  • 271. Data: 2019-08-23 22:16:47
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > No ja mam 19,90 za abonament z no-limit, ale to firmowy.
    > A z tego co widziałem są też plany "na kartę" gdzie za 10 zł kupujesz ten
    > pakiet na 30 dni, też no limit.

    A ja mam za 5 zł na rok aktywną kartę. A za minutę 29 gr. Na szczęście
    jest coś takiego w Plusie jak Teleprzelew - nie gromadzą mi się te
    piątki dzięki temu. Obecnie mam... czekaj... 13,42 zł na karcie. Za dwa
    lata (2x5) będzie ponad 20 zł i wtedy przeleję odchudzając kartę.

    > Nie rozwiązałbyś problemu.
    > Dowiedziałbyś się, że trzeba to załatwić przez pracodawcę.

    Żaden problem. Dam znać księgowej i już. Widzisz - gdyby mi ZUS napisał,
    że faktycznie adresy się nie zgadzają i trzeba zwrócić się do pracodawcy
    - po sprawie. Dziwne jest dla mnie to, że gdy piszę, iż zależy mi na
    zestawieniu rocznym to odsyłają mnie do serwisu po zalogowaniu do
    którego to zestawienie do mnie nie dotrze. Trochę tak, jakbym poszedł z
    prośbą o diagnozę do lekarza, a ten przepisałby truciznę, by na sekcji
    określić co mi było i jak leczyć. ;-)

    > Ale jaki problem znowu?

    Z zamknięciem tego, co tak łatwo się otworzyło. ;-) Nic nic, nie
    denerwuj się. ;-)

    > Jest trochę kont które IMHO warto mieć:
    > - PUE (żeby mieć rozliczenia składkowe, wgląd w ZLA),
    > ew. do korespondencji z ZUS

    Naprawdę nie korzystam i nie mam potrzeby.

    > - e-sąd, żeby otrzymać informację o pozwie

    Nie wiem co to. W sądzie byłem ze 2 razy w życiu jako świadek. Jakoś tam
    do mnie dotarli (polecony).

    > - epuap, żeby ogarniać coraz więcej w administracji, bez stania
    > w kolejkach

    Ja jestem zwykłym Kowalskim. Nie bardzo wiem, co miałbym robić w tych
    kolejkach.

    > Ale urząd to nie bank. Banki się zamyka po to by się złapać
    > na kolejne wisienki.

    Bardziej zależy mi na tym, aby się nie okazało, iż np. darmowe konto
    zostawione ot tak, za jakiś czas przestanie być darmowe i wpadnie w
    debet. Poza tym staram się mieć kontrolę nad serwisami, które jednak
    mogą "nabroić".

    > To poczekaj aż zdecydują co z OFE. Jeśli będziesz chciał przenieść
    > środki do ZUS, to zapewne przez PUE też będzie można wniosek złożyć.

    OK, może to jest jakieś wyjście. Ale... Tak szczerze mówiąc Szanowny
    Wojciechu... nie wierzę w emeryturę. W gruncie rzeczy podejrzewam, że za
    parę lat wszyscy będą mieli tzw. obywatelską, minimalną. W PPK też nie
    wierzę, podobnie jak 20 lat temu nie miałem przekonania do OFE (nie
    mówiąc o 3 filarze). Generalnie planuję mieć oszczędności i inwestycje
    na starość, a to, co mi tam ZUS da to na waciki. Innymi słowy czy tam
    przenosić czy nie przenosić - nie bardzo mnie to interesuje. Byle nie
    dopłacać jak w PPK.

    > Ale oni nie płacili składek, jak to artyści. Dzieło i dzieło.

    Wcale tego nie neguję. Po prostu pytałeś po co mi ten papier - dla
    śmiechu. A po co Cugowskiemu czy Rodowicz, która podobno bierze 50.000
    zł/koncert?

    > No ale z tego co pisałeś, to nie masz hasła, tylko logujesz się przez
    > bankowość elektroniczną.

    Tak. Niemniej login wygenerowało. Hasła nie. Naprawdę nie znam się na
    tym - sam widzisz. A jak się nie znam - wolę tego nie mieć, skoro
    niepotrzebne.

    > I już niedługo, potwierdzać SMSem :-)

    Akurat w Millenium raz na 90 dni podobno. Dziwnie trochę.

    Jestem bardzo ciekawy e-kantorów. Cinkciarz zapowiada SMS, Alior też.
    Jak to będzie co 5 minut wylogowywać to wścieklizny będzie można dostać
    obserwując kursy.

  • 272. Data: 2019-08-23 22:22:02
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > IMHO słuchanie "Lasów państwowych" w tym temacie, to jak słuchanie
    > coca-coli w temacie zdrowego odżywania.

    Mam koleżankę, która jest biologiem i twierdzi podobnie.

  • 273. Data: 2019-08-24 07:14:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo im się wydawało, że są tacy sprytni.
    Jakoś w latach 80-tych (?) wprowadzono emerytury dla twórców jako alternatywę zwykłej
    ZUS-owskiej (można było sobie wybrać) , trzeba
    było deklarować dochód i płacić składki, emerytury były (są) całkiem dobre.
    A piosenkarze wiadomo: alkohol, narkotyki, tantiemy , ... ;-)

    -----

  • 274. Data: 2019-08-24 07:25:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chyba nie ma możliwości uzyskania w inny sposób wydruku zwolnienia lekarskiego niż
    poprzez swój profil elektroniczny ZUS, jeśli
    lekarz w przychodni nam nie wydrukuje?
    Przykładowo potrzebujemy zwolnienie do więcej niż jednego głównego pracodawcy.

  • 275. Data: 2019-08-24 09:51:20
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-23, Szymon <...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Mam koleżankę, która jest biologiem i twierdzi podobnie.

    W skali mikro pewnie nie będzie większych zmian, w skali makro jak
    najbardziej. Jakby zużycie papieru nieustannie rosło, musieliby
    i wycinać więcej drzew, albo przeznaczać większe tereny na zalesianie
    "gpspodarcze", czy to kosztem lasów nie-gospodarczych, czy kosztem
    terenów niezalesionych. Odpowiedź na to jakie byłyby to liczby,
    to już raczej zadanie dla naukowców.

    Pojedyncze "nie wezmę torby plastikowej", "nie wydrukuję kartki",
    "złożę PIT elektronicznie" nic nie zmieni, ale kształtuje pewne
    trendy, co doprowadzi do presji na szukanie rozwiązań
    alternatywnych w gospodarce i w konsekwencji do przedstawienia
    sensownej alternatywy.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 276. Data: 2019-08-24 10:17:55
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-23, Szymon <...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > piątki dzięki temu. Obecnie mam... czekaj... 13,42 zł na karcie. Za dwa
    > lata (2x5) będzie ponad 20 zł i wtedy przeleję odchudzając kartę.

    Czyli swój własny czas, który sprzedajesz komuś wyceniasz mniej niż te kilka
    złotych za telefon, można i tak. Ja dzięki jednej rozmowie, która mi oszczędzi
    dojazdów (nie za darmo), stania w kolejce (czas) pewnie zarobię na abonament
    na 3 lata "z góry". :)

> [...]
    > którego to zestawienie do mnie nie dotrze. Trochę tak, jakbym poszedł z
    > prośbą o diagnozę do lekarza, a ten przepisałby truciznę, by na sekcji

    Ale zwróć uwage, że przepisów nie tworzy ZUS, tylko Wybrańcy Narodu
    z wiejskiej. Do kogo więc masz pretensje?

    > Z zamknięciem tego, co tak łatwo się otworzyło. ;-) Nic nic, nie
    > denerwuj się. ;-)

    Zadzwoń i dowiedz się jak odwołać zgodę i już.
    To żaden problem.

    > Nie wiem co to. W sądzie byłem ze 2 razy w życiu jako świadek. Jakoś tam
    > do mnie dotarli (polecony).

    No, ale posiadanie konta zabezpiecza przed takimi sytuacjami:
    https://niebezpiecznik.pl/post/co-sie-moze-stac-gdy-
    wycieknie-twoj-pesel-historia-aleksandry-to-dobra-od
    powiedz/
    Twój PESEL już komuś wyciekł (poczta z ZUS do Ciebie nie dotarła). :-)

    > OK, może to jest jakieś wyjście. Ale... Tak szczerze mówiąc Szanowny
    > Wojciechu... nie wierzę w emeryturę.

    A co jest alternatywą? Rynki kapitałowe? Smiech.
    A swoją drogą, to czy w historii świata jak jakieś państwo bankrutuje,
    to czy emerytury są wstrzymywane, czy nadal wypłacane?

    > W gruncie rzeczy podejrzewam, że za parę lat wszyscy będą mieli tzw.
    > obywatelską, minimalną. W PPK też nie wierzę, podobnie jak 20 lat
    > temu nie miałem przekonania do OFE (nie mówiąc o 3 filarze).

    Ale co 3-ci filar? IKE/IKZE to po prostu zwykłe "oszczędności i inwestycje".

    > na starość, a to, co mi tam ZUS da to na waciki. Innymi słowy czy tam
    > przenosić czy nie przenosić - nie bardzo mnie to interesuje. Byle nie
    > dopłacać jak w PPK.

    Czyli jesteś pewny, że przez X lat ile Ci zostało do końca życia nie zdarzy
    się żaden kryzys który Cię pozbawi środków emerytalnych do życia? No myślę,
    że ludzie w wielu krajach (w tym i USA) tak myśleli i się na tym
    przejechali. Nie warto więc ZUS tak do końca wykluczać z równania.

    [...]

    > Wcale tego nie neguję. Po prostu pytałeś po co mi ten papier - dla
    > śmiechu. A po co Cugowskiemu czy Rodowicz, która podobno bierze 50.000
    > zł/koncert?

    Żeby nie musieć pracować. W ich przypadku pewnie mają też tantiemy od
    sprzedanych utworów, co im pewnie pozwoli na życie, ale bez tego konieczność
    "pracy do śmierci" (a taki koncert to jednak jest wysiłek), to trochę
    lipa.

    Jedyną realną alternatywą do ZUS jest zbudowanie "przedsiębiorstwa" działającego
    "bez Ciebie", które będzie w stanie zapewniać dochód w sposób pasywny. Taka
    najprostsza (i najpopularniejsza) forma obecnie to wynajem mieszkań, ale
    jeśli nie chcesz zarabiać jak to powiedziałeś "wacików", to trochę ich by
    warto było mieć.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 277. Data: 2019-08-24 10:23:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W krs i kw jest parę milionów peseli z adresami.

    -----

  • 278. Data: 2019-08-24 17:31:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W KRS już nie ma - tzn. przynajmniej w netowej przeglądarce nie ma PESELi członków
    zarządu spółek.
    Hmm, a 1-os. DG w KRS też nie ma.
    KW to oczywiście kopalnia wiedzy.

  • 279. Data: 2019-08-24 19:20:59
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-24, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > W KRS już nie ma - tzn. przynajmniej w netowej przeglądarce nie ma PESELi członków
    zarządu spółek.

    Jest na wydruku danych aktualnych.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 280. Data: 2019-08-25 09:57:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Racja, to marnie ukryli.
    I są PESELe nie tylko członków zarządu, ale i wspólników.
    Ale adresów nie ma.