  • 1. Data: 2019-01-14 14:48:58
    Temat: Lombard
    Od: Kris <k...@g...com>

    W pobliskim lombardzie dzisiaj podejrzałem jakie warunki pożyczek mają
    Młody człowiek miał laptopa tak na moje oko wartość ok 1200-1500zł.
    Dostał za niego 200zł gotówki i do 14 lutego musi oddać 274 zł
    Jak nie odda to pewnie tego lapka wystawią za ok 100zł- bo podobne lapki na wystawie
    u nich w tych cenach są
    Całkiem niezły biznes to być musi;)

  • 2. Data: 2019-01-14 14:52:37
    Temat: Re: Lombard
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 14:49:00 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > Dostał za niego 200zł gotówki i do 14 lutego musi oddać 274 zł
    > Jak nie odda to pewnie tego lapka wystawią za ok 100zł- bo podobne lapki na

    Za ok 1000zł oczywiście

  • 3. Data: 2019-01-14 16:39:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-01-19 o 14:52, Kris pisze:

    > Za ok 1000zł oczywiście

    Biznes jest, jeśli gość nie zwróci. Jak zwróci, to też, ale mniejszy.

  • 4. Data: 2019-01-14 18:48:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Jan 2019 16:39:38 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Biznes jest, jeśli gość nie zwróci. Jak zwróci, to też, ale mniejszy.

    To jeszcze zobacz jaki lapki stoja i jakie beda staly za tydzien, dwa
    ... albo udaj zainteresowanego zakupem.
    Albo poszukaj na allegro.
    Bo moze to sie tylko wydaje, ze taki dobry interes.

    A tak swoja droga - tak kogos przyparlo, czy po prostu towar
    kradziony?
    Bo jakos dziwnie sie tych lombardow namnozylo ...

    Z telefonami chyba latwiej, o ile sie policji chce ... nie chce im
    sie, czy lombardy uczciwe sa ?

    J.

  • 5. Data: 2019-01-14 19:16:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Zrób jeszcze badanie sondażowe (choć nie radzę ułatwiać sobie np. przez
    fotografowanie) jak często zmienia się ta wystawa...
    Biznes to jest taki sklep z agd, gdzie mikser kosztuje 1500zł i stoi na wystawie 3
    lata.
    Albo bar sushi - w 3 blokach obok siebie miałem 3 - w każdym nigdy nie widziałem
    więcej niż jeden zajęty stolik, a mieszkałem tam 4 lata... Ale to była specyficzna
    okolica, miał tam melinę oryginalny Agent Tomek (TM), pod moją klatka parkowało jego
    porsche, a sąsiedzi widywali też ten drugi (aston martin?) popylający ponad setkę po
    naszej wspaniałej drodze z plyt (i nie była to jakość A4) ;>

  • 6. Data: 2019-01-14 20:25:27
    Od: ń <k...@t...sie>

    W sumie to większość komputerów także ma swój unikalny numer, tylko mało komu się
    chce.
    Spokojnie można kupić komercyjną usługę zdalnego wykasowania i zablokowania kompa po
    kradzieży.

    -----

  • 7. Data: 2019-01-14 20:46:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 18:48:06 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    Tak cos koło 37% na miesiąc wychodzi te 74zł od 200zł

    > To jeszcze zobacz jaki lapki stoja i jakie beda staly za tydzien, dwa
    > ... albo udaj zainteresowanego zakupem.

    Dość regularnie w lombardach kupuje to i ich sposób wyceny zbadany mam

    > A tak swoja droga - tak kogos przyparlo, czy po prostu towar
    > kradziony?
    > Bo jakos dziwnie sie tych lombardow namnozylo ...

    W opisywanym przypadku młody tak z 20 lat, z partnerką, wózek z dzieciakiem mieli i
    widocznie kase potrzebowali to lapka za 2 stówy zastawili

    > Z telefonami chyba latwiej, o ile sie policji chce ... nie chce im
    > sie, czy lombardy uczciwe sa ?
    Zależy od wartości telefonu
    Do 500zł im się nie chce. Jak tel wart więcej jak 500zł to najczęściej odnajdują. Bo
    wtedy uruchamiają procedury że operator im info daje i bilingi jak się taki fon
    zaloguje
    Do 500zł się w takie coś nie bawią tylko umarzają czy jakoś tak.

  • 8. Data: 2019-01-14 20:53:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 19:16:27 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:
    > Zrób jeszcze badanie sondażowe (choć nie radzę ułatwiać sobie np. przez
    fotografowanie) jak często zmienia się ta wystawa...
    Dość regularnie tam różne rzeczy kupuje więc jakieś rozeznanie mam
    I z praktyki jak coś 1200zł kosztuje jak chcę kupić to za 1000 oddadzą
    Biznesu życia tam się nie zrobi ale na licytacjach komorniczych czy w lombardach w
    właśnie sporo rzeczy za rozsądne wg mnie pieniądze kupiłem

  • 9. Data: 2019-01-15 16:02:34
    Od: dizel <x...@x...xxx>

    J.F. pretended :

> [...]
    > Bo jakos dziwnie sie tych lombardow namnozylo ...
    >
    > Z telefonami chyba latwiej, o ile sie policji chce ... nie chce im

    Z telefonami w ogóle jest ciekawa sprawa bo dużo ląduje tam takich
    gdzie ktoś bierze abonament z telefonem i od razu udaje się do lombardu
    w celu sprzedaży telefonu. A o płaceniu abonamentu delikwent zapomina.
    Kupując taki telefon w lombardzie nowy z gwarancją można się na niezłą
    minę wpakować bardzo prosto.
    Operatorzy w Polsce (nie dotyczy tylko Orange i Play) teraz się wzięli
    na sposób i gdy ktoś nie płaci abonamentu to blokują telefon po imei i
    telefon jest bezużyteczny i nie interesuje operatora to że się
    właściciel zmienił. Także trzeba mieć tego świadomość.
    Pewnie dotyczy to też sprzętu mobilnego.

  • 10. Data: 2019-01-15 16:47:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dizel" napisał w wiadomości grup
    J.F. pretended :

> [...]
    >po imei i telefon jest bezużyteczny i nie interesuje operatora to że
    >się właściciel zmienił. Także trzeba mieć tego świadomość.

    Ale czy to dopuszczalne ?
    Czy juz po 5 latach uzyskamy duze odszkodowanie :-)

    Jak ktos od razu nie zamierza placic, to cos z kradziezy to ma.
    Albo w ogole kupil na skradziony/falszywy dowod, to tym bardziej moze
    operator twierdzic, ze skradziony ... i lombard ma dobra wymowke, bo
    sprzedajacego uczciwie spisal :-)

    Choc tak od prawnej strony, to chyba nadal nie jest kradziez ... wiec
    czy operator ma prawo zablokowac ? :-)

    >Pewnie dotyczy to też sprzętu mobilnego.

    Pewnie o tyle mniej, ze to sie moze dac uzywac i bez karty sim ...

    J.