  • Data: 2004-07-15 20:58:13
    Temat: Re: Przelewy do USA
    Od: Miernik <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    AP <c...@e...dyndns.org> wrote:

    > Z tym, ze tak naprawde niewiele osob korzysta z tej opcji zazwyczaj jest
    > to "bill pay" i jest on wykonywany w inny sposob. Jak do tej pory nie
    > udalo mi sie zorientowac jaka jest roznica oprocz tego ze "wire

    "bill pay" (o ile nie jest czekiem) idzie sobie przez ACH (to coś w
    stylu naszego KIR) jako direct deposit, czyli odwrotność direct debit
    (polecenia zapłaty).

    Tu jest trochę na ten temat:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Automated_Clearing_Hous

    Jeśli coś wiesz więcej, tu uzupełnij, to jest wiki, tą stronę każdy
    może edytować.

    > transfer" rzeczywiscie jest prawie natychmiastowy (dociera do adresata
    > < 1h) i na dodatek jak sama nazwa wskazuje taka opcja sluzy glownie do
    > oplat rachunkow i w wiekszosci bankow nie mozna tego wykorzystac do
    > zaplaty dla osoby fizycznej (!!!!) a 90% ktora pozwala na wprowadzenie
    > danych osoby fizycznej po prostu wysle na wskazany adres czek (!!!!)
    > nawet jesli poda sie pelny numer rachunku (przetrenowane w dwoch
    > najwiekszych bankach: Wells Fargo i Bank of America)

    A znasz jakieś przykłady że nie doszedł czek tylko normalnie uznany
    został rachunek?

    I czy ten czek jest wysłany na adres banku (co by było pół biedy, bo
    bank mógłby jego kwotą uznać konto beneficjenta), czy też na adres
    klienta, i biedny klient musi albo drałować do oddziału albo jeszcze
    raz użyć poczty-z-trąbką i w kupercie go wysłać ze znaczkiem do banku?

    --
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl