    From: Kamil Jońca <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew ze zlym adresem
    Date: Tue, 06 Jul 2004 12:16:40 +0200

    Jerry vel Szkodnik wrote:

    > Kamil Jońca naklikał posta o treści następującej:

    > Adres może jeszcze co? Poza tym nie piszę o odrzucaniu tego samego nazwiska
    > przy braku drugiego imienia bądź w ogóle imienia, ale uważam że jeśli
    > napisałbym Twój nr konta a w odbiorcy Kaczor Donald, Rysunkowa 5, Hollywood
    Dlaczego ? Konto się zgadza ? Zgadza.

    > to nie powinnieneś dostać tych pieniędzy i wiem, że kiedyś tak było, może
    > ręcznie księgowali, może trwało dłużej, ale przy pomyłce łatwiej było o
    > zwrot, terraz pomijając oszustwa przez zwykły przypadek zdaża się, że ktoś
    [ort] zdarza
    > wysyła coś gdzie nie powinno być wysłane a bank oczywiście się wypina. Z
    To jeszcze tylko powiedz kto miałby płacić za owo ręczne ksiegowania?

    > bankami mam tyle wspólnego, że mam konto nie interesują mnie ich sprawy z
    > księgowaniem ręcznym czy automatycznym, dla mnie jako klienta liczy się
    > możliwość odzyskania niesłusznie zapłaconych bądź omyłkowo wpłaconych
    > pieniędzy. Wysłałem na konto oszusta przez przypadek, bank nawet nie ma
    > zamiaru powiedzić kto jest właścicelem konta, aby odzyskać omyłkowo
    > wpłacone pieniądze muszę iść na Policję.
    No i ? To chyba normalne, że osszustwo zgłaszasz na policję (modulo
    prędkość działania policji, choć ostatnio słyszałem, że przestepstwa
    związane z allegro są jakby szybciej załatwiane niż kiedyć) Tu problemem
    może być błędne koło, opisywane parokrotnie i to pewnie powinno być
    zmienione (o ile już nie jest)

    Inna sprawa dostałem kiedyś
    > niesłuszne pieniądze i po dwóch miesiącach ktoś się zorientował, ze nagle
    > mam oddać, na pytanie dlaczego usłyszałem pomyłka i weź i znajdź nagle kasę
    > na oddanie?
    A po co te pieniądze ruszałeś?

    > Ta każdy ma swój punkt widzenia. Ja mam swój i nie widzę problemu w podaniu
    > dobrych i pełnych danych-czego mam się bać lub wstydzić.? Dlaczego się nie
    > zameldować i mieć jeden adres? Szukać dziury można zawsze. Ja stoję na
    Ile masz lat i ile razy sie przeprowadzałeś? A jeśli ja chcę dostawać
    pocztę na adres firmy w której pracuję ? A jeśli poczta kradnie
    przesyłki i kupiłem sobie skrytkę pocztową? Adres korespondencyjny nie
    wynika tylko z "niezameldowania" się.

    > stanowisku, że powinna być większa weryfikacja danych.

    Ależ ja nie mam nic przeciwko podawaniu swoich danych. Tyle tylko, że
    one praktycznie nie nadają sie do identyfikacji beneficjenta przelewu.
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl