  • 11. Data: 2004-07-06 09:27:40
    Temat: Re: Przelew ze zlym adresem
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Jerry vel Szkodnik <n...@p...onet.pl> wrote:

    > I to nie jest fair, właśnie przelałem pieniądze na konto oszusta,
    > oczywiście dane się nie zgadzaja, ale przelew dostał kasę zawinął i
    > siemanko. Gdyby weryfikowali po nazwisku może było by inaczej...

    Toż należy Escrow używać.

    To nie jest fair bym musiał komuś podać swoje dane osobowe by otrzymać
    przelew. Tego właśnie nie znoszę w Nordei - przelewy wewnętrzne muszą
    mieć poprawne imię i nazwisko. Może GIODO powinień się tym
    zainteresować, to przecież zmuszanie do podawania swoich danych
    osobowych, zagrożenie dla prywatności.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 12. Data: 2004-07-06 09:42:53
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jerry vel Szkodnik wrote:
    [...]

    > I to nie jest fair, właśnie przelałem pieniądze na konto oszusta,
    > oczywiście dane się nie zgadzaja, ale przelew dostał kasę zawinął i
    > siemanko. Gdyby weryfikowali po nazwisku może było by inaczej...

    Dobrze odpowiedz mi na pytanie:
    Ja sieę nazywam Kamil Jońca, żeby było przypuśćmy, że mam na drugie Łukasz.

    I teraz które przelewy system powinien odrzucicć i dlaczego
    Kamil Jońca - ?(brak drugiego imienia)
    K.Jońca -?
    Jońca
    KŁJońca
    K.Jonca - (polskawa wersja)
    Jońca.K.

    i jeszcze parę innych mutacji.
    Oczywiście w przypadku instytucji sprawa się jeszcze bardziej komplikuje .
    Do tego dochodzą adresy (zameldowania jeden, wszędzie do korespondencji
    podawany drugi, przez przypadek zdarzy, się że nadawcy przelewu podasz
    ten korespondencycjny...)

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 13. Data: 2004-07-06 09:54:24
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:

    > I teraz które przelewy system powinien odrzucicć i dlaczego
> [...]

    W przypadku przelewów wewnętrznych w Nordei działa to tak:

    Wszystkie litery z ogonkami są ich pozbawiane do porównania.
    I może być:
    "Imie Nazwisko" lub "Nazwisko Imie".

    Czyli zadziałałyby wersje:

    Kamil Jońca
    Kamil Jonca
    Jońca Kamil
    Jonca Kamil

    Wszytko inne jest odrzucane.
    Adres olewa, ja zawsze wpisuje:
    Adres: .
    Miasto: .
    Kod pocztowy: 00-000

    Ale mnie się to bardzo nie podoba, chciałbym aby można było otrzymywać
    przelewy bez ujawniania swoich danych. Ja chyba to do GIODO zgłoszę,
    bo jest to wymuszanie podawania swoich danych osobowych jak chcę się
    otrzymać przelew.

  • 14. Data: 2004-07-06 10:06:59
    Od: Jerry vel Szkodnik <n...@p...onet.pl>

    Kamil Jońca naklikał posta o treści następującej:

> [...]
    > Łukasz.
    >
    > I teraz które przelewy system powinien odrzucicć i dlaczego
    Adres może jeszcze co? Poza tym nie piszę o odrzucaniu tego samego nazwiska
    przy braku drugiego imienia bądź w ogóle imienia, ale uważam że jeśli
    napisałbym Twój nr konta a w odbiorcy Kaczor Donald, Rysunkowa 5, Hollywood
    to nie powinnieneś dostać tych pieniędzy i wiem, że kiedyś tak było, może
    ręcznie księgowali, może trwało dłużej, ale przy pomyłce łatwiej było o
    zwrot, terraz pomijając oszustwa przez zwykły przypadek zdaża się, że ktoś
    wysyła coś gdzie nie powinno być wysłane a bank oczywiście się wypina. Z
    bankami mam tyle wspólnego, że mam konto nie interesują mnie ich sprawy z
    księgowaniem ręcznym czy automatycznym, dla mnie jako klienta liczy się
    możliwość odzyskania niesłusznie zapłaconych bądź omyłkowo wpłaconych
    pieniędzy. Wysłałem na konto oszusta przez przypadek, bank nawet nie ma
    zamiaru powiedzić kto jest właścicelem konta, aby odzyskać omyłkowo
    wpłacone pieniądze muszę iść na Policję. Inna sprawa dostałem kiedyś
    niesłuszne pieniądze i po dwóch miesiącach ktoś się zorientował, ze nagle
    mam oddać, na pytanie dlaczego usłyszałem pomyłka i weź i znajdź nagle kasę
    na oddanie?

> [...]
    > korespondencji podawany drugi, przez przypadek zdarzy, się że nadawcy
    > przelewu podasz ten korespondencycjny...)
    Ta każdy ma swój punkt widzenia. Ja mam swój i nie widzę problemu w podaniu
    dobrych i pełnych danych-czego mam się bać lub wstydzić.? Dlaczego się nie
    zameldować i mieć jeden adres? Szukać dziury można zawsze. Ja stoję na
    stanowisku, że powinna być większa weryfikacja danych.

    --
    Jerry vel Szkodnik

    http://www.nosugaradded.pulsnet.pl
    http://www.nosugaradded.prv.pl

  • 15. Data: 2004-07-06 10:16:40
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jerry vel Szkodnik wrote:

> [...]
    > przy braku drugiego imienia bądź w ogóle imienia, ale uważam że jeśli
    > napisałbym Twój nr konta a w odbiorcy Kaczor Donald, Rysunkowa 5, Hollywood
    Dlaczego ? Konto się zgadza ? Zgadza.

> [...]
    [ort] zdarza
    > wysyła coś gdzie nie powinno być wysłane a bank oczywiście się wypina. Z
    To jeszcze tylko powiedz kto miałby płacić za owo ręczne ksiegowania?

> [...]
    > zamiaru powiedzić kto jest właścicelem konta, aby odzyskać omyłkowo
    > wpłacone pieniądze muszę iść na Policję.
    No i ? To chyba normalne, że osszustwo zgłaszasz na policję (modulo
    prędkość działania policji, choć ostatnio słyszałem, że przestepstwa
    związane z allegro są jakby szybciej załatwiane niż kiedyć) Tu problemem
    może być błędne koło, opisywane parokrotnie i to pewnie powinno być
    zmienione (o ile już nie jest)

> [...]
    > mam oddać, na pytanie dlaczego usłyszałem pomyłka i weź i znajdź nagle kasę
    A po co te pieniądze ruszałeś?

> [...]
    > dobrych i pełnych danych-czego mam się bać lub wstydzić.? Dlaczego się nie
    > zameldować i mieć jeden adres? Szukać dziury można zawsze. Ja stoję na
    Ile masz lat i ile razy sie przeprowadzałeś? A jeśli ja chcę dostawać
    pocztę na adres firmy w której pracuję ? A jeśli poczta kradnie
    przesyłki i kupiłem sobie skrytkę pocztową? Adres korespondencyjny nie
    wynika tylko z "niezameldowania" się.

    > stanowisku, że powinna być większa weryfikacja danych.

    Ależ ja nie mam nic przeciwko podawaniu swoich danych. Tyle tylko, że
    one praktycznie nie nadają sie do identyfikacji beneficjenta przelewu.
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 16. Data: 2004-07-06 10:40:16
    Od: Jerry vel Szkodnik <n...@p...onet.pl>

    Kamil Jońca naklikał posta o treści następującej:
    [...]
    > Dlaczego ? Konto się zgadza ? Zgadza.
    Ale właścicel konta się nie zgadza. Już chyba pod tym względem przekaz
    pocztowy bezpieczniejszy. ;)

    > To jeszcze tylko powiedz kto miałby płacić za owo ręczne ksiegowania?
    I tak płacę i tak płacę, a w złą czy tragiczna sytuację banków nie wierzę i
    tyle. Poza tym spokojnie można automat ustawić na porównywanie danych, ja
    problemu większego nie widzę.

> [...]
    > problemem może być błędne koło, opisywane parokrotnie i to pewnie
    > powinno być zmienione (o ile już nie jest)
    Ale ja piszę o nazwyczajniejszej w swiecie pomyłce, niczym więcej. Oszustwo
    OK wiem, że muszę iść na Policję, ale pomyłka to co innego, jak się walnę i
    prześlę nie wiem komu to też tylko Policja ;(

    > A po co te pieniądze ruszałeś?
    Jest tak, że mam sporo różnych wpływów na konto. Jest to wspólne konto moje
    i żony i jeżeli widzę wynagdrodzenie za maj to nie klikam i nie sprawdzam
    czy na pewno dobrze zaadresowane, a w normalnym podglądzie nie pisze dla
    kogo więc czemu miałbym nie korzystać z pieniędzy na koncie? Właśnie oo tym
    piszę banki powinny brać odpowiedzialność za to co i w jaki sposób
    przesyłają. Prawda jest taka, że nikt za nic nie odpowiada a jak coś wyłazi
    to wszyscy umywają ręce.(hint- sprawa oszstw przez podstawione osoby w PKO
    i Millenium. PKO chociaż sie przyznało i oddało)

> [...]
    > pocztę na adres firmy w której pracuję ? A jeśli poczta kradnie
    > przesyłki i kupiłem sobie skrytkę pocztową? Adres korespondencyjny nie
    Ale kombinujesz, co ma kradzenie przez pocztę przesyłek do danych
    właścicela konta. Niedługo dojdzie do tego, że zechcemy kont przez telefon
    na zasadzie
    "Chciałem załozyć konto"
    "Proszę oto nr XXXXXXXXXXXXXXXXXX"
    "Dziękuję"
    dopiero będzie raj, chociaż jak dla mnie to w MBanku już tak jest. Do
    pewnego momentu oszust musiał się wykazać, teraz mają tylko łatwiej.

    Co do odpowiedzi na Twoje pytanie przeprowadzałem sie 5 razy, mam 29l i nie
    miałem problemu, ani z aktualizacja danych, ani adresami
    korespondencyjnymi, ani z podawaniem bankom imienie nazwiska peselu itd. Po
    coś te dowody osobiste w końcu są. Jako uczciwy człowiek nie boję się
    takich rzeczy, dowód zawsze mam przy sobie i jak ktoś chce to go okazuję.
    Jak dla mnie cała ta fobia o danych adresowych to jakiś wymysł tylko do
    końca nie wiem czyj. OK niech pilnują danych, niech za nie odpowiadaja, ale
    niby czemu mają nie dostać, bądź wymagać moich danych. Mówię tu o bankach.

    > Ależ ja nie mam nic przeciwko podawaniu swoich danych. Tyle tylko, że
    > one praktycznie nie nadają sie do identyfikacji beneficjenta przelewu.
    A przecież trochę dobrej woli i mogłyby słuzyć wszystkim uczciwym i nie
    widzę tu problemów natury technicznej. Skoro można ujednolicić i
    ustandaryzować nr rach. to jaki problem ustandaryzować dane właściciela na
    zasadzie najpierw imie, nazwisko, potem ulica itd. Skoro nr trzeba uważnie
    wpisywać to i imię i nazwisko też można uważnie wpisać.

  • 17. Data: 2004-07-06 10:53:47
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jerry vel Szkodnik wrote:

    > Kamil Jońca naklikał posta o treści następującej:
    > [...]
    >
    > Ale właścicel konta się nie zgadza. Już chyba pod tym względem przekaz
    > pocztowy bezpieczniejszy. ;)
    Co to znaczy nie zgadza ? Zadałem Ci pytanie w jednym z poprzednich
    postów i nie odpowiedziałeś.

    > I tak płacę i tak płacę, a w złą czy tragiczna sytuację banków nie wierzę i
    A jakieś argumenty ? Bo Twoja wiara i niewiara mnie nie przekonuje
    > tyle. Poza tym spokojnie można automat ustawić na porównywanie danych, ja
    > problemu większego nie widzę.
    To napisz algorytm, jeśli to takie trywialne.[...]

    > Ale ja piszę o nazwyczajniejszej w swiecie pomyłce, niczym więcej. Oszustwo
    > OK wiem, że muszę iść na Policję, ale pomyłka to co innego, jak się walnę i
    > prześlę nie wiem komu to też tylko Policja ;(
    No, cóż za pomyłki trzeba płącić.

    > Jest tak, że mam sporo różnych wpływów na konto. Jest to wspólne konto moje
    > i żony i jeżeli widzę wynagdrodzenie za maj to nie klikam i nie sprawdzam
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^no to masz
    problem.

> [...]
    > kogo więc czemu miałbym nie korzystać z pieniędzy na koncie? Właśnie oo tym
    > piszę banki powinny brać odpowiedzialność za to co i w jaki sposób
    I biorą. Możesz być pewien, ze jeśli trafi na konto o innym _numerze_ to
    sie wybronisz.

    Prawda jest taka, że nikt za nic nie odpowiada a jak coś wyłazi
    > to wszyscy umywają ręce.(hint- sprawa oszstw przez podstawione osoby w PKO
    A co to ma wspólnego z przelewami,

    > Ale kombinujesz, co ma kradzenie przez pocztę przesyłek do danych
    > właścicela konta. Niedługo dojdzie do tego, że zechcemy kont przez telefon
    > na zasadzie

    Żeby podać ci przykłady że adres korespondencyjny <> adresu zameldowania
    i nie wynika to z czyjejś niefrasobliwości. BTW. to o skrytce pocztowej
    z powodu niedoręczania przesyłek, to jes mój przypadek. Niestety.
    > "Chciałem załozyć konto"
    > "Proszę oto nr XXXXXXXXXXXXXXXXXX"
    > "Dziękuję"
    > dopiero będzie raj, chociaż jak dla mnie to w MBanku już tak jest.

    Bredzisz.
    [...]

> [...]
    > ustandaryzować nr rach. to jaki problem ustandaryzować dane właściciela na
    > zasadzie najpierw imie, nazwisko, potem ulica itd.

    To jeszcze tylko firmy Ci zostały. Rzeczywiście drobiazg. :->

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 18. Data: 2004-07-06 12:04:45
    Od: Jerry vel Szkodnik <n...@p...onet.pl>

    Kamil Jońca naklikał posta o treści następującej:

    > Co to znaczy nie zgadza ? Zadałem Ci pytanie w jednym z poprzednich
    > postów i nie odpowiedziałeś.
    Na które? To z nazwiskiem przecież odpisałem. Nie zgadza się ponieważ nie
    jesteś Kaczor Donald i nie mieszkasz na Obrazkowej 5 w Hollywood.

    > A jakieś argumenty ? Bo Twoja wiara i niewiara mnie nie przekonuje
    Argumenty na co, na złą kondycje banków? Niech banki podadzą wiarygodne
    argumenty bo mnie ich nie przekonują. Ty nie musisz mi wierzyć nie to jest
    celem tej wymiany zdań. Widzę, że się ze mną nie zgadzasz, ale też jakichś
    przekonywujących argumentów nie przedstawiasz, po prostu stajesz przeciw
    mnie i tyle. Powiedziałem to w odpowiedzi kto miałby księgować ręcznie więc
    napisałem, że mogą ludzi zatrudnić albo system dopasować i na to kasę
    powinni mieć. To że napisałem to lekko zawoalowane a nie wprost nie zmienia
    sensu wypowiedzi. OK od tej chwili piszę prosto, łopatologicznie.

    > To napisz algorytm, jeśli to takie trywialne.[...]
    Naprawdę uważasz, że to takie skomplikowane? W nazwyczajniejszej bazie mogę
    porządnie przefiltrować i porównać dane, a Ty mówisz, że to problem?

    > No, cóż za pomyłki trzeba płącić.
    tAA wiem. Takie truizmy mnie nie jarają.

    > no to masz problem.
    No i? Co to wnosi? To też powinien być mój problem? Drugiej strony czy może
    banku?

    > I biorą. Możesz być pewien, ze jeśli trafi na konto o innym _numerze_
    > to sie wybronisz.
    Pytam się skoro wystarczy nr to po co cała reszta?

    > A co to ma wspólnego z przelewami,
    Tyle samo a może więcej co Twoja skrytka pocztowa.

    > Żeby podać ci przykłady że adres korespondencyjny <> adresu
    > zameldowania i nie wynika to z czyjejś niefrasobliwości.
    Wiem o tym. Tak jak pisałem przeprowadzałem się kilka razy, co nie
    przeszkadzało mi mieć porządku w tym temacie.

    > BTW. to o
    > skrytce pocztowej z powodu niedoręczania przesyłek, to jes mój
    > przypadek. Niestety.
    Współczuję.

    > Bredzisz.
    Nie lubie jak ktoś się odzywa do mnie w ten sposób. Sam na razie nie
    przedstawiłeś żadnych rzeczowych argumentów, że to co mówię jest
    niwykonalne bądź niepotrzebne. To, że według Ciebie bredzę zostawiam bez
    komentarza.
    Co do idei Twojej odpowiedzi, założę się że każdy średnio myślący może
    założyć choćby jutro konto w MBanku na kogo chce i jak chce. Mam tam konto
    i nikt nie weryfikował moich danych w _żaden_ sposób. W zwykłym banku to
    jeszcze w dowód patrzą, w Intelligo też musisz sobie dowód podrobić bo
    kurier sprawdzał a tu co? ksero z napisem stwierdzam zgodność z oryginałem.
    Sksreować mogę sobie co chcę, ba na kompie skana poprzerabiam, sksereuję
    dla lepszego widoku i huzia, mam jutro konto na np Twoje imię i nazwisko.

    > To jeszcze tylko firmy Ci zostały. Rzeczywiście drobiazg. :->
    rzeczywiście wieeeeelki problem. Jak się chce to sie zrobi, jak się nie
    chce to nic się nie da zrobić.

    PS. Nie jest moją intencją nikogo do niczego przekonywać, wlazłem sobie
    tutaj poczytać jak to jest, wyraziłem jako klient swoje zdanie na jeden
    temat nic więcej. To co Ty sobie wyobrażasz, to co dla Ciebie jest wielkim
    problemem mnie nie przekonuje, to, że zaczynasz mnie obrażać swiadczy tylko
    o Tobie. Tak z ciekawości pracujesz w banku?

    lekko ozięble pozdrawiam

  • 19. Data: 2004-07-06 12:24:38
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jerry vel Szkodnik wrote:

    [...]

    > Naprawdę uważasz, że to takie skomplikowane? W nazwyczajniejszej bazie mogę
    > porządnie przefiltrować i porównać dane, a Ty mówisz, że to problem?

    Napisz algorytm a my go tu sobie potestujemy. Do tego czasu jest to
    Twoje głębokie przekonanie i nic więcej.

    > tAA wiem. Takie truizmy mnie nie jarają.

    Owszem . pojawiły sie na Twoim koncie pieniądze które Ci się nie należą.
    Ty je wydałeś. Wiesz może co to bezpodstawne wzbogacenie?

    > No i? Co to wnosi? To też powinien być mój problem? Drugiej strony czy może
    > banku?
    Twój.

    > Pytam się skoro wystarczy nr to po co cała reszta?
    Dobre pytanie. Zaszłość historyczna po czasach przed NRB ? Wcale bym się
    nie zdziwił gdyby za jakiś czas zaczęto operować tylko numerami konta +
    tytuł przelewu

    [...]

    > Wiem o tym. Tak jak pisałem przeprowadzałem się kilka razy, co nie
    > przeszkadzało mi mieć porządku w tym temacie.

    Ja też. Aż trafiłem na na przypadek, ze mi ginie sporo przesyłek. A
    poza tym znowu zbaczasz. Mam wrazenie, ze wyznajesz pogląd, ze jesli
    ktoś ma adres korespondencyjny <> adresu zameldowania/siedziby to ma
    nieporządek. A to jest hmmm .... uproszczony model świata.

    > Współczuję.

    > Nie lubie jak ktoś się odzywa do mnie w ten sposób. Sam na razie nie
    > przedstawiłeś żadnych rzeczowych argumentów, że to co mówię jest
    > niwykonalne bądź niepotrzebne.
    Wykonalne jest. Technologią miliona chińczyków. Pytanie czy warto. I to
    Ci usiłuję cały czas uświadomić.

> [...]

    > i nikt nie weryfikował moich danych w _żaden_ sposób. W zwykłym banku to
    > jeszcze w dowód patrzą, w Intelligo też musisz sobie dowód podrobić bo
    Każdy średnio myślący może wzięć dowwód od słupa z centralnego (czy
    nawet samego słupa ) i na niego założyć konto. Tylko co z tego.
    > kurier sprawdzał a tu co? ksero z napisem stwierdzam zgodność z oryginałem.
    Erm. o Porządnym sprawdzeniu to mogę mówić gdy otwierałem konto
    lokacyjne w Rajfim. To pamiętam. I NOrdei.
    Jak to wyglądało Inteligo, to nie pamiętam.
    Natomiast w przypadku Xeliona, i jeszcze czegoś (kurcze, za dużo tych
    kont było :-) ) kurierowi wystarczył podpis, nie musiałem nawet dowwodu
    pokazywać.

    > rzeczywiście wieeeeelki problem. Jak się chce to sie zrobi, jak się nie
    > chce to nic się nie da zrobić.
    To zrób.

> [...]
    > problemem mnie nie przekonuje, to, że zaczynasz mnie obrażać swiadczy tylko
    > o Tobie. Tak z ciekawości pracujesz w banku?
    Netykieta nakazuje poczytać grupę przez jakiś czas zanim się zacznie na
    nią pisać. Gdybyś to zrobił znałbyś odpowiedź.....

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 20. Data: 2004-07-06 12:50:46
    Od: Jerry vel Szkodnik <n...@p...onet.pl>

    Kamil Jońca naklikał posta o treści następującej:

    > Napisz algorytm a my go tu sobie potestujemy. Do tego czasu jest to
    > Twoje głębokie przekonanie i nic więcej.
    Mam swoją pracę, dziękuje. Co do przekonań to również twoje jest tylko
    przekonaniem, że się nie da. Zgadza się?

    > Owszem . pojawiły sie na Twoim koncie pieniądze które Ci się nie
    > należą.
    > Ty je wydałeś. Wiesz może co to bezpodstawne wzbogacenie?
    Wiesz co powinnienem napisać coś co napisałeś mi. Napisz mi jeszcze, że
    powininem codziennie sprawdzać saldo i dokładnie czytać duplikaty
    przelewów. Sam sobie zaprzeczasz-przecież nr się zgadzał nie?

    > Twój.
    Dlaczego?

    > Dobre pytanie. Zaszłość historyczna po czasach przed NRB ? Wcale bym
    > się nie zdziwił gdyby za jakiś czas zaczęto operować tylko numerami
    > konta + tytuł przelewu
    Według mnie tak już jest, a reszta to pic na wodę.

> [...]
    > ktoś ma adres korespondencyjny <> adresu zameldowania/siedziby to ma
    > nieporządek. A to jest hmmm .... uproszczony model świata.
    Zostawiam bez komentarza bo to ty zacząłeś o tym nie ja. Poza tym gdzie
    zbaczam??? Dopatrujesz się zawsze nie tego co chcę napisać. Czy jak ciężko
    piszę? Miałem przez jakiś czas dwa adresy jeden zameldowania, jeden
    korespondencyjny, oba różne i w niczym mi to nie przeszkadzało, nie miałem
    z tym problemów itd, jak ty masz to się przemelduj.

    > Wykonalne jest. Technologią miliona chińczyków. Pytanie czy warto. I
    > to Ci usiłuję cały czas uświadomić.
    Nie odpowiadaj mi już na to pytanie bo znam twoją odpowiedź. Po prostu się
    zastanów czy porównanie adresów bądź bardziej ogólnie większa weryfikacja
    przelewów jest niewykonalna? tak wiem jest niewykonalna....

> [...]
    > Natomiast w przypadku Xeliona, i jeszcze czegoś (kurcze, za dużo tych
    > kont było :-) ) kurierowi wystarczył podpis, nie musiałem nawet
    No i właśnie przyznałeś mi racje kiedyś weryfikowali, dziś przestaja,
    niedługo nic nie będą chciali(oczywiście przesadzam aby podkreślić powagę
    sytuacji), a mi odpisałeś że bredzę? Lubisz po prostu sie spierać.

    > To zrób.
    Nie jestem pracownikiem banku i nie mam zamiaru cokolwiek komukolwiek robić
    mam swoje zajęcia i dziękuję. OK Może lepiej napisz do banku zróbcie, a nie
    mnie się przyczepiłeś.

    > Netykieta nakazuje poczytać grupę przez jakiś czas zanim się zacznie
    > na nią pisać. Gdybyś to zrobił znałbyś odpowiedź.....
    Kilka znalazłem dziękuje, grupę sobie poczytałem. Co do netykiety to
    nakazuje również ciąć posty i porawnie cytować... przygadał kocioł
    garnkowi...