  • 21. Data: 2017-04-30 08:02:20
    Temat: Re: Płatność kartą
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-04-29 o 18:59, pueblo pisze:

    > "W jaki sposób można się zabezpieczyć żeby osoba której przekazywałem te
    > informacje nie wykorzystała z tej wiedzy bez mojej zgody"
    > Na coś takiego bym nie poszedł chociaż mam przekonanie, że tenże agent
    > nie byłby tak głupi, żeby zrobić jakiś przekręt, ale po co kusić los.

    No właśnie nie podaję tych danych byle komu.

    > Pamiętasz temat? Bo coś nie mogę uwierzyć. Kiedyś nie mogłem zapłacić
    > przez internet właśnie dlatego, że zapomniałem o ustawionych limitach na
    > takie transakcje - więc działa.

    Działa jak to już ktoś napisał w tym wątku na blokady.

  • 22. Data: 2017-04-30 23:00:29
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia 28 Apr 2017 17:50:43 GMT, pueblo napisał(a):

    > Możesz sobie teraz w bankowosci internetowej ustawiś limit transkcji
    > internetowych na 1 zł i ilość 1, a przed i po każdym zakupem przez
    > internet to zmieniać.

    Optymista :)
    W odpowiedzi na reklamację dowiesz się potem, że "Autoryzacja transakcji
    zostałą do nas przesłana jako zakup przy użyciu karty za granicą. System
    autoryzacyjny banku nie ma wpływu na to, jakiego formatu przesyłane są
    zapytania autoryzacyjne"

    --
    Yakhub

  • 23. Data: 2017-05-03 14:13:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    pueblo <n...@n...pl> writes:

    > Rozumiem, że piszesz o transakcjach przez internet. To podaj takie
    > miejsca. Jeszcze nie spotkałem się, żeby płatność była obsługiwana
    > bezpośrednio przez jakiś system sprzedawcy. Zawsze był to jakiś pośrednik
    > np. Payu.

    Na tzw. Zachodzie jest to norma. Zarówno w przypadku dużych sklepów, jak
    i małych (i np. hoteli itp).
    "Wklepywanie" danych karty do zwykłego terminala to także norma.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 24. Data: 2017-05-03 14:15:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > - jakiś czas temu była tu informacja, że na wydruku dla sklepu jest
    > cały numer karty,

    Może tak być, bo kwity są nie tylko "podkładką" w przypadku ew.
    chargebacku, ale także są kopią danych, gdyby np. terminal się zepsuł
    (razem z danymi).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 25. Data: 2017-05-03 14:19:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    pueblo <n...@n...pl> writes:

    > Przecież mi nie chodzi o paranoję. Uzywam karty w sklepach i w
    > internecie. Po prostu liczę na to że w internecie jest to zabezpieczone i
    > nikt nie wykorzysta tych danych(bo zakładam że nikt nie ma do nich
    > dostępu),

    Taaak, jasne.

    > a stacjonarnie nie sądzę żeby ktokolwiek miał szansę odczytać
    > komplet danych.

    A co to jest komplet danych? Numer karty + data + CVC2/CVV2?
    Czy komplet danych ze scalaka, np. takich, których ów scalak w założeniu
    nigdy nie wysyła na zewnątrz?

    > Natomiast nie dałbym nikomu do ręki karty, żeby z nią coś
    > robił, ani nie podawał mu wszystkich danych, żeby sobie wklepał przy
    > jakiejś płatności.

    A jak płacisz w sklepach "stacjonarnych"? W szczególności, w takich,
    które nie mają czytnika elektronicznego w pinpadzie?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 26. Data: 2017-05-03 17:02:59
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Krzysztof Halasa, 03 maj 2017 w news:m3bmra6sl6.fsf@pm.waw.pl
    napisałeś/aś:

    > Taaak, jasne.
    Rozumuję w bardzo prosty sposób - w kontekście startowego posta. Mogę
    płacić kartą w sklepach zbliżeniowo lub tradycyjnie przez terminal w
    sklepie, wypłacać w bankomatach. I tutaj naiwnie zakładam, że nikt
    niepowołany nie będzie mógł wykorzystać jakichkolwiek danych do
    wykonania później transakcji moją kartą. Nikt ze sklepu, nikt z
    pośrednika płatności. Liczę na to z różnych powodów, więc nie zakładam
    takiej sytuacji, tak jak nie zakładam, że jakiś pracownik banku
    "zniknie" moje pieniądze z mojego konta.

    > A co to jest komplet danych? Numer karty + data + CVC2/CVV2?
    > Czy komplet danych ze scalaka, np. takich, których ów scalak w
    > założeniu nigdy nie wysyła na zewnątrz?

    Dla mnie to nr, data, CVV, bo jeśli ktoś uzyska te dane, to może bez
    mojej wiedzy wykonać transakcję przez internet. Najbardziej
    niebezpieczne, bo o ile zgubienie karty zauważę dość szybko, to
    nieautoryzowane transakcje przez net mogę zauważyć po tygodniu.

    > A jak płacisz w sklepach "stacjonarnych"? W szczególności, w takich,
    > które nie mają czytnika elektronicznego w pinpadzie?
    Sugerujesz, że jakieś dane mojej karty zostają u sprzedawcy? Nie
    rozumiem, co to znaczy "nie mają czytnika w pinpadzie" Podaję kartę
    sprzedwcy, który ją wkłada do terminala, a ja w osobnym urządzeniu
    (pinpadzie) wklepuję pin? Nie przypominam sobie takiej sytuacji.
    No dobra, jakie dane, dla kogo dostępne i gdzie zostawia moja karta po
    płatności w np. Lidlu? Przecież nie CVV. Niech już mają numer karty.
    Czy to wystarczy, żeby ktoś mógł obciążyć moją kartę?

  • 27. Data: 2017-05-04 09:04:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    >https://www.sofort.com/pol-PL/kupujacy/sb/zakupy-on
    line-z-sofort-banking/
    >nie tak dawno ta firma (niemiecka a co!) miała tak że sie im tam
    >wpisywało wszystko. Tak, login i hasło do banku TEŻ!.

    >I w niemcowni to była norma!

    >Jak przyszli do nas to polacy ich na ziemie sprowadzili jak sie
    >okazało że chca oferowac tak idiotyczną usługe w naszym kraju.
    >ile to było? Rok, dwa temu?

    >tu arty troche starsze:
    >http://forsal.pl/artykuly/828721,niemiecki-sofort-k
    ontra-knf-walka-o-hasla-do-kont-moze-znalezc-final-w
    -sadzie.html

    No, ten sad to moze byc ciekawy od strony prawnej.
    Szczegolnie jak sie w to Unia wmiesza.

    >http://www.pcworld.pl/news/System-platnosci-Sofort-
    Jezeli-dbasz-o-bezpieczenstwo-to-lepiej-uwazaj,38284
    0.html
    >Ale cos mi sie po glowie kołacze ze nie az tak dawno te cyrki sie
    >odbywały :)
    >Pay pal tez takie pomysły uskutecznia/l:
    >http://antyweb.pl/paypal-prosi-o-login-i-haslo-do-k
    onta-bankowego-to-jakas-paranoja/

    http://kontomierz.pl/

    Choc w sumie ... jak na koncie ma sie glownie kredyty do splacenia, to
    moze nie ma sie czego bac :-)

    A czy to nie banki zaczely - jakies logowania przez Facebooka ? Czy
    wspolpraca nigdy do tego nie dociagnela, bo jesli chodzi o FB to ja
    jestem anty.

    J.

  • 28. Data: 2017-05-04 10:28:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-05-03 o 17:02, pueblo pisze:

    > Dla mnie to nr, data, CVV

    To może być widoczne na nagraniu z monitoringu (jeśli pracownik przed
    włożeniem karty w czytnik obróci ją na chwilę na drugą stronę).
    P.G.

  • 29. Data: 2017-05-04 11:32:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To może być widoczne na nagraniu z monitoringu (jeśli pracownik przed
    >włożeniem karty w czytnik obróci ją na chwilę na drugą stronę).

    Monitoring raczej nie ma takiej rozdzielczosci ... ale kamerki coraz
    mniejsze .

    Ewentualnie numer sie nagra, a CVV zapamieta.

    J.

  • 30. Data: 2017-05-04 14:18:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-05-04 o 11:32, J.F. pisze:

    > Monitoring raczej nie ma takiej rozdzielczosci ...

    A chciałem napisać monitoring++ :)
    P.G.