    From: dizel <x...@x...xxx>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lombard
    Date: Tue, 15 Jan 2019 19:08:34 +0100

    on 2019-01-15, J.F. supposed :
    > Użytkownik "dizel" napisał w wiadomości grup
    > J.F. pretended :

    > Ale czy to dopuszczalne ?
    > Czy juz po 5 latach uzyskamy duze odszkodowanie :-)
    > Jak ktos od razu nie zamierza placic, to cos z kradziezy to ma.
    > Albo w ogole kupil na skradziony/falszywy dowod, to tym bardziej moze
    > operator twierdzic, ze skradziony ... i lombard ma dobra wymowke, bo
    > sprzedajacego uczciwie spisal :-)
    >
    > Choc tak od prawnej strony, to chyba nadal nie jest kradziez ... wiec czy
    > operator ma prawo zablokowac ? :-)

    Raczej dopuszczalne skoro T i Plus to stosują. Teraz przy abo
    praktycznie masz tak że oddzielnie masz abo i raty za telefon.
    To tak jak z mieszkaniem na kredyt. Każdy mówi: o mam mieszkanie na
    kredyt, tyle że póki się go nie spłaci to mieszkanie tak naprawdę
    należy do banku. To samo jest tu, póki nie spłacisz telefonu to tak
    naprawdę należy do sieci więc sobie może sieć z nim zrobić co chce.

    > Pewnie o tyle mniej, ze to sie moze dac uzywac i bez karty sim ...

    No nie wiem, na przykład modemy na usb czy rutery mobilne czy
    stacjonarne na kartę sim to nie wiem co można z nimi robić bez karty
    sim.
    Nawet pytałem w Plusie o ruter Huawei B525 to pracownik stwierdził, że
    nawet jak ktoś imei zmieni to są w stanie zablokować taki ruter po nr
    seryjnym płyty głównej tego rutera. Ile w tym prawdy to nie wiem.