    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatność kartą
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Date: 03 May 2017 15:02:59 GMT

    Witaj Krzysztof Halasa, 03 maj 2017 w news:m3bmra6sl6.fsf@pm.waw.pl
    napisałeś/aś:

    > Taaak, jasne.
    Rozumuję w bardzo prosty sposób - w kontekście startowego posta. Mogę
    płacić kartą w sklepach zbliżeniowo lub tradycyjnie przez terminal w
    sklepie, wypłacać w bankomatach. I tutaj naiwnie zakładam, że nikt
    niepowołany nie będzie mógł wykorzystać jakichkolwiek danych do
    wykonania później transakcji moją kartą. Nikt ze sklepu, nikt z
    pośrednika płatności. Liczę na to z różnych powodów, więc nie zakładam
    takiej sytuacji, tak jak nie zakładam, że jakiś pracownik banku
    "zniknie" moje pieniądze z mojego konta.

    > A co to jest komplet danych? Numer karty + data + CVC2/CVV2?
    > Czy komplet danych ze scalaka, np. takich, których ów scalak w
    > założeniu nigdy nie wysyła na zewnątrz?

    Dla mnie to nr, data, CVV, bo jeśli ktoś uzyska te dane, to może bez
    mojej wiedzy wykonać transakcję przez internet. Najbardziej
    niebezpieczne, bo o ile zgubienie karty zauważę dość szybko, to
    nieautoryzowane transakcje przez net mogę zauważyć po tygodniu.

    > A jak płacisz w sklepach "stacjonarnych"? W szczególności, w takich,
    > które nie mają czytnika elektronicznego w pinpadzie?
    Sugerujesz, że jakieś dane mojej karty zostają u sprzedawcy? Nie
    rozumiem, co to znaczy "nie mają czytnika w pinpadzie" Podaję kartę
    sprzedwcy, który ją wkłada do terminala, a ja w osobnym urządzeniu
    (pinpadzie) wklepuję pin? Nie przypominam sobie takiej sytuacji.
    No dobra, jakie dane, dla kogo dostępne i gdzie zostawia moja karta po
    płatności w np. Lidlu? Przecież nie CVV. Niech już mają numer karty.
    Czy to wystarczy, żeby ktoś mógł obciążyć moją kartę?