    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Date: Sun, 25 Aug 2019 15:20:00 +0200
    <qjoidi$3t1$1@gioia.aioe.org>
    <s...@p...org>
    <qjomtm$o4n$1@gioia.aioe.org>
    <s...@p...org>
    <qjorib$1c5c$1@gioia.aioe.org>
    <s...@p...org>
    <qjp04o$1o7$1@gioia.aioe.org>
    <s...@p...org>
    <qjp3kr$hsd$1@gioia.aioe.org>
    <s...@p...org>
    <qjpfc3$6n9$1@gioia.aioe.org>
    <s...@p...org>
    <qjphko$gq6$1@gioia.aioe.org>
    <s...@p...org>

    > Czyli swój własny czas, który sprzedajesz komuś wyceniasz mniej niż te kilka
    > złotych za telefon, można i tak. Ja dzięki jednej rozmowie, która mi oszczędzi
    > dojazdów (nie za darmo), stania w kolejce (czas) pewnie zarobię na abonament
    > na 3 lata "z góry". :)

    A ja wolę się przejść w ramach spaceru niż dzwonić. ;-) Taka filozofia.
    Specjalnie dla Ciebie sprawdziłem - ostatnią rozmowę wykonałem 27 marca.
    Wkrótce mija 5 miesięcy od tego czasu.

    > Ale zwróć uwage, że przepisów nie tworzy ZUS, tylko Wybrańcy Narodu
    > z wiejskiej. Do kogo więc masz pretensje?

    Nie mam pretensji.

    > No, ale posiadanie konta zabezpiecza przed takimi sytuacjami:
    > https://niebezpiecznik.pl/post/co-sie-moze-stac-gdy-
    wycieknie-twoj-pesel-historia-aleksandry-to-dobra-od
    powiedz/
    > Twój PESEL już komuś wyciekł (poczta z ZUS do Ciebie nie dotarła). :-)

    Wiem do kogo trafił. Inna sprawa, że PESEL jest w tylu miejscach
    przetwarzany, iż jego pozyskanie nie jest jakoś specjalnie trudne. No
    cóż - Dziki Zachód.

    > A co jest alternatywą? Rynki kapitałowe? Smiech.

    Własne oszczędności.

    > A swoją drogą, to czy w historii świata jak jakieś państwo bankrutuje,
    > to czy emerytury są wstrzymywane, czy nadal wypłacane?

    Pojęcia nie mam.

    > Czyli jesteś pewny, że przez X lat ile Ci zostało do końca życia nie zdarzy
    > się żaden kryzys który Cię pozbawi środków emerytalnych do życia? No myślę,
    > że ludzie w wielu krajach (w tym i USA) tak myśleli i się na tym
    > przejechali. Nie warto więc ZUS tak do końca wykluczać z równania.

    Nie tylko "nie warto", ale nie da się. Natomiast inną kwestią jest wiara
    w ZUS. Oczywiście "wierzący" może sobie "dopłacić". Nie wiem jak na
    etacie, ale przy DG chyba można wpłacać więcej niż minimalne ca. 1300 zł.

    > Żeby nie musieć pracować. W ich przypadku pewnie mają też tantiemy od
    > sprzedanych utworów, co im pewnie pozwoli na życie, ale bez tego konieczność
    > "pracy do śmierci" (a taki koncert to jednak jest wysiłek), to trochę
    > lipa.

    Patrząc na poziom życia Mogielnickiego czy Cygana, którzy wszak nie
    śpiewali, a jedynie napisali ogrom tekstów piosenek - życie z tantiem
    nie jest takie złe.

    > Jedyną realną alternatywą do ZUS jest zbudowanie "przedsiębiorstwa" działającego
    > "bez Ciebie", które będzie w stanie zapewniać dochód w sposób pasywny. Taka
    > najprostsza (i najpopularniejsza) forma obecnie to wynajem mieszkań, ale
    > jeśli nie chcesz zarabiać jak to powiedziałeś "wacików", to trochę ich by
    > warto było mieć.

    Różne są pomysły na emeryturę. Oczywiście inwestycje w mieszkania to
    jeden z nich. Moim zdaniem - sprawa sprowadza się do tego, aby w ten
    wiek emerytalny wejść ze stanem konta możliwie wysokim. Za chwilę -
    zainspirowany rozmową z Tobą - założę nowy wątek z pomysłem pewnego
    Pana. Bitfilar - tak sobie wymyślił. ;-)