  • 1. Data: 2004-07-05 14:10:13
    Temat: Nordea Solo - porażka
    Od: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>

    Witam!

    Jestem klientem byłego LG Petro, którego wchłonęła Nordea. Niestety - ten bank
    to porażka.
    Sytem Solo to jakaś proteza - coś rozpoczęto i nigdy nie dokończono.
    Funkcjonalność tego cudu myśli informatycznej i bankowej jest mierna.

    Oto przykłady:

    1) Przelewy z datą przyszłą i przerwy techniczne
    Nie wiedzieć czemu w opcji "polecenie przelewu" nie ma rubryki na wpisanie
    daty - po prostu przelewy można robić tylko z datą bieżącą.
    Jeśli ktoś chce ustawić przelew z datą przyszłą, może to zrobić (jeśli wie)
    ustawiając zlecenie stałe z tym samym terminem początkowym i końcowym
    realizacji (ciekawe rozwiązanie - nieprawdaż?). To wszystko jest jeszcze
    błahostką - problem zaczyna się wtedy, gdy chcecie to jednorazowe "zlecenie
    stałe" zdefiniować np. o godz. 23. Wtedy okazuje się, że "trwa przerwa

    echniczna" i "nie można wykonywać operacji aktywnych". Od jakiegoś czasu jest

    wyjaśnienie w helpie, co należy rozumieć przez "operacje aktywne". Nie ma
    natomiast informacji w jakich godzinach są te przerwy (z doświadczenia wynika,
    że w zasadzie codziennie między 22 a 6). Inna ciekawostka bardzo ułatwiająca

    racę w systemie Nordeasolo, to niemożność zdefiniowania "zlecenia stałego" w

    dniu wolnym na najbliższy dzień roboczy, np. w niedzielę nie można zdefiniować
    na poniedziałek, bo system twierdzi, że podana data jest nieprawidłowa
    (rzekomo musi być w przedziale od wtorku)... Krótko mówiąc - nie można w
    niedzielę (nawet przed przerwą techniczną) ustanowić polecenia przelewu z datą
    poniedziałkową :/

    2) Kredyt hipoteczny - internetowa obsługa spłat

    Ogromną zaletą LG była możliwość internetowej obsługi rachunku kredytowego.
    Mam kredyt hipoteczny w USD z ratami malejącymi. W systemie LG miałem wgląd on-
    line do salda rachunku i wiedziałem w każdej chwili ile wynosi najbliższa rata
    w USD. Dodatkowo bezproblemowo mogłem dokonywać spłat, gdyż system był tak
    skonstruowany, że podawałem kwotę w USD i automatycznie przeliczała się ona po
    bieżącym kursie na PLN, więc nawet nie musiałem szukać tabeli kursów itp. W
    NordeaSolo jest czarna dziura - nie mam żadnych danych o kredycie :-( Zdarzyła
    mi się sytuacja taka, że zalogowałem się w dniu zapadalności raty, z niemałym
    trudem wyszukałem dane o kursie $, przeliczyłem na kalkulatorze i
    zrealizowałem przelew na taką kwotę w USD, jaka wynikała z ostatniego aneksu
    do umowy kredytu. Następnego dnia dzwoni pani z oddziału i mówi mi, że
    niestety przelałem za mało. Okazało się, że ok. 10 dni wcześniej zmieniono
    oprocentowanie. Nikt mnie o tym nie powiadomił pisemnie, telefonicznie, na
    stronach www nie ma w ogóle informacji na ten temat. Przelałem brakującą
    niewielką kwotę, ale zastrzegłem, że mają ją zaksięgować tak, jakbym zapłacił
    w terminie (bez karnych odsetek), bo nie poczuwam się do winy. I tak się
    stało. Ponieważ system Solo nadal nie działa jak należy (nie ma informacji o
    kredytach), złożyłem więc zlecenie stałe obsługi tego kredytu przez
    pracowników oddziału Nordea. Uważam jednak, że nastąpiła zamiana przysłowiowej
    siekierki na kijek - bo system LG był znacznie funkcjonalniejszy...
    A generalnie zauważyłem nastawienie na to, że klienci będą wpłacali jakieś
    okrągłe kwoty w PLN, nieco wyższe niż niezbędne. A taki ktoś jak ja, kto chce
    mieć porządek i spłacać kredyt dokładnie zgodnie z harmonogramem jest dla nich
    dziwny.

    3) Powiadomienia SMS

    Jakiś czas temu uruchomiono powiadomienia SMS o niektórych operacjach. Moim
    zdaniem jest to zupełny niewypał. Ok. godz. 8 rano przychodzi SMS z
    informacją, że "wykonano przelew na kwotę>200 PLN" - żadnych szczegółów...
    Przecież w tym samym SMSie mogłyby być konkrety (tak jak np. w Inteligo). Brak
    też możliwości otrzymywania SMSów z powiadomieniami o przelewach na mniejsze
    kwoty. SMSy przychodzą o stałej porze (ok. godz. 8 rano), a więc najczęściej
    jest to odtwarzanie faktów z poprzedniego dnia!

    4) Poziom "indywidualnych doradców"

    Przy pomocy wewnętrznego systemu @ można zgłaszać swoje problemy i uwagi
    obsłudze. Niestety - poziom personelu jest żenujący - proszę zobaczyć jeden z
    takich @: http://rotfl.lhs.pl/Petka/nordea.jpg
    Odpowiedzi udzielane przez nich (zarówno @ jak i telefonicznie) najczęściej
    nie wnoszą nic do sprawy - "będzie to uwzględnione w
    przyszłości", "informatycy nad tym pracują" itp. Prośby o zamieszczenie np.
    jawnej informacji o tym, w jakich godzinach są "przerwy techniczne" są
    ignorowane.
    W jednym z postów na tej liście ktoś słusznie zauważył, że personel
    "marmurowych" oddziałach LG był sympatyczny i raczej dobrze zorientowany. Po

    fuzji z Nordeą widzę, że nawet pracownicy odczuwają zmianę na niekorzyść i
    męczą się z Solo :/

    5) Infolinia operacyjna

    Niestety - funkcjonuje także tylko w określonych dniach i godzinach (chodzi mi
    nie o serwis automatyczny, lecz o kontakt z operatorem). Myślę, że poważny
    bank powinien jednak zatrudniać kogoś całodobowo. No ale może mam za wysokie
    wymagania ;-)

    6) Wpadka z "przesyłką startową"

    Na przesyłkę startową do Nordea Solo czekałem 2 miesiące (tak!). Nawalił
    badziewiasty "Mastelink" ale Nordea nie potrafiła skutecznie u nich
    interweniować:/ Moje interwencje w Masterlinku przypominały filmy Barei
    (korespondencja z jakimś kierownikiem marketingu):
    Ja: Nie otrzymałem przesyłki (moje dane, nadawca: Nordea)
    Masterlink: Proszę podać numer przesyłki.
    Ja: Nie mam numeru przesyłki, bo jestem odbiorcą.
    Masterlink: To skąd my mamy wiedzieć, że pan na pewno jest odbiorcą?
    Ja: A po co miałbym się pytać o cudzą przesyłkę?
    (...)
    W końcu po 2 miesiącach dostałem przesyłkę. Jak poznałem jej numer, to
    zajrzałem sobie do systemu lokalizacji przesyłek na www Masterlinka. Okazało
    się, że przesyłka była w moim oddziale Masterlinka następnego dnia, a potem
    przekładano ją codziennie z magazynu do sortowni i vice versa (łacznie ok.
    70x). Ręce opadają :-(
    Masterlink do niczego się nie poczuwał. Roszczenia może zgłaszać nadawca, albo
    odbiorca jeżeli ma cesję praw. No jakoś nie bardzo wyobrażałem sobie
    załatwienie cesji praw Nordei, szczególnie w okresie reklamacyjnym 7 dni... :/
    A przecież to ja poniosłem szkodę, bo przez 2 miesiące nie miałem karty
    bankomatowej.

    Reasumując: raczej nie polecam zakładania konta w Nordei (ani korzystania z
    usług Masterlink). Ja wycofam się z chwilą wprowadzenia opłat dla klientów d.
    LG (na razie - w promocji - do końca roku nadal gratis). No chyba, że coś się
    wreszcie zmieni na lepsze...

    A jakie są Wasze doświadczenia i opinie na temat Nordea Solo?

    Pozdr.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2004-07-05 17:03:31
    Temat: Re: Nordea Solo - porażka
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Hubert123 <h...@b...poczty.pl> wrote:
> [...]
    > Sytem Solo to jakaś proteza - coś rozpoczęto i nigdy nie dokończono.
    > Funkcjonalność tego cudu myśli informatycznej i bankowej jest mierna.

    Ale i tak lepsza niż byłego LG, miałem konto LG, to żygać mi się
    chciało, nic nie działało właściwie, przeładowane jakimś ciężkimi i
    nieporawnymi skryptami, waliło mi się to tak że może ze dwa razy się
    zalogowałem. A gdy przyszła Nordea, to w porównaniu z tamtym system
    miód - mogę pod tekstowym ELinksem używać, jak Inteligo! No i używam
    sobie.

    > 3) Powiadomienia SMS

    Inteligo rulez, w żadnym innym banku nie ma użytecznych powiadomień.

> [...]
    > jawnej informacji o tym, w jakich godzinach są "przerwy techniczne" są

    A mnie odpisali dokładnie i konkretnie, i umieściłem to na stronie:
    http://www.miernik.ctnet.pl/money/bank_acc_param-pl.
    po.php
    Patrz w kolumnie internal_online.

    I w ogóle pisałem maile do prawie wszystkich banków, i poziom Nordea
    jest powiedzmy w górnych 20% użyteczności odpowiedzi.

> [...]
    > bank powinien jednak zatrudniać kogoś całodobowo. No ale może mam za wysokie

    A po co w ogóle dzwonić do banku?
    Można maila napisać - taniej i przynajmniej ma się na piśmie.

    > A jakie są Wasze doświadczenia i opinie na temat Nordea Solo?

    Znajdźmy najlepsze banki w polsce metodą eliminacji.
    Bedę po kolei wykreślać banki które mają niedopuszczalne wady, takie
    że można je od razu skreślić.

    Fortis - system internetowy niezgodny ze standardami, zakłada że pod
    systemem operacyjnym jest coś takiego jak stacja dysków A:, trzeba
    strasznie nakombinować by pod systemem operacyjnym gdzie tego nie ma
    odpalić. Poza tym http://osiolki.net/osiolek/fortisbank
    SKREŚLONY.

    KredytBank - http://osiolki.net/osiolek/kb24
    SKREŚLONY

    Citibank - logowanie jednym hasłem - jakiś dowcip
    SKREŚLONY

    Lukas Bank - karta nie jest online względem rachunku, brak 3 sesji
    wychodzącej ELIXIR, saldo trzeba sobie odświeżać guzikiem
    SKREŚLONY

    ING - przez internet tylko 1 sesja ELIXIR, 3 sesja księgowana
    następnego dnia rano dopiero, przelewy wewnętrzne tylko pon-pt 8-19
    SKREŚLONY

    Pekao - na 1 sesję trzeba wysyłać poprzedniego dnia, 3 przychodząca
    księgowana następnego rano, PINu karty nie można zmienić
    SKREŚLONY

    Millennium - logowanie tylko 2 hasłami, wciąż mało bezpieczne,
    system blokuje przeglądarki po User-Agencie
    http://osiolki.net/osiolek/millenet
    SKREŚLONY

    VW Bank - karta nieonline względem rachunku
    SKREŚLONY

    DB PBC - przelewy wewnętrzne tylko co godzinę i tylko w dni powsz 8-18
    SKREŚLONY

    Co nam zostaje:
    Investbank - nic nie wiem
    Raiffaisen - przelewy też jak w Pekao, o karcie nie wiem, może jako tako
    BPH - tak sobie przelewy wewnętrzne chodzą tylko 5 dni w tyg, a w Nordei 7
    BZWBK - podobnie jak w Nordei ale 2 razy drożej, nie wiem jak przelewy wew
    Integrum - PINu do karty nie idzie zmienić

    Co zostaje na końcu:
    Inteligo, Nordea, Multibank, mBank

    Najlepszym bankiem w polsce jest Inteligo ze względu na
    niewyeliminowanie z powodów wyżej, natychmiastowe SMSy, oraz
    bezprzecznie najbardziej fukncjonalny a jednocześnie przyjemny i lekki
    w obsłudze interface www, w żadnym banku nie ma tylu opcji naraz -
    dowolna ilość subkont i kart, zmiana PIN do kart przez WWW, anulowanie
    przelewu możliwe aż do godziny jego wysłania do KIR, jedyny bank gdzie
    można mieć nielimitowane wypłaty gotówkowe z karty, itd długo by
    wymieniać.

    Na drugim miejscu bym umieścił Multibank i Nordea za obsługę konta
    walutowych, tanie przelewy walutowe, i brak wyżej wymienionych wad

    No i w dalszej kolejności mBank.

    A dalej wszystkie inne.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 3. Data: 2004-07-05 18:29:17
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Najlepszym bankiem w polsce jest Inteligo ze względu na

    ;)))))))
    A nie zapomniałeś dodać "według mnie?" ;))

> [...]
    > przelewu możliwe aż do godziny jego wysłania do KIR, jedyny bank gdzie
    > można mieć nielimitowane wypłaty gotówkowe z karty, itd długo by

    Mnie na przykład nie interesują: zmiana PINu, subkonta czy anulowanie
    przelewów. Limit wypłat w mBanku dla mnie również wystarczający. Natomiast
    skreśliłbym Inteligo za płatne przelewy i brak "prawdziwych " zleceń stałych
    (a może są?).

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    GG 9304589

  • 4. Data: 2004-07-05 18:36:31
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 5 Jul 2004 20:29:17 +0200, w <ccc6mb$m2o$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Maciej
    Loret" <m...@p...pl> napisał(-a):

    > Mnie na przykład nie interesują: zmiana PINu, subkonta czy anulowanie
    > przelewów.

    _Potencjalnie_ nie interesuje. Bo może okazać się przydatne.

    > Limit wypłat w mBanku dla mnie również wystarczający. Natomiast
    > skreśliłbym Inteligo za płatne przelewy i brak "prawdziwych " zleceń stałych
    > (a może są?).

    A w mBanku to są bezpłatne, tak? :)

  • 5. Data: 2004-07-05 18:46:12
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    >_Potencjalnie_ nie interesuje. Bo może okazać się przydatne.

    Wiele rzeczy może być przydatne...

    >A w mBanku to są bezpłatne, tak? :)

    Nie. Ale z mBanku do PekaoSA, to ja mogę dosyć łatwo przelać bezpłatnie i
    online (prawie) ;)

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    GG 9304589

  • 6. Data: 2004-07-05 19:35:28
    Temat: Re: Nordea Solo - pora??ka
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Maciej Loret <m...@p...pl> wrote:

    > ;)))))))
    > A nie zapomniałeś doda?? "według mnie?" ;))

    A ktoś twierdzi inaczej?
    Jakieś argumenty?
    Nie powiedziałem najtańszy przecież. Ale drogi też nie jest, a
    współczynnik jakości do ceny ma na pewno najlepszy.

    Mogę ewentualnie dodać "do prowadzenia ROR" bo nie brałem pod uwagę
    produktów kredytowych bo z nich nie korzystam.

    > Natomiast skre??li??bym Inteligo za p??atne przelewy

    Za jakość się płaci.

    > i brak "prawdziwych " zlece?? sta??ych (a mo??e s???).

    Ustalasz nowe zlecenie stałe.
    Stałe zlecenia ułatwiają regularne opłacanie rachunków, których kwota i data nie
    zmieniają się, np.: czynsz, abonament telewizyjny czy raty kredytu. Zaplanowane
    stałe zlecenia są prezentowane na liście przelewów oczekujących.
    Z rachunku [ROR || 46,74____] ? wymagane
    ___ _________ ____________________ ?
    Numer rachunku odbiorcy wymagane

    [ o ] Pobierz dane z listy odbiorców
    Imię i nazwisko (nazwa) ____________________________________ wymagane
    odbiorcy
    ____________________________________
    Adres odbiorcy ____________________________________
    ____________________________________
    Tytuł zlecenia ____________________________________
    ____________________________________
    ____________________________________
    ____________________________________
    Kwota ________ , 00_ Waluta [PLN] wymagane
    Data pierwszego wykonania [2004] [07] [05]
    zlecenia
    Częstotliwość wykonywania Co 1__ wymagane
    zlecenia [???????????????????????????????????????????????????
    ????????????????????
    Jeśli nie chcesz określić dat??? dzień ???ędzie je
    realizował z określoną przez ??? miesiąc (na wskazany wcześniej dzień) ???dy usuniesz
    zlecenie z listy przelewów oc??? miesiąc (ostatniego dnia) ???
    Data końca zlecenia (??? tydzień ??? wymagane
    (???????????????????????????????????????????????????
    ????????????????????
    [ OK ] [ Anuluj ] Wyczyść

    Konto Inteligo jest prowadzone przez PKO Bank Polski

  • 7. Data: 2004-07-05 19:47:48
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > A ktoś twierdzi inaczej?

    Gdzieś to umieściłeś w swoim poście?

    > Nie powiedziałem najtańszy przecież. Ale drogi też nie jest, a
    > współczynnik jakości do ceny ma na pewno najlepszy.

    Rzecz względna.

    > Mogę ewentualnie dodać "do prowadzenia ROR" bo nie brałem pod uwagę
    > produktów kredytowych bo z nich nie korzystam.

    Ja też. Kredyty są tak drogie, że wolę pożyczyć od kogoś znajomego na 10%
    rocznie - on ma niezłą lokatę a ja kredyt;))

    > Za jakość się płaci.

    Jak napisałem coś takiego o PekaoSA, to mnie tu mało nie zlinczowali ;))

    > Ustalasz nowe zlecenie stałe.

    To co opisałeś niżej, a ja wyciąłem to masz w każdym (chyba) banku. Ja
    pisałem o zleceniach, w których "nie znasz dnia ni godziny". Możesz wyjechać
    na rok z kraju i jeśli będziesz miał środki na koncie, to niczym więcej się
    nie martwisz ;) Ja właśnie za to + nieźle rozmieszczone bankomaty płacę
    PekaoSA. Jeśli te zlecenia stałe znikną, to się chyba pożegnamy ;))

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    GG 9304589

  • 8. Data: 2004-07-05 21:43:32
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Maciej Loret <m...@p...pl> wrote:

    > To co opisa??e?? ni??ej, a ja wyci????em to masz w ka??dym (chyba) banku. Ja
    > pisa??em o zleceniach, w których "nie znasz dnia ni godziny". Mo??esz wyjecha??
    > na rok z kraju i je??li b??dziesz mia?? ??rodki na koncie, to niczym wi??cej si??
    > nie martwisz ;) Ja w??a??nie za to + nie??le rozmieszczone bankomaty p??ac??
    > PekaoSA. Je??li te zlecenia sta??e znikn??, to si?? chyba po??egnamy ;))

    Ty mówisz o poleceniu zapłaty?
    To jest w Inteligo też. Jak i w każdym banku chyba.

  • 9. Data: 2004-07-06 05:03:00
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Ty mówisz o poleceniu zapłaty?

    Nie.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    GG 9304589

  • 10. Data: 2004-07-06 06:14:40
    Od: Jarek Dukat <p...@s...xx>

    Miernik wrote:

    > Konto Inteligo jest prowadzone przez PKO Bank Polski

    No wlasnie.... SKRESLONY :)

    Pozdr.
    JD