    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kupno towarow a konto firmowe...
    Date: Fri, 26 Oct 2007 19:33:25 +0200

    Samotnik pisze:

    > Ech. Znajdź sobie, dlaczego ja mam to robić za Ciebie ;-) Par 12. ust. 5
    > rozporządzenia MF w sprawie [...czegoś tam ...], wystawiania faktur [...].

    Rozporządzenie MF narzuca wstawianie nru rej do faktury??? A jeśli
    przyjadę na stację benz. rowerem i zatankuję do kanistra? :-D

    I nawet nie jesteś w stanie podać nazwy aktu, który miałby to regulować.

    Ja, w przeciwieństwie do Ciebie, zadałem sobie trud i poszukałem. Skoro
    jesteś taki pewien swoich racji, postaraj się podać podstawę.

    > Nie załamuj mnie. Przecież już napisałem - rozporządzenie o KPiR. Konkretnie
    > pkt 14. objaśnień na końcu rozporządzenia. Mam jeszcze podać nr dz.u., czy już
    > sobie znajdziesz? :)

    Zobaczmy:
    14. Kolumna 14 jest przeznaczona do wpisywania łącznej kwoty wydatków
    wykazanych w kolumnach 12 i 13.

    Hę? A może chodziło Ci o punkt 13?
    13. Kolumna 13 jest przeznaczona do wpisywania pozostałych kosztów
    (poza wymienionymi w kolumnach 10-12), z wyjątkiem kosztów, których
    zgodnie z art. 23 ustawy o podatku dochodowym nie uznaje się za koszty
    uzyskania przychodów. W kolumnie tej wpisuje się w szczególności takie
    wydatki, jak: czynsz za lokal, opłatę za energię elektryczną, gaz, wodę,
    c.o., opłatę za telefon, zakup paliw, wydatki dotyczące remontów,
    amortyzację środków trwałych, składki na ubezpieczenie emerytalne i
    rentowe pracowników w części finansowanej przez pracodawcę, składki na
    ubezpieczenie wypadkowe pracowników, wartość zakupionego wyposażenia.
    Wydatki z tytułu używania niewprowadzonego do ewidencji środków trwałych
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    samochodu osobowego, w tym także stanowiącego własność osoby prowadzącej
    działalność gospodarczą, dla potrzeb działalności gospodarczej podatnika
    należy wpisywać w tej kolumnie po zakończeniu miesiąca na podstawie
    miesięcznego zestawienia poniesionych wydatków wynikających z faktur
    zawierających numer rejestracyjny tego pojazdu. Suma wydatków
    zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów, w poszczególnych
    miesiącach, ustalona od początku roku podatkowego, nie może przekraczać
    kwoty wynikającej z ewidencji przebiegu pojazdu za ten sam okres, to
    jest kwoty wynikającej z przemnożenia liczby kilometrów faktycznego
    przebiegu pojazdu oraz stawki za jeden kilometr przebiegu, określonej w
    odrębnych przepisach przez właściwego ministra.
    Zapisów dotyczących kosztów podróży służbowej, w tym również diet
    właściciela oraz osób z nim współpracujących, dokonuje się na podstawie
    rozliczenia tych kosztów sporządzonego na dowodzie wewnętrznym, zwanym
    rozliczeniem podróży służbowej. Do rozliczenia należy dołączyć dowody
    (faktury) potwierdzające poszczególne wydatki. Jeżeli uzyskanie dowodu
    (faktury) nie było możliwe, pracownik musi złożyć pisemne oświadczenie o
    dokonanym wydatku i przyczynach braku jego udokumentowania. Nie wymagają
    udokumentowania fakturami diety oraz wydatki objęte ryczałtem, a także
    koszty przejazdu własnym samochodem pracownika.

    (podkreślenie moje)

    Przeprosisz i odszczekasz?

    --
    Pete