  • 1. Data: 2007-10-25 08:38:54
    Temat: Kupno towarow a konto firmowe...
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    Pytanie jest proste: nowa firma (jednoosobowa dzialalnosc), nie ma jeszcze
    zadnych przychodow. W jaki sposob mozna kupic sprzet i materialy niezbedne
    do prowadzenia dzialalnosci? Zdaje sie ze wszystkie transakcje musza
    przechodzic przez konto firmowe? Czy moge placic gotowka lub przelewem z
    konta prywatnego? jak sie w zyciu rozwiazuje takie problemy (np. gdy na
    koncie firmowym w ktoryms momencie zabraknie gotowki?

    Pozdrawiam,
    uC

  • 2. Data: 2007-10-25 08:48:29
    Temat: Re: Kupno towarow a konto firmowe...
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.10.2007 uC <b...@u...uc> napisał/a:
> [...]
    > zadnych przychodow. W jaki sposob mozna kupic sprzet i materialy niezbedne
    > do prowadzenia dzialalnosci? Zdaje sie ze wszystkie transakcje musza

    Nie muszą. Tylko takie na sumy, którymi na razie operował nie będziesz.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2007-10-25 09:08:55
    Od: Grzexs <g...@u...o2.pl>

> [...]
    > przelewem z konta prywatnego? jak sie w zyciu rozwiazuje takie problemy
    > (np. gdy na koncie firmowym w ktoryms momencie zabraknie gotowki?

    Może... Kupujesz za "swoje prywatne", a po rozpoczęciu działalności
    aportem przekazujesz "sobie firmie"...

    Grzexs

  • 4. Data: 2007-10-25 10:18:50
    Od: "uC" <u...@b...bla>

    "Grzexs" <g...@u...o2.pl> wrote in message

    > Może... Kupujesz za "swoje prywatne", a po rozpoczęciu działalności
    > aportem przekazujesz "sobie firmie"...

    Dzieki za odpowiedz!
    Co przekazuje, ten towar rozumiem...? Ja juz dzialalnosc rozpoczalem, wiec
    fakture moge przyjac na firme (czyli chyba nie musze przekazywac...) tylko
    jest problem z zaplaceneim jej z pieniedzy firmowych ktorych nie ma. Czy
    dobrze rozumiem ze nie mam obowiazku placenia z konta firmowego (ponizej
    pewnej, zapewne bardzo wysokiej kwoty)? Np jak bede placil tez za benzyne...
    itp.?

    Pzdr.,
    uC

  • 5. Data: 2007-10-25 10:19:31
    Od: "uC" <u...@b...bla>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .

    > Nie muszą. Tylko takie na sumy, którymi na razie operował nie będziesz.

    Ok, a jakie sa to sumy i gdzie mozna o tym poczytac?
    Pzdr.,
    uC

  • 6. Data: 2007-10-25 11:10:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.10.2007 uC <u...@b...bla> napisał/a:

    > Ok, a jakie sa to sumy i gdzie mozna o tym poczytac?

    W ustawie o swobodzie działalności gospodarczej, art 22. 15000 EUR.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 7. Data: 2007-10-25 11:11:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > fakture moge przyjac na firme (czyli chyba nie musze przekazywac...) tylko
    > jest problem z zaplaceneim jej z pieniedzy firmowych ktorych nie ma.

    W działalności gospodarczej osoby fizycznej nie ma pieniędzy Twoich i
    firmowych. Są tylko Twoje. Nie przejmuj się w ogóle tym tematem.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 8. Data: 2007-10-25 12:03:02
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik "uC" <u...@b...bla> napisał w wiadomości
    > "Grzexs" <g...@u...o2.pl> wrote in message

    przelewamy z prywatnego na firmowe tytułem "zasilenie konta" lub tytułem
    "<spacja>" ;-)

    bajki

> [...]
    > obowiazku placenia z konta firmowego (ponizej pewnej, zapewne bardzo
    > wysokiej kwoty)? Np jak bede placil tez za benzyne...

    NTG -> pl.soc.prawo.podatki
    Jezeli chcesz aby zakup był kosztem to faktura musi być wystawiona na firmę
    i opłacona z konta firmowego (jeśli już je masz)
    Z paliwem może być inaczej jeśli auto nie jest majatkiem firmy i tylko CZĘŚĆ
    kosztów jego eksploatacji zaliczasz w ciężar kosztów firmy. Wtedy TY
    ponosisz koszty a tylko je "zaliczasz" jako koszty firmy.
    W każdym przypadku musi być na fakturze nr rejestracyjny auta.

    Slawek

  • 9. Data: 2007-10-25 12:33:16
    Od: "uC" <u...@b...bla>

    "Slavekk" <S...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "uC" <u...@b...bla> napisał w wiadomości

    (...)
    > Jezeli chcesz aby zakup był kosztem to faktura musi być wystawiona na
    > firmę i opłacona z konta firmowego (jeśli już je masz)

    Slavekk dziki za odpowiedz - no to musi czy nie musi isc z konta firmowego?
    Powyzej kilka osob sugerowlo ze nie trzeba sie przejmowac tematem?
    Oczywiscie sprzet i materialy beda musialy byc zaliczone w koszty ale jak
    mam zaplacic z konta na ktorym nie mam pieniedzy (oczywiscie moge sam sobie
    przelac, ale mi chodzi o zasade)?

    Wiem ze niby sprawa jest jasna ale mimo wszystko draze temat, za co
    wszystkich juz znudzonych przepraszam ;-)

    Pzdr.,
    uC

  • 10. Data: 2007-10-25 12:47:51
    Od: Grzexs <g...@u...o2.pl>

> [...]
    > przelac, ale mi chodzi o zasade)?
    >
    > Wiem ze niby sprawa jest jasna ale mimo wszystko draze temat, za co
    > wszystkich juz znudzonych przepraszam ;-)

    Prowadziłem działalność gospodarczą przez kilka lat i z konta płaciłem
    tylko ZUS, US, komórę i prąd. Cała reszta szła gotówką. Głównie były to
    zakupy w hurtowniach. Faktury były opatrzone zapisem "opłacono gotówką"
    i tyle. Nikt się nigdy nie przyczepił. Z resztą - kiedyś zapomniałem
    zapłacić jakichś 19 PLN podatku i się przyczepili, czyli wezwali.
    Kobieta w US stwierdziła, że nie ma co robić przelewu tylko da mi
    blankiet wypełniony do opłacenia w banku na dole i żebym od razu wrócił
    z potwierdzeniem, to odfajkuje, że opłacone i "nie będzie się za
    przelewem ganiać". Generalnie - nie ważne jak płacisz, byle forsa była...

    W koszty wliczysz każdą fakturę, byle miała cechy faktury (miesiąc
    sprzedaży, nazwę, nip i coś tam jeszcze) i nie była za bardzo bez sensu.

    Grzexs