  • 11. Data: 2007-10-25 17:57:24
    Temat: Re: Kupno towarow a konto firmowe...
    Od: Pete <n...@n...com>

    Slavekk pisze:

    > NTG -> pl.soc.prawo.podatki
    > Jezeli chcesz aby zakup był kosztem to faktura musi być wystawiona na firmę
    > i opłacona z konta firmowego (jeśli już je masz)
    > Z paliwem może być inaczej jeśli auto nie jest majatkiem firmy i tylko CZĘŚĆ
    > kosztów jego eksploatacji zaliczasz w ciężar kosztów firmy. Wtedy TY
    > ponosisz koszty a tylko je "zaliczasz" jako koszty firmy.
    > W każdym przypadku musi być na fakturze nr rejestracyjny auta.

    To chyba zależy, co chcesz z tą fakturą zrobić - dla odliczenia VAT-u -
    musi być. Dla kosztów (bez odliczenia VAT) - musi być do rozliczeń tzw.
    "kilometrówką". Dla samochodów będących majątkiem firmy - nie jest potrzebny

    --
    Pete

  • 12. Data: 2007-10-25 18:34:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.10.2007 Pete <n...@n...com> napisał/a:

> [...]
    > "kilometrówką". Dla samochodów będących majątkiem firmy - nie jest potrzebny

    Przerażające jest to, co tu wypisujecie. Jeśli o czymś nie macie pojęcia,
    to ugryźcie się w palec i nie klepcie bzdur. Proponuję koledze, który rozpoczął
    wątek, przeniesienie się na pl.soc.prawo.podatki, bo słuchając tych rad
    tutaj, to dorobi się co najwyżej długu w urzędzie skarbowym.

    Na fakturze dokumentującej zakup paliwa zawsze musi być numer
    rejestracyjny. W przypadku prowadzenia kilometrówki, numer musi być również
    na każdej innej fakturze dotyczącej rozliczanego w ten sposób samochodu. I nie
    ma to nic wspólnego z VATem, mówi o tym rozporządzenie w sprawie prowadzenia
    KPiR.
    --
    Samotnik

  • 13. Data: 2007-10-25 19:35:03
    Od: "Slavekk " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    uC <u...@b...bla> napisał(a):

    > "Slavekk" <S...@g...pl> wrote in message
    >
    > (...)
    >
    > Slavekk dziki za odpowiedz - no to musi czy nie musi isc
    > z konta firmowego?

    masz kłopoty z czytaniem - napisałem: jeśli masz konto firmowe (a masz) to
    musi

    > Powyzej kilka osob sugerowlo ze nie trzeba sie przejmowac tematem?

    Nie zrozumiałeś tych odpowiedzi.
    Nie przejmować się takimi duperelami jak "przekazywanie" towaru od osoby
    fizycznej (ciebie) do firmy (czyli tez ciebie)

    > Oczywiscie sprzet i materialy beda musialy byc zaliczone w koszty ale jak
    > mam zaplacic z konta na ktorym nie mam pieniedzy
    >(oczywiscie moge sam sobie przelac, ale mi chodzi o zasade)?

    No własnie sobie przelej i zapłać z firmowego
    taka jest zasada

    > Wiem ze niby sprawa jest jasna ale mimo wszystko draze temat, za co
    > wszystkich juz znudzonych przepraszam ;-)

    A proszę bardzo :-)
    Sławek

  • 14. Data: 2007-10-25 19:38:39
    Od: "Slavekk " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Grzexs <g...@u...o2.pl> napisał(a):

    > Prowadziłem działalność gospodarczą przez kilka lat i z konta płaciłem
    > tylko ZUS, US, komórę i prąd. Cała reszta szła gotówką.

    Odpowiadasz nie na temat
    Oczywiście że mozna gotówką (do pewnych kwot) ale pytanie było o przelew.
    Będę się upierał że koszty zakupów (jeśli już mają być sfinansowane
    przelewem) to właśnie z "firmowego"

    Sławek

  • 15. Data: 2007-10-25 21:45:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    Samotnik pisze:

> [...]
    > tutaj, to dorobi się co najwyżej długu w urzędzie skarbowym.
    >
    > Na fakturze dokumentującej zakup paliwa zawsze musi być numer

    Podstawa?

> [...]
    > ma to nic wspólnego z VATem, mówi o tym rozporządzenie w sprawie prowadzenia

    Podstawa?

    --
    Pete

  • 16. Data: 2007-10-25 22:45:22
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Podstawa?

    Ech. Znajdź sobie, dlaczego ja mam to robić za Ciebie ;-) Par 12. ust. 5
    rozporządzenia MF w sprawie [...czegoś tam ...], wystawiania faktur [...].

    > Podstawa?

    Nie załamuj mnie. Przecież już napisałem - rozporządzenie o KPiR. Konkretnie
    pkt 14. objaśnień na końcu rozporządzenia. Mam jeszcze podać nr dz.u., czy już
    sobie znajdziesz? :)

    Tylko nie wiem, dlaczego to jest tak, że Ty chlapniesz głupotę, a mnie
    każesz ją prostować. :) Najprościej napierw samemu sprawdzić, zanim się
    zacznie udzielać porad podatkowych. Toleruję pisanie głupot na newsach,
    taka ich smutna natura, sam czasem napiszę coś głupiego, ale akurat w
    tematach podatków złe rady mogą mieć fatalne skutki.
    --
    Samotnik

  • 17. Data: 2007-10-26 17:33:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    Samotnik pisze:

    > Ech. Znajdź sobie, dlaczego ja mam to robić za Ciebie ;-) Par 12. ust. 5
    > rozporządzenia MF w sprawie [...czegoś tam ...], wystawiania faktur [...].

    Rozporządzenie MF narzuca wstawianie nru rej do faktury??? A jeśli
    przyjadę na stację benz. rowerem i zatankuję do kanistra? :-D

    I nawet nie jesteś w stanie podać nazwy aktu, który miałby to regulować.

    Ja, w przeciwieństwie do Ciebie, zadałem sobie trud i poszukałem. Skoro
    jesteś taki pewien swoich racji, postaraj się podać podstawę.

    > Nie załamuj mnie. Przecież już napisałem - rozporządzenie o KPiR. Konkretnie
    > pkt 14. objaśnień na końcu rozporządzenia. Mam jeszcze podać nr dz.u., czy już
    > sobie znajdziesz? :)

    Zobaczmy:
    14. Kolumna 14 jest przeznaczona do wpisywania łącznej kwoty wydatków
    wykazanych w kolumnach 12 i 13.

    Hę? A może chodziło Ci o punkt 13?
    13. Kolumna 13 jest przeznaczona do wpisywania pozostałych kosztów
    (poza wymienionymi w kolumnach 10-12), z wyjątkiem kosztów, których
    zgodnie z art. 23 ustawy o podatku dochodowym nie uznaje się za koszty
    uzyskania przychodów. W kolumnie tej wpisuje się w szczególności takie
    wydatki, jak: czynsz za lokal, opłatę za energię elektryczną, gaz, wodę,
    c.o., opłatę za telefon, zakup paliw, wydatki dotyczące remontów,
    amortyzację środków trwałych, składki na ubezpieczenie emerytalne i
    rentowe pracowników w części finansowanej przez pracodawcę, składki na
    ubezpieczenie wypadkowe pracowników, wartość zakupionego wyposażenia.
    Wydatki z tytułu używania niewprowadzonego do ewidencji środków trwałych
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    samochodu osobowego, w tym także stanowiącego własność osoby prowadzącej
    działalność gospodarczą, dla potrzeb działalności gospodarczej podatnika
    należy wpisywać w tej kolumnie po zakończeniu miesiąca na podstawie
    miesięcznego zestawienia poniesionych wydatków wynikających z faktur
    zawierających numer rejestracyjny tego pojazdu. Suma wydatków
    zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów, w poszczególnych
    miesiącach, ustalona od początku roku podatkowego, nie może przekraczać
    kwoty wynikającej z ewidencji przebiegu pojazdu za ten sam okres, to
    jest kwoty wynikającej z przemnożenia liczby kilometrów faktycznego
    przebiegu pojazdu oraz stawki za jeden kilometr przebiegu, określonej w
    odrębnych przepisach przez właściwego ministra.
    Zapisów dotyczących kosztów podróży służbowej, w tym również diet
    właściciela oraz osób z nim współpracujących, dokonuje się na podstawie
    rozliczenia tych kosztów sporządzonego na dowodzie wewnętrznym, zwanym
    rozliczeniem podróży służbowej. Do rozliczenia należy dołączyć dowody
    (faktury) potwierdzające poszczególne wydatki. Jeżeli uzyskanie dowodu
    (faktury) nie było możliwe, pracownik musi złożyć pisemne oświadczenie o
    dokonanym wydatku i przyczynach braku jego udokumentowania. Nie wymagają
    udokumentowania fakturami diety oraz wydatki objęte ryczałtem, a także
    koszty przejazdu własnym samochodem pracownika.

    (podkreślenie moje)

    Przeprosisz i odszczekasz?

    --
    Pete

  • 18. Data: 2007-10-26 19:09:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Pete wrote:
> [...]
    > przyjadę na stację benz. rowerem i zatankuję do kanistra? :-D
    > I nawet nie jesteś w stanie podać nazwy aktu, który miałby to

    I nie potrafiłeś odszukać tego rozporządzenia?
    To tylko cytat z Rozporządzenia
    "§ 9. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co
    najmniej:
    [...]
    5. Faktury dokumentujące sprzedaż paliw silnikowych benzynowych,
    oleju napędowego oraz gazu, wlewanych do baku samochodu
    i innych pojazdów samochodowych, powinny zawierać numer
    rejestracyjny tego samochodu."

    (i dotyczy wszystkich pojazdów - nie tylko tych niewprowadzonych do EŚT)

    Jak przyjedziesz rowerem, to nie wlewasz do baku,
    więc teoretycznie nie potrzebujesz nr rej na fakturze
    w tym wypadku, tylko trochę ciężko to obronić w razie jakiejś
    weryfikacji przez US.

    > Ja, w przeciwieństwie do Ciebie, zadałem sobie trud i poszukałem.

    I nie znalazłeś :-)

> [...]
    > miesiąca na podstawie miesięcznego zestawienia poniesionych wydatków
    > wynikających z faktur zawierających numer rejestracyjny tego pojazdu.

    Tzn kto ma odszczekać?
    Bo w kwestii nr rejestracyjnego na fakturze napisałeś tak:
    "Dla samochodów będących majątkiem firmy - nie jest potrzebny"

    Dostałeś dwa przepisy: jeden ogólny,
    drugi dla "niewprowadzonych" - ten drugi jest szerszy, bo dotyczy też innych
    wydatków o czym akurat Samotnik napomknął.

  • 19. Data: 2007-10-26 20:19:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    cef pisze:

> [...]
    >
    > Jak przyjedziesz rowerem, to nie wlewasz do baku,
    > więc teoretycznie nie potrzebujesz nr rej na fakturze

    więc nie musi, a powinna.

    http://e-rachunkowosc.pl/artykul.php?view=631

    > I nie znalazłeś :-)

    Nie znalazłem tego, co twierdzi Samotnik. :-P

    > Tzn kto ma odszczekać?
    > Bo w kwestii nr rejestracyjnego na fakturze napisałeś tak:
    > "Dla samochodów będących majątkiem firmy - nie jest potrzebny"
    >
    > Dostałeś dwa przepisy: jeden ogólny,

    który tak naprawdę dotyczy odliczenia VAT od paliwa, o czym wcześniej
    pisałem, iż w takim przypadku nr rej. powinien być na f-rze VAT.

    > drugi dla "niewprowadzonych" - ten drugi jest szerszy, bo dotyczy też
    > innych
    > wydatków o czym akurat Samotnik napomknął.

    O czym ja też pisałem. Samotnik sugerował, że nr rej na f-rze VAT jest
    niezbędny dla wszystkich pojazdów użytkowanych w firmie, aby taki
    wydatek został uznany za KUP, co _nie_ jest prawdą.

    Stąd czekam, aż Samotnik przyzna się do błędu ze wszystkimi tego
    konsekwencjami ;)

    --
    Pete

  • 20. Data: 2007-10-26 20:22:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    cef pisze:

> [...]

    niezbędny dla wszystkich pojazdów użytkowanych w firmie, aby taki
    wydatek został uznany za KUP, co _nie_ jest prawdą.

    http://www.podatki.egospodarka.pl/19710,Jaka-faktura
    -VAT-za-paliwo,1,65,1.html