    From: Jerry vel Szkodnik <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew ze zlym adresem
    Date: 6 Jul 2004 10:40:16 GMT

    Kamil Jońca naklikał posta o treści następującej:
    [...]
    > Dlaczego ? Konto się zgadza ? Zgadza.
    Ale właścicel konta się nie zgadza. Już chyba pod tym względem przekaz
    pocztowy bezpieczniejszy. ;)

    > To jeszcze tylko powiedz kto miałby płacić za owo ręczne ksiegowania?
    I tak płacę i tak płacę, a w złą czy tragiczna sytuację banków nie wierzę i
    tyle. Poza tym spokojnie można automat ustawić na porównywanie danych, ja
    problemu większego nie widzę.

    > No i ? To chyba normalne, że osszustwo zgłaszasz na policję (modulo
    > prędkość działania policji, choć ostatnio słyszałem, że przestepstwa
    > związane z allegro są jakby szybciej załatwiane niż kiedyć) Tu
    > problemem może być błędne koło, opisywane parokrotnie i to pewnie
    > powinno być zmienione (o ile już nie jest)
    Ale ja piszę o nazwyczajniejszej w swiecie pomyłce, niczym więcej. Oszustwo
    OK wiem, że muszę iść na Policję, ale pomyłka to co innego, jak się walnę i
    prześlę nie wiem komu to też tylko Policja ;(

    > A po co te pieniądze ruszałeś?
    Jest tak, że mam sporo różnych wpływów na konto. Jest to wspólne konto moje
    i żony i jeżeli widzę wynagdrodzenie za maj to nie klikam i nie sprawdzam
    czy na pewno dobrze zaadresowane, a w normalnym podglądzie nie pisze dla
    kogo więc czemu miałbym nie korzystać z pieniędzy na koncie? Właśnie oo tym
    piszę banki powinny brać odpowiedzialność za to co i w jaki sposób
    przesyłają. Prawda jest taka, że nikt za nic nie odpowiada a jak coś wyłazi
    to wszyscy umywają ręce.(hint- sprawa oszstw przez podstawione osoby w PKO
    i Millenium. PKO chociaż sie przyznało i oddało)

    > Ile masz lat i ile razy sie przeprowadzałeś? A jeśli ja chcę dostawać
    > pocztę na adres firmy w której pracuję ? A jeśli poczta kradnie
    > przesyłki i kupiłem sobie skrytkę pocztową? Adres korespondencyjny nie
    > wynika tylko z "niezameldowania" się.
    Ale kombinujesz, co ma kradzenie przez pocztę przesyłek do danych
    właścicela konta. Niedługo dojdzie do tego, że zechcemy kont przez telefon
    na zasadzie
    "Chciałem załozyć konto"
    "Proszę oto nr XXXXXXXXXXXXXXXXXX"
    "Dziękuję"
    dopiero będzie raj, chociaż jak dla mnie to w MBanku już tak jest. Do
    pewnego momentu oszust musiał się wykazać, teraz mają tylko łatwiej.

    Co do odpowiedzi na Twoje pytanie przeprowadzałem sie 5 razy, mam 29l i nie
    miałem problemu, ani z aktualizacja danych, ani adresami
    korespondencyjnymi, ani z podawaniem bankom imienie nazwiska peselu itd. Po
    coś te dowody osobiste w końcu są. Jako uczciwy człowiek nie boję się
    takich rzeczy, dowód zawsze mam przy sobie i jak ktoś chce to go okazuję.
    Jak dla mnie cała ta fobia o danych adresowych to jakiś wymysł tylko do
    końca nie wiem czyj. OK niech pilnują danych, niech za nie odpowiadaja, ale
    niby czemu mają nie dostać, bądź wymagać moich danych. Mówię tu o bankach.

    > Ależ ja nie mam nic przeciwko podawaniu swoich danych. Tyle tylko, że
    > one praktycznie nie nadają sie do identyfikacji beneficjenta przelewu.
    A przecież trochę dobrej woli i mogłyby słuzyć wszystkim uczciwym i nie
    widzę tu problemów natury technicznej. Skoro można ujednolicić i
    ustandaryzować nr rach. to jaki problem ustandaryzować dane właściciela na
    zasadzie najpierw imie, nazwisko, potem ulica itd. Skoro nr trzeba uważnie
    wpisywać to i imię i nazwisko też można uważnie wpisać.

    Jerry vel Szkodnik

    http://www.nosugaradded.pulsnet.pl
    http://www.nosugaradded.prv.pl