  • 1. Data: 2017-04-28 19:50:43
    Temat: Re: Płatność kartą
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Malkontent, 27 kwi 2017 w news:odtm4u$epd$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Pytanie pewnie trywialne. Otóż płaciłem ubezpieczenie OC za
    > samochód przy pomocy karty. To znaczy podawałem numer, drugi
    > numer, takie tam. I teraz pytanie. W jaki sposób można się
    > zabezpieczyć żeby osoba której przekazywałem te informacje nie
    > wykorzystała z tej wiedzy bez mojej zgody.
    >
    > Pzdr.

    Podałeś komuś nr karty, kod CVV i datę ważności - dobrze rozumiem?
    W życiu bym tak nie zrobił. Potem się bujaj udowadniając że to nie ty
    wykonałeś daną transakcję.
    Możesz sobie teraz w bankowosci internetowej ustawiś limit transkcji
    internetowych na 1 zł i ilość 1, a przed i po każdym zakupem przez
    internet to zmieniać.
    Osobiście raz, kiedy miałem uzasadnione podejrzenia, że ktoś mógł spisać
    dane mojej karty, to ją zastrzegłem i wysłali mi nową.

  • 2. Data: 2017-04-28 21:59:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    pueblo <n...@n...pl> writes:

> [...]
    > Możesz sobie teraz w bankowosci internetowej ustawiś limit transkcji
    > internetowych na 1 zł i ilość 1, a przed i po każdym zakupem przez

    Łatwiej byłoby gotówki używać.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 3. Data: 2017-04-28 22:01:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-04-28 o 19:50, pueblo pisze:
    > Witaj Malkontent, 27 kwi 2017 w news:odtm4u$epd$1@node2.news.atman.pl

    > Podałeś komuś nr karty, kod CVV i datę ważności - dobrze rozumiem?
    > W życiu bym tak nie zrobił.

    A Ty myślisz, że płacąc normalnie kartą nie podajesz tych danych?
    Jak sprzedawca "zbiera" dane, to wszystko ma na wydruku
    (w systemie) a trzy cyferki CVV zapamiętać to nie problem.

    Robię dużo transakcji - statystycznie powinienem mieć już jakiś fraud.
    A tu nic, a płacę dużo i kilka razy też zdalnie przez telefon.

  • 4. Data: 2017-04-28 22:17:20
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-04-28 o 21:59, Krzysztof Halasa pisze:

    > Łatwiej byłoby gotówki używać.

    Łatwiej to unieważnić jak najszybciej kartę i poproszenie o przysłanie
    nowej.

    --
    animka

  • 5. Data: 2017-04-28 22:24:53
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Krzysztof Halasa, 28 kwi 2017 w news:m3bmrgnw18.fsf@pm.waw.pl
    napisałeś/aś:

    > Łatwiej byłoby gotówki używać.

    Przecież limit zakładasz na transakcje internetowe tylko. Płacić w
    sklepach zbliżeniowo lub nie nadal możesz jak chcesz, tak samo z
    bankomatami.

  • 6. Data: 2017-04-28 22:28:14
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj cef, 28 kwi 2017 w news:59039fa0$0$15196$65785112
    @news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    @node2.news.atman.pl

    > A Ty myślisz, że płacąc normalnie kartą nie podajesz tych danych?
    > Jak sprzedawca "zbiera" dane, to wszystko ma na wydruku
    > (w systemie) a trzy cyferki CVV zapamiętać to nie problem.

    Jak normalnie? W sklepie stacjonarnym? Nie chce mi się wierzyć, żeby
    sprzedawcy mieli cały nr karty do wglądu. A nawet jeśli, to zostaje
    jeszcze data i CVV, które są niezbędne do transakcji przez internet, a
    to łatwo w takich sytuacjach zasłonić. Nikt mi nie broni zamazać CVV i
    go zapamiętać.

  • 7. Data: 2017-04-28 23:46:39
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 28 kwietnia 2017 22:28:15 UTC+2 użytkownik pueblo napisał:
> [...]
    > jeszcze data i CVV, które są niezbędne do transakcji przez internet, a
    > to łatwo w takich sytuacjach zasłonić. Nikt mi nie broni zamazać CVV i

    Ale w takim przypadku jaki problem aby po stronie sklepu administrator sobie logował
    numerki jakie wpisujesz w formularz?

    Troche inaczej wygląda sprawa gdzie sklep wysyła informacje do operatora karty o
    transakcji i przekierowuje cie na strone operatora. I numer karty, cvv, date podajesz
    operatorowi a nie do sklepu. Sklep na koniec dostaje info ze transakcja o numerze
    takim jest ok i pieniądze niebawem dotrą do tegoż sklepu.

    Wtedy tych cyferek nie ujawniasz.

    Ale jednak sa miejsca gdzie sklepikarz może te trzy numerki sobie skopiować. A w
    praktyce nie sklepikarz a po prostu jakis pracownik o brudnym charakterze.

  • 8. Data: 2017-04-28 23:47:41
    Od: s...@g...com

> [...]
    > jeszcze data i CVV, które są niezbędne do transakcji przez internet, a
    > to łatwo w takich sytuacjach zasłonić. Nikt mi nie broni zamazać CVV i

    Tu co prawda artykuł stary ale pokazuje ze takie akcje były mozliwe:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Internetowe-kradziez
    e-Odzyskanie-pieniedzy-od-banku-jest-czasem-trudne-1
    319234.html

  • 9. Data: 2017-04-29 07:55:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-04-28 o 22:28, pueblo pisze:
> [...]
    > jeszcze data i CVV, które są niezbędne do transakcji przez internet, a
    > to łatwo w takich sytuacjach zasłonić. Nikt mi nie broni zamazać CVV i

    Normalnie. Jeśli sprzedawca jest nieuczciwy i zbiera dane, to je zbiera.
    Jest kilka sposobów. Nie chce mi się szukać, ale były artykuły jak to
    można zorganizować - najprostszym było nagranie z telefonu leżącego obok
    terminala.
    Możesz oczywiście zamazać CVV. Bardziej chodzi mi o stopień paranoi z tym
    płaceniem kartą związany.

  • 10. Data: 2017-04-29 08:07:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-04-28 o 22:24, pueblo pisze:
> [...]
    >
    > Przecież limit zakładasz na transakcje internetowe tylko. Płacić w
    > sklepach zbliżeniowo lub nie nadal możesz jak chcesz, tak samo z

    Niby tak, ale jak ktoś ma paranoję wykradzenia danych,
    to dlaczego nie ma paranoi fizycznej utraty karty?