  • 281. Data: 2019-08-25 11:52:23
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-25, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:
    > Racja, to marnie ukryli.
    > I są PESELe nie tylko członków zarządu, ale i wspólników.
    > Ale adresów nie ma.

    Jak pokazują ostatnie kazusy, niespecjalnie wyłudzaczom
    jest potrzebny. Na szczęście fikcja doręczenia przestaje
    obowiązywać.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 282. Data: 2019-08-25 13:35:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Są.
    Dlatego jak czytam w plotku, że jakiś miliarder mieszka w dwóch pokoikach Za Żelazną
    Bramą, to wiem dlaczego.

    -----

  • 283. Data: 2019-08-25 15:20:00
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Czyli swój własny czas, który sprzedajesz komuś wyceniasz mniej niż te kilka
    > złotych za telefon, można i tak. Ja dzięki jednej rozmowie, która mi oszczędzi
    > dojazdów (nie za darmo), stania w kolejce (czas) pewnie zarobię na abonament
    > na 3 lata "z góry". :)

    A ja wolę się przejść w ramach spaceru niż dzwonić. ;-) Taka filozofia.
    Specjalnie dla Ciebie sprawdziłem - ostatnią rozmowę wykonałem 27 marca.
    Wkrótce mija 5 miesięcy od tego czasu.

    > Ale zwróć uwage, że przepisów nie tworzy ZUS, tylko Wybrańcy Narodu
    > z wiejskiej. Do kogo więc masz pretensje?

    Nie mam pretensji.

    > No, ale posiadanie konta zabezpiecza przed takimi sytuacjami:
    > https://niebezpiecznik.pl/post/co-sie-moze-stac-gdy-
    wycieknie-twoj-pesel-historia-aleksandry-to-dobra-od
    powiedz/
    > Twój PESEL już komuś wyciekł (poczta z ZUS do Ciebie nie dotarła). :-)

    Wiem do kogo trafił. Inna sprawa, że PESEL jest w tylu miejscach
    przetwarzany, iż jego pozyskanie nie jest jakoś specjalnie trudne. No
    cóż - Dziki Zachód.

    > A co jest alternatywą? Rynki kapitałowe? Smiech.

    Własne oszczędności.

    > A swoją drogą, to czy w historii świata jak jakieś państwo bankrutuje,
    > to czy emerytury są wstrzymywane, czy nadal wypłacane?

    Pojęcia nie mam.

    > Czyli jesteś pewny, że przez X lat ile Ci zostało do końca życia nie zdarzy
    > się żaden kryzys który Cię pozbawi środków emerytalnych do życia? No myślę,
    > że ludzie w wielu krajach (w tym i USA) tak myśleli i się na tym
    > przejechali. Nie warto więc ZUS tak do końca wykluczać z równania.

    Nie tylko "nie warto", ale nie da się. Natomiast inną kwestią jest wiara
    w ZUS. Oczywiście "wierzący" może sobie "dopłacić". Nie wiem jak na
    etacie, ale przy DG chyba można wpłacać więcej niż minimalne ca. 1300 zł.

    > Żeby nie musieć pracować. W ich przypadku pewnie mają też tantiemy od
    > sprzedanych utworów, co im pewnie pozwoli na życie, ale bez tego konieczność
    > "pracy do śmierci" (a taki koncert to jednak jest wysiłek), to trochę
    > lipa.

    Patrząc na poziom życia Mogielnickiego czy Cygana, którzy wszak nie
    śpiewali, a jedynie napisali ogrom tekstów piosenek - życie z tantiem
    nie jest takie złe.

    > Jedyną realną alternatywą do ZUS jest zbudowanie "przedsiębiorstwa" działającego
    > "bez Ciebie", które będzie w stanie zapewniać dochód w sposób pasywny. Taka
    > najprostsza (i najpopularniejsza) forma obecnie to wynajem mieszkań, ale
    > jeśli nie chcesz zarabiać jak to powiedziałeś "wacików", to trochę ich by
    > warto było mieć.

    Różne są pomysły na emeryturę. Oczywiście inwestycje w mieszkania to
    jeden z nich. Moim zdaniem - sprawa sprowadza się do tego, aby w ten
    wiek emerytalny wejść ze stanem konta możliwie wysokim. Za chwilę -
    zainspirowany rozmową z Tobą - założę nowy wątek z pomysłem pewnego
    Pana. Bitfilar - tak sobie wymyślił. ;-)

  • 284. Data: 2019-08-26 10:13:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-25, Szymon <...@w...pl> wrote:

    [...]

    > A ja wolę się przejść w ramach spaceru niż dzwonić. ;-) Taka filozofia.
    > Specjalnie dla Ciebie sprawdziłem - ostatnią rozmowę wykonałem 27 marca.
    > Wkrótce mija 5 miesięcy od tego czasu.

    W ramach spaceru to ja wolałbym do parku niż do urzędu (i stać w kolejce).
    Ale co kto lubi. :)

> [...]
    >
    > Wiem do kogo trafił. Inna sprawa, że PESEL jest w tylu miejscach
    > przetwarzany, iż jego pozyskanie nie jest jakoś specjalnie trudne. No

    I dlatego warto mieć zarejestrowane konto w e-sądzie.
    Chociaż teraz po likwidacji fikcji doręczenia dot. pierwszego pisma,
    to może już będzie lepiej. Zobaczymy jaka praktyka sądowa się
    wykształci.

    > Własne oszczędności.

    No ale co "własne oszczędności"? Że masz? I co dalej?
    Do skarpety wsadzisz gotówkę? To straci na wartości. Lokaty? Również
    stracą (nieco wolniej). A inne formy wiążą się z potrzebą posiadania
    wiedzy i mniejszym/większym ryzykiem. Więc może być super, można
    wszystko stracić, można dużo stracić i w sumie nie wiadomo nic.

    > Pojęcia nie mam.

    https://tvn24bis.pl/wiadomosci-gospodarcze,71/czy-zu
    s-moze-zbankrutowac-jego-bankructwo-to-bankructwo-pa
    nstwa,394850.html

    Ale nie wszystkim się tak udaje.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 285. Data: 2019-08-28 10:44:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale ten token jednak mozna ukrasc.

    Założenie jest takie, że jeśli złodziej ma dostęp do dwóch różnych
    (uznawanych za bezpieczne) metod komunikacji z (w tym przypadku)
    bankiem, to sprawa jest pozamiatana.

    Można podnieść poprzeczkę, ale to się raczej nie kalkuluje nikomu.
    Poza tym, jeśli złodziej uzyskał dostęp do 2 kanałów, to zapewne będzie
    w stanie uzyskać dostęp do ich dowolnej liczby - nie jest to
    przypadkowy, masowy atak.

    > Szybciej moze wzbudzic podejrzenia banku, chyba ze masz na mysli 300
    > tys komputerow klientow ...

    No tak - przecież z tego składa się botnet. Tzn. to nie muszą być
    klienci konkretnego banku, oczywiście.

    > Za to na pewno sie przyda 300 tys roznych IP - pojedyncza nieudana
    > proba autoryzacji nie wzbudzi podejrzenia banku.

    Owszem. Tak właściwie, różnych IP jest zwykle mniej niż różnych
    komputerów.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 286. Data: 2019-08-28 10:46:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Tylko ze SMS daje sie przechwycic z latwoscia.

    Nic o tym nie wiem. W każdym razie nie w kontekście masowego ataku.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 287. Data: 2019-08-29 14:55:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jak?

    -----

  • 288. Data: 2019-08-29 15:41:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    https://lmgtfy.com/?q=polecony+przez+internet

  • 289. Data: 2019-08-29 16:57:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 13:04:04 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:
> [...]
    jasne, czy to samo wprowadzą w kantorze,

    > W kantorze tak samo.

    O kantorze przysłali dziś.
    Z ew. dodatkiem (ew. - bo nie analizowałem tego maila o "dużym" aliorze) że będzie
    można zapisać "przeglądarkę" jako zaufaną.
    Czyli zapewne koniec z bezSMSowym logowaniem z "okna prywatnego" - już teraz za
    każdym razem jak otwieram nowe takie okno i loguję się z niego do IKA to dostaję
    maila "wykryto logowanie z nowego urządzenia".
    Pytanko, jak mają zamiar zrobić technicznie tą "zaufaną przeglądarkę" - cookiesem?

  • 290. Data: 2019-08-29 19:27:46
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > No ale co "własne oszczędności"? Że masz? I co dalej?

    I na emeryturze warto je zacząć wydawać. Do emerytury oszczędności
    rosną, na emeryturze maleją.

> [...]
    > wiedzy i mniejszym/większym ryzykiem. Więc może być super, można
    > wszystko stracić, można dużo stracić i w sumie nie wiadomo nic.

    Dywersyfikacja załatwia sprawę. Ponieważ do emerytury jest solidna
    pensja - stały dopływ oszczędności podnosi ich wysokość. Z kolei przy
    niskiej emeryturze oszczędności "uzupełniają" ją do wartości oczekiwanych.