  • 131. Data: 2018-12-28 23:59:46
    Temat: Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RobertS b...@x...pl ...

    > spotykam się z takimi przypadkami np. klient ma sklep nad morzem, 3
    > m-ce super, 2 jakoś tak a reszta to biznes zamknięty, te 5 m-cy
    > muszą zarobić na cały rok, czasem trafia się nieplanowany wydatek i
    > już jest pod kreską

    A przez pozostałe 6 miesiecy nie mogłby robic czegos innego?
    Ale to jakies absurdalne przypadki jednostkowe.

    > kiedyś to liczyłem, wyszło mi że gdybym wykorzystał max limit kk a
    > następnie spłacał tylko kwotę minimalną to spłata kk do zera
    > zabrałaby kilka (czy nawet kilkanaście lat)...
    >
    > ok, zarabiam 2kzł, raz wydałem 3kzł, ale później staram się wydawać
    > po 1,5kzł, aby pozbyć się długo
    >
    > a co jeżeli (w trakcie spłacania) znowu pojawi się jakiś
    > nieplanowany wydatek? kolejny kredyt będzie droższy...

    Skoro jestem w stanie wydawać po 1,5 to dlaczego raz wydałem 3?
    Rozumiem, ze roznie w zyciu bywa ale przypomne ze ktos tu mowił o 70%
    ludzi spłacających tylko kwote minimalna.
    Wiec nie mowimy o jakims jednostkowym przypadku tylko o ogole... masakra
    jakas...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 132. Data: 2018-12-29 00:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Takich marek Lidl ma duzo (i Aldi) ... i one niekoniecznie sa zle.
    > Bo nawet jak je robi chinska fabryka, to Lidl moze dbac o przyzwoita
    > jakosc ...

    Alez oczywiście.
    Czy ja dobrze zrozumiałem ze probujesz mnie przekonac ze coś bezmarkowego
    moze byc rownie dobre jak markowa NIVEA czy ADIDAS? Wpływ reklamy -
    załozyłes ze mogłbym myslec inaczej.
    A dla mnie to oczywiste. Wyprobowałem kilka tych tanszych marek i
    ostatnio własnie lidlowej uzywam (zel pod prysznic)

    > Szczoteczka jaka jest kazdy widzi. A paste mozna sp* :-)

    Czyli bierzesz najtansza według kształtu?

    > ibuprom zatoki - i tu jest pewna konkurencja, tylko w aptekach
    > raczej nie ma zwyczaju cenami sie chwalic.

    Pewna? Jest chyba z 10 odpowiedników o takim samym składzie.
    Dlaczego bierzesz akurat ibuprom?

    Sam tez uzywam ibuprofenu. Ale jest mi dokładnie obojetnie jakiego i
    której firmy (byle nie w kapsułkach zelowych bo nie wytrzymuja wysokich
    temp w samochodzie)
    Dlatego kupuje w aptece, za najtanszy płace jakies 6zł za 20tabl.

    > I etopiryna. Ona na mnie dziala gorzej, ale inaczej.

    Czyli "aspiryna" z dodatkami. tu odpowiedników zdecydowanie mniej a poza
    tym tanie to jak barszcz :))

    > Swoja droga - dawno nie widzalem reklamy TV ... a moze i byly, ale
    > nie zwrocilem uwagi :-)

    Rzeczywiście chyba mniej.
    Moze postanowili wydawac te kase na premiowanie sprzedawców :)

    > Moze sobie popatrze na parametry, moze spytam sprzedawce o
    > argumenty, moze poszukam opinii ... najchetniej to bym spytal
    > uzytkownikow o wady, ale watpie, abym dostal odpowiedz :-)
    > No i wreszcie moge wysluchac sprzedawcy, a potem zajrzec na strone
    > producenta do dzialu support i wiedziec jak producent dba o klienta
    >:-)

    Z tymi parametrami to jest tak, ze jak ostatnio szukałem mini wiezy to
    zadna nie spełniała parametru mocy.
    Pisza 100W, kupujesz ustawiasz maks głosnosc a ta bierze 25W...

    Opinie - pisane na zamowienie.

    Ciezko o rzetelny research.

    > Bo to najmniej wysilku wymaga - cos nadaja, cos sie oglada :-)

    W erze netflixa itp?
    A z drugiej strony w czasach kiedy reklam jest tyle samo co tresci?
    Ja juz chyba 90% nagranych rzeczy ogladam jak juz mam czas.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 133. Data: 2018-12-29 01:24:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 28 Dec 2018 23:59:45 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]
    > Czy ja dobrze zrozumiałem ze probujesz mnie przekonac ze coś bezmarkowego
    > moze byc rownie dobre jak markowa NIVEA czy ADIDAS? Wpływ reklamy -

    Nie, mowie ze cos marki Cien czy Medion bedzie raczej lepsze niz
    totalny bezmarkowiec czy jakies tam Jin-Kong

    > A dla mnie to oczywiste. Wyprobowałem kilka tych tanszych marek i
    > ostatnio własnie lidlowej uzywam (zel pod prysznic)

    I wyczuwasz roznice ?

    > Czyli bierzesz najtansza według kształtu?

    Szczoteczke ? Bez obaw, choc akurat ostatnio kupilem chyba Colgate.
    Musialy byc dobre i tanie :-)

    Przy pascie mialbym juz pewne obawy.

    > Pewna? Jest chyba z 10 odpowiedników o takim samym składzie.
    > Dlaczego bierzesz akurat ibuprom?

    Ibuprom byl chyba pierwszy i pierwszy przychodzi na mysl.
    Ale jak "doradca" podpowie "nurofen jest tanszy" to wezme nurofen.
    A jakby byla polka z tymi 10, to pewnie bym wybral najtanszy ... o ile
    nie chinski.
    Ale aptek samoobslugowych to u nas malo.

> [...]
    > temp w samochodzie)
    > Dlatego kupuje w aptece, za najtanszy płace jakies 6zł za 20tabl.

    Miedzy aptekami tez sa duze roznice ..

    > Czyli "aspiryna" z dodatkami. tu odpowiedników zdecydowanie mniej a poza
    > tym tanie to jak barszcz :))

    W dodatkach siła.
    Sama aspiryna to akurat najtansza byla chyba w Lidlu.

> [...]
    > zadna nie spełniała parametru mocy.
    > Pisza 100W, kupujesz ustawiasz maks głosnosc a ta bierze 25W...

    W przypadku telewizora dopiero ciezko, a co dopiero komputera,
    smartfonu czy tabletu.

    No i decydujace okazuja sie IMO wady a nie zalety, a o wadach nikt ci
    nie powie :-)

    > W erze netflixa itp?

    Za duzo wysilku :-)

    > A z drugiej strony w czasach kiedy reklam jest tyle samo co tresci?
    > Ja juz chyba 90% nagranych rzeczy ogladam jak juz mam czas.

    U mnie telewizor gra, a jak widac newsy sobe czytam :-)

    J.

  • 134. Data: 2018-12-29 18:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Nie, mowie ze cos marki Cien czy Medion bedzie raczej lepsze niz
    > totalny bezmarkowiec czy jakies tam Jin-Kong

    W sumie to nie wiem do czego to porównac ale czy na pewno?
    Czy na pewno okna marki drutex beda lepsze od jakis niemarkowych
    produkowanych w małej manufakturze?

    > I wyczuwasz roznice ?

    Tak. Ale tu jest tez kwestia zapachu itp. Taki mi przypasował po prostu.

    > Szczoteczke ? Bez obaw, choc akurat ostatnio kupilem chyba Colgate.
    > Musialy byc dobre i tanie :-)

    Czyli bezmarkowa jest tania i daje rade.
    A Colgate jest tania i dobra? :)

    > Przy pascie mialbym juz pewne obawy.

    Dlaczego?

    > Ibuprom byl chyba pierwszy i pierwszy przychodzi na mysl.

    :) ach ta reklama...

> [...]
    > A jakby byla polka z tymi 10, to pewnie bym wybral najtanszy ... o
    > ile nie chinski.
    > Ale aptek samoobslugowych to u nas malo.

    Na sprzedaz odreczna pewnie tak.

    > W dodatkach siła.
    > Sama aspiryna to akurat najtansza byla chyba w Lidlu.

    Serio? O jakiej cenie mówisz? Oryginalna aspiryna? W aptekach czesto
    pojawiała się tansza, bo bywała w Polsce np. Grecka z tzw importu
    równoległego.

    > W przypadku telewizora dopiero ciezko, a co dopiero komputera,
    > smartfonu czy tabletu.

    Wiesz, sam TV to pol biedy - podejrzewam ze dzis z kazdego bedziesz
    zadowolony chociaz tu kolega pewnie ma racje i przypomniałem sobie ze
    rzeczywiscie kierowano mnie na to przy zakupie zeby patrzec na matryce
    100Hz. Te dodatki niby robią roznice ale pytanie ile sie z tego tak
    naprawde korzysta.

    Smartfon - tu juz wszystko teraz bardzo podobne. Musisz sobie tylko
    odpowiedziec czy moze byc chinski czy musi byc od Lewandowskiego z
    reklamy :) A moze ajfon i tylko ajfon.
    A komputer to juz w ogole nie problem pod warunkiem ze ktos ci go
    rozsadnie skleci a nie ze kupisz to co ci sprzedawca w markecie
    podetknie.

    > No i decydujace okazuja sie IMO wady a nie zalety, a o wadach nikt
    > ci nie powie :-)

    > Za duzo wysilku :-)

    wybrac co sie chce ogladac? Niewatpliwie jakis wysiłek intelektualny jest
    potrzebny...

    > U mnie telewizor gra, a jak widac newsy sobe czytam :-)

    To w tle, ale jak chcesz coś po prostu usiasc i obejrzec to ja jednak
    wole to co lubie a nie to co daja...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 135. Data: 2018-12-29 22:48:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 29 Dec 2018 17:59:43 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>
    > W sumie to nie wiem do czego to porównac ale czy na pewno?
    > Czy na pewno okna marki drutex beda lepsze od jakis niemarkowych
    > produkowanych w małej manufakturze?

    Zakladam, ze ktos o te marke dba.
    I jesli nie testuje produktow, to przynajmniej eliminuje dostawcow,
    ktorzy zawiedli.

    > Tak. Ale tu jest tez kwestia zapachu itp. Taki mi przypasował po prostu.

    Zapach ok, ale reszta ? Zel to zel, wszystkie takie same.
    A potem wyskakuja na skórze pęcherze :-)

    > Czyli bezmarkowa jest tania i daje rade.
    > A Colgate jest tania i dobra? :)

    Colgate zakladam ze jest dobra (ech ta reklama).
    Ale duzo przeplacal za to nie bede - inna tez jest dobra.

    > Dlaczego?

    Bo tam juz mozna IMO duzo sp*.
    Nie wiesz co istotne, co nieistotne, i czy producent o to zadbal czy
    nie.
    Moze jakas rakotworcza trucizna, a moze szkodliwe skladniki.

    > :) ach ta reklama...

    Raczej przyzwyczajenie. Nie kupuje pyralginy, nospy, czy co tam
    reklamuja.

    A ze nurofenu nie reklamuja, to bym nawet nie wiedzial, ze istnieje
    :-)

    > Na sprzedaz odreczna pewnie tak.

    Z tym, ze ja potrzebuje "zatoki", i tu juz wybor mniejszy.

    > Serio? O jakiej cenie mówisz? Oryginalna aspiryna?

    Nie, jakas polopiryna.
    Oryginalna Bayer to sie ceni.

    > W aptekach czesto
    > pojawiała się tansza, bo bywała w Polsce np. Grecka z tzw importu
    > równoległego.

    Tylko wiesz, to jest proste chemikalium, robione od 100 lat.
    Powinno byc tanie jak barszcz ... i jest.

    https://www.walmart.com/ip/2-Pack-Equate-Pain-Relief
    -Aspirin-Coated-Tablets-325-mg-500-Ct/214032098

    $3.64, jakies 11 zl ... za 500 tabletek.

    A u nas ?

    Oryginal ... ale po co przeplacac ?
    https://www.walmart.com/ip/Genuine-Bayer-Aspirin-Pai
    n-Reliever-Fever-Reducer-325mg-Coated-Tablets-200-Ct
    /12444552

    $2.97 za 24 tabletki, $6.36 za 100, $9.47 za 200 - butelka drozsza od
    aspiryny :-)

    I moze bym sie zastanowil widzac "made in China", ale w USA zdaje sie
    jest jakas kontrola lekow, a i Walmart ma duzo do stracenia :-)

    > Wiesz, sam TV to pol biedy - podejrzewam ze dzis z kazdego bedziesz
    > zadowolony chociaz tu kolega pewnie ma racje i przypomniałem sobie ze

    Sam TV owszem, ale teraz modne Smart :-)

    > rzeczywiscie kierowano mnie na to przy zakupie zeby patrzec na matryce
    > 100Hz. Te dodatki niby robią roznice ale pytanie ile sie z tego tak
    > naprawde korzysta.

    Dla mnie bez roznicy.

    Ale dochodzi masa drobiazgow. Np czy jest przycisk "poprzedni program"
    na pilocie. Bo ogladam kanal 171, przelaczam na 232, reklama, chce
    wrocic do 171 ...
    Czy da sie zmienic kolejnosc kanalow, czy da sie zapamietac te
    kolejnosc, jak prezentuje program TV itp.

    > Smartfon - tu juz wszystko teraz bardzo podobne. Musisz sobie tylko
    > odpowiedziec czy moze byc chinski czy musi byc od Lewandowskiego z
    > reklamy :)

    I tak, i nie. Chinskie to tak nie wiadomo - dobrze posadzili system,
    czy bedzie sie zawieszal. Bateria wymienna, czy na rok, czy nie do
    kupienia.
    Samsung tez nie wiadomo - fajny telefon, czy bateria na pol dnia
    starcza. A moze sie zapala :-)

    > A moze ajfon i tylko ajfon.

    To akurat ulatwiloby wybor, ale nie, nie lubie.
    Chyba nie lubie :-)

    > A komputer to juz w ogole nie problem pod warunkiem ze ktos ci go
    > rozsadnie skleci a nie ze kupisz to co ci sprzedawca w markecie
    > podetknie.

    Teraz bym wybieral notebooka, to sie gorzej kleci.

    > wybrac co sie chce ogladac? Niewatpliwie jakis wysiłek intelektualny jest
    > potrzebny...

    No i bedziesz jakis nedzny serial ogladal, bo za duzy wybor innych
    filmow :-)

    > To w tle, ale jak chcesz coś po prostu usiasc i obejrzec to ja jednak
    > wole to co lubie a nie to co daja...

    Ale co by tu obejrzec ... cos z reklam ? :-)

    J.

  • 136. Data: 2018-12-30 00:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Zakladam, ze ktos o te marke dba.
    > I jesli nie testuje produktow, to przynajmniej eliminuje dostawcow,
    > ktorzy zawiedli.

    Ale tylko w fabryce przykładowego drutexa?

    > Zapach ok, ale reszta ? Zel to zel, wszystkie takie same.
    > A potem wyskakuja na skórze pęcherze :-)

    Zel zelowi nie rowny.
    Jeden pieni sie tak, drugi inaczej, zapach tez jest wazny.

    > Colgate zakladam ze jest dobra (ech ta reklama).
    > Ale duzo przeplacal za to nie bede - inna tez jest dobra.

    No to chyba własnie udowodnilismy ze reklama działa na ciebie bez dwóch
    zdan.

    > Bo tam juz mozna IMO duzo sp*.
    > Nie wiesz co istotne, co nieistotne, i czy producent o to zadbal czy
    > nie.
    > Moze jakas rakotworcza trucizna, a moze szkodliwe skladniki.

    Czyli blend a med tak ale np taka jakas egzotyczna email diamant to juz
    nie koniecznie? ;-)

> [...]
    >:-)

    > Z tym, ze ja potrzebuje "zatoki", i tu juz wybor mniejszy.

    No z 10 odpowiedników się pewnie znajdzie...

    > Nie, jakas polopiryna.
    > Oryginalna Bayer to sie ceni.

    Ano własnie. Dlatego sie zdziwiłem.

> [...]
    -Aspirin-Coated-T
    > ablets-325-mg-500-Ct/214032098
    >
    > $3.64, jakies 11 zl ... za 500 tabletek.

    Wiem wiem.

> [...]
    >
    > I moze bym sie zastanowil widzac "made in China", ale w USA zdaje
    > sie jest jakas kontrola lekow, a i Walmart ma duzo do stracenia :-)

    Sa takie leki gdzie wytworzenie kosztuje np złotówke a lek kilkaset
    złotych wiec co sie bedziemy dziwic aspirynie...

    > Sam TV owszem, ale teraz modne Smart :-)

    No własnie. A okazało się ze dla mnie kompletnie nieprzydatne.

    > Dla mnie bez roznicy.
    >
    > Ale dochodzi masa drobiazgow. Np czy jest przycisk "poprzedni
    > program" na pilocie. Bo ogladam kanal 171, przelaczam na 232,
    > reklama, chce wrocic do 171 ...

    W erze kablówki pilot od tv słuzy tylko do właczania tv :)
    Ale bywaja takie co nie maja tego?

> [...]
    > kupienia.
    > Samsung tez nie wiadomo - fajny telefon, czy bateria na pol dnia

    Korzystam od kilku lat z xiaomi i jest ok.
    Ostatnio troche sie wkurzyłem bo rzeczywiście w mi4c bateria wytrzymała
    pltora roku i była niewymienna.
    Ale za 30zł bateria plus 30zł wymiana mam nowa.
    W sumie ten koszt powinien poniesc sprzedawca ale oczywiscie oszust sie
    wypiał.

    > To akurat ulatwiloby wybor, ale nie, nie lubie.
    > Chyba nie lubie :-)

    Ja po prostu jeszcze nie upadłem na głowe zeby w kieszeni nosic telefon
    wartosci sredniego wynagrodzenia.

    > Teraz bym wybieral notebooka, to sie gorzej kleci.

    Ale wybór jest spory i na pewno da sie cos dobrac.
    A w sumie z tego klecenia to najwazniejszy ram i dysk ssd.

    > No i bedziesz jakis nedzny serial ogladal, bo za duzy wybor innych
    > filmow :-)

    Jak bedzie nedzny to nie bede ogladał.

    > Ale co by tu obejrzec ... cos z reklam ? :-)

    A to juz kazdemu według gustów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 137. Data: 2018-12-30 09:33:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-12-30 o 00:59, Budzik pisze:

    > Sa takie leki gdzie wytworzenie kosztuje np złotówke a lek kilkaset
    > złotych wiec co sie bedziemy dziwic aspirynie...

    Jakie to leki?

  • 138. Data: 2018-12-30 10:25:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-30 o 09:33, cef pisze:

    > Jakie to leki?

    Pewnie większość.

    --
    Liwiusz

  • 139. Data: 2018-12-30 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Jakie to leki?

    Oczywiście te drogie i refundowane :)

  • 140. Data: 2018-12-30 12:44:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-12-30 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Oczywiście te drogie i refundowane :)

    Czyli ploteczka.