    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kupno towarow a konto firmowe...
    Date: Fri, 26 Oct 2007 22:22:44 +0200

    cef pisze:

> [...]
    > To tylko cytat z Rozporządzenia
    > "§ 9. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać
    co najmniej:
    > [...]
    > 5. Faktury dokumentujące sprzedaż paliw silnikowych benzynowych,
    > oleju napędowego oraz gazu, wlewanych do baku samochodu
    > i innych pojazdów samochodowych, powinny zawierać numer
    > rejestracyjny tego samochodu."
    >
    > (i dotyczy wszystkich pojazdów - nie tylko tych niewprowadzonych do EŚT)
    >
    > Jak przyjedziesz rowerem, to nie wlewasz do baku,
    > więc teoretycznie nie potrzebujesz nr rej na fakturze

    więc nie musi, a powinna.

    http://e-rachunkowosc.pl/artykul.php?view=631

    > I nie znalazłeś :-)

    Nie znalazłem tego, co twierdzi Samotnik. :-P

    w tym także stanowiącego własność osoby

    > Tzn kto ma odszczekać?
    > Bo w kwestii nr rejestracyjnego na fakturze napisałeś tak:
    > "Dla samochodów będących majątkiem firmy - nie jest potrzebny"
    >
    > Dostałeś dwa przepisy: jeden ogólny,

    który tak naprawdę dotyczy odliczenia VAT od paliwa, o czym wcześniej
    pisałem, iż w takim przypadku nr rej. powinien być na f-rze VAT.

    > drugi dla "niewprowadzonych" - ten drugi jest szerszy, bo dotyczy też
    innych
    > wydatków o czym akurat Samotnik napomknął.

    O czym ja też pisałem. Samotnik sugerował, że nr rej na f-rze VAT jest
    niezbędny dla wszystkich pojazdów użytkowanych w firmie, aby taki
    wydatek został uznany za KUP, co _nie_ jest prawdą.

    http://www.podatki.egospodarka.pl/19710,Jaka-faktura
    -VAT-za-paliwo,1,65,1.html

    Stąd czekam, aż Samotnik przyzna się do błędu ze wszystkimi tego
    konsekwencjami ;)

    --
    Pete