  • 11. Data: 2017-04-29 13:55:07
    Temat: Re: Płatność kartą
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-28 o 22:28, pueblo pisze:

    > Jak normalnie? W sklepie stacjonarnym? Nie chce mi się wierzyć, żeby
    > sprzedawcy mieli cały nr karty do wglądu.

    Też się zdziwiłem, ale:
    - jakiś czas temu była tu informacja, że na wydruku dla sklepu jest cały
    numer karty,
    - kiedyś właściciel serwisu opon dał mi ten świstek z pełnym numerem bo
    twierdził, że on nie potrzebuje znać numeru mojej karty (przy kolejnej
    zmianie opon już nie było tego tematu).
    Ale pamiętam tylko samą rozmowę na ten temat, a świstkowi się potem nie
    przyglądałem więc mimo wszystko głowy nie dam.
    P.G.

  • 12. Data: 2017-04-29 17:27:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 28 Apr 2017 17:50:43 GMT, pueblo napisał(a):
    > Witaj Malkontent, 27 kwi 2017 w news:odtm4u$epd$1@node2.news.atman.pl
    >>
    > Podałeś komuś nr karty, kod CVV i datę ważności - dobrze rozumiem?
    > W życiu bym tak nie zrobił. Potem się bujaj udowadniając że to nie ty
    > wykonałeś daną transakcję.

    Niby dobrze mowisz ... ale jak z karty korzystac ?
    Tylko w bankomacie ?

    > Możesz sobie teraz w bankowosci internetowej ustawiś limit transkcji
    > internetowych na 1 zł i ilość 1, a przed i po każdym zakupem przez
    > internet to zmieniać.

    Mielismy tu niedawno dyskusje ... ze nic to nie daje :-)

    > Osobiście raz, kiedy miałem uzasadnione podejrzenia, że ktoś mógł spisać
    > dane mojej karty, to ją zastrzegłem i wysłali mi nową.

    U tak po kazdej transakcji ?

    J.

  • 13. Data: 2017-04-29 18:59:31
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj J.F., 29 kwi 2017 w
    news:15joaqqezj2k4.ra2t4ca7qqyf.dlg@40tude.net napisałeś/aś:

    > Niby dobrze mowisz ... ale jak z karty korzystac ?
    > Tylko w bankomacie ?

    Oczywiście, że nie. Jeśli wątkotwórca ma obawy do płatności wykonanej
    osobiście przez internet - czyli przekazania środków sprzedawcy za
    pośrednictwem jakiejś zaufanej organizacji płatniczej, to raczej
    niepotrzebnie i w takim razie źle go zrozumiałem.
    Ale zrozumiałem, że kupował OC u agenta i podał mu dane karty, które on
    wklepał, żeby zrealizować płatność:
    "W jaki sposób można się zabezpieczyć żeby osoba której przekazywałem te
    informacje nie wykorzystała z tej wiedzy bez mojej zgody"
    Na coś takiego bym nie poszedł chociaż mam przekonanie, że tenże agent
    nie byłby tak głupi, żeby zrobić jakiś przekręt, ale po co kusić los.

    > Mielismy tu niedawno dyskusje ... ze nic to nie daje :-)

    Pamiętasz temat? Bo coś nie mogę uwierzyć. Kiedyś nie mogłem zapłacić
    przez internet właśnie dlatego, że zapomniałem o ustawionych limitach na
    takie transakcje - więc działa.

    > U tak po kazdej transakcji ?

    Nie, no nie mam paranoji. Zostawiłem gdzieś na dłuższy czas kartę - nie
    zginęła - ale wiele osób miało możliwość spisania jej dancych i wolałem
    nie ryzykować.
    Co do zasady, nie mam obaw przy płatnościach internetowych(które wykonuję
    osobiście) i stacjonarnych. Wierzę, że te pierwsze są odpowiednio
    zabezpieczone(czyli nikt niepowołany, np. sprzedawca, nie ma do nich
    dostępu), a przy drugich jest małe prawdopodobieństwo, że ktoś przechwyci
    pełne dane karty. Po prostu z zasady nie podałbym obcej osobie tych
    danych.
    Oczywiście może się gdzieś zdarzyć kasjer z który w sekundę po jednym
    spojrzeniu zapamięta te dane, albo sklepik z ukrytymi kamerami, czy
    "zhakowany" bankomat, ale nie jest to problem który by mi nie dawał spać.

  • 14. Data: 2017-04-29 18:59:36
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj , 28 kwi 2017 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

    > Ale jednak sa miejsca gdzie sklepikarz moze te trzy numerki sobie
    > skopiowac. A w praktyce nie sklepikarz a po prostu jakis pracownik o
    > brudnym charakterze.

    Rozumiem, że piszesz o transakcjach przez internet. To podaj takie
    miejsca. Jeszcze nie spotkałem się, żeby płatność była obsługiwana
    bezpośrednio przez jakiś system sprzedawcy. Zawsze był to jakiś pośrednik
    np. Payu. Dlatego zakładam, że mimo podawania całego kompletu danych są
    one bezpieczne i jakiś sklep(odbiorca mojej wpłaty) nie ma w ogóle
    możliwości użycia tych danych.

  • 15. Data: 2017-04-29 19:00:09
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj cef, 29 kwi 2017 w
    news:59042dbc$0$5151$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Niby tak, ale jak ktoś ma paranoję wykradzenia danych,
    > to dlaczego nie ma paranoi fizycznej utraty karty?

    Przecież mi nie chodzi o paranoję. Uzywam karty w sklepach i w
    internecie. Po prostu liczę na to że w internecie jest to zabezpieczone i
    nikt nie wykorzysta tych danych(bo zakładam że nikt nie ma do nich
    dostępu), a stacjonarnie nie sądzę żeby ktokolwiek miał szansę odczytać
    komplet danych. Natomiast nie dałbym nikomu do ręki karty, żeby z nią coś
    robił, ani nie podawał mu wszystkich danych, żeby sobie wklepał przy
    jakiejś płatności.

  • 16. Data: 2017-04-29 21:37:19
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/28/2017 12:50 PM, pueblo wrote:
    > W życiu bym tak nie zrobił.

    Do czego uywasz karty w takim razie?

    Dobrze sprawdza się jako linijka
    do dłubania w zębach za gruba

    co jeszcze?

  • 17. Data: 2017-04-29 22:56:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Fri, 28 Apr 2017 17:50:43 +0000, pueblo wrote:

    > Możesz sobie teraz w bankowosci internetowej ustawiś limit transkcji
    > internetowych na 1 zł i ilość 1, a przed i po każdym zakupem przez
    > internet to zmieniać.

    To oznacza tylko tyle, że jeśli będzie próba blokady na kwotę >1 zł to
    się blokada nie uda. Niestety istnieje sporo miejsc z których przychodzi
    od razu obciążenie bez wcześniejszej blokady. Zgadnij jaki jest skutek
    przy takim ustawieniu.

  • 18. Data: 2017-04-29 23:03:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 29 Apr 2017 17:00:09 GMT, pueblo napisał(a):

> [...]
    > internecie. Po prostu liczę na to że w internecie jest to zabezpieczone i
    > nikt nie wykorzysta tych danych(bo zakładam że nikt nie ma do nich

    Naiwny jak staruszka.

    Ale ... trzeba pochwalic pare firm, gdzie platnosc jest przez strone
    agenta, a nie firmy.

    > a stacjonarnie nie sądzę żeby ktokolwiek miał szansę odczytać
    > komplet danych.

    Zdolni sa. A przeciez mozna posluzyc sie technika.

    J.

  • 19. Data: 2017-04-29 23:18:22
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/29/2017 3:56 PM, jureq wrote:
    > Zgadnij jaki jest skutek
    > przy takim ustawieniu.

    że w zasadzie zatankuję do pełna w każdej samoobslugowej stacji, która
    robi preautoryzację karty na "1" (zl, euro, dolar).
    No może akurat 1 zł, z racji cienkiego kursu, trochę może ochronić.

  • 20. Data: 2017-04-30 02:50:30
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 29 kwietnia 2017 18:59:38 UTC+2 użytkownik pueblo napisał:
> [...]
    > np. Payu. Dlatego zakładam, że mimo podawania całego kompletu danych są
    > one bezpieczne i jakiś sklep(odbiorca mojej wpłaty) nie ma w ogóle

    Dawno temu tak było, nie pomne konkretnych przypadków, dziś raczej integracje
    działają tak ze jest jak piszesz.

    ALE:

    https://www.sofort.com/pol-PL/kupujacy/sb/zakupy-onl
    ine-z-sofort-banking/

    nie tak dawno ta firma (niemiecka a co!) miała tak że sie im tam wpisywało wszystko.
    Tak, login i hasło do banku TEŻ!.

    I w niemcowni to była norma!

    Jak przyszli do nas to polacy ich na ziemie sprowadzili jak sie okazało że chca
    oferowac tak idiotyczną usługe w naszym kraju.

    Ile to było? Rok, dwa temu?

    tu arty troche starsze:
    http://forsal.pl/artykuly/828721,niemiecki-sofort-ko
    ntra-knf-walka-o-hasla-do-kont-moze-znalezc-final-w-
    sadzie.html

    http://www.pcworld.pl/news/System-platnosci-Sofort-J
    ezeli-dbasz-o-bezpieczenstwo-to-lepiej-uwazaj,382840
    .html

    Ale cos mi sie po glowie kołacze ze nie az tak dawno te cyrki sie odbywały :)

    Pay pal tez takie pomysły uskutecznia/l:
    http://antyweb.pl/paypal-prosi-o-login-i-haslo-do-ko
    nta-bankowego-to-jakas-paranoja/