczących w
    każdym z tych 3 przypadków?

    W ogóle myślę by zrobić stronkę gdzie każdy mógłby wpisywać przykład
    kosztów jak zrobił jakiś przelew międzynarodowy, i potem wszyscy
    mogliby przeglądać taką bazę.

    Czy banki w USA nie pobierają opłat pośredniczących, bo mnie
    przelewając z Multi do Wells Fargo, gdzie pośredniczącym był Chase,
    nic nie pobrali pośredniczących, a zaznaczone miałem OUR, więc jakby
    pobrali to bym się dowiedział, a już z pół roku minęło ponad.

    --
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl